Liten uppdatering kring min BMW M2 Competition och de moddar jag gjort på bilen såhär långt. Först så blev det ett par lite bredare fälgar, både för att få lite mer gummi i backen men även med syfte att öka avståndet mellan fälgens inside och det enorma bromsok som sitter fram (om du valt M Performance bromsar dvs). Köpte först en omgång BBS FI-R av BaanVelgen som nämnts ovan, men de fick gå tillbaka pga att de är så tunna och känsliga för skrap på insidan. Såg att jag på originalfälgen redan hade små report efter lite drygt 200 försiktiga mil. Skyr grusvägar och kasst lagade vägar som pesten och kör i krypfart om det inte är så att jag kan vända och ta en annan väg. Var inte sugen på att lägga 25 papp per år på att byta framfälg som fått repor av sten som kilats fast mellan fälg och bromsok. Kom till slut över de fälgar jag ursprungligen ville ha, men som hade enormt lång leveranstid och i högsta grad osäker sådan) nämligen smidda Rays Volk G025 i 9,5" resp 10,5" bredd. Denna fälg lämnar mer utrymme mellan fälg och ok än t o m original 437M-fälgen, och är dessutom lättare per fälg trots ökad bredd.
Jag har även monterat Akrapovic slip-on och är kanonnöjd med ljudet trots OPF. Kan verkligen rekommenderas. Tittade på Lightweight som alternativ, men samlat så verkade Akrapovic vara snäppet bättre i passning och kvalitet, så det fick det bli. Jag har även monterat en större bakspoiler i kolfiber, och i avvaktan på CS-spoilern så sitter det en M Performance bakspoiler. Efter att ha kört 991.2 Carrera och 981 GT4 så var jag osäker på om bilen skulle hålla måttet på bana, men efter en session "open pitlane" på Knutstorp så kan jag säga att min oro kom på skam. Är fantastiskt nöjd med bilen, och glad att frugan numera gärna åker med, och att jag även kan sätta ungarna bak i bilen på en dagstur till Öland eller Österlen. Det enda negativa är kanske att motorn är rätt så törstig, men det är smällar man får ta. Lägger med (en lågupplöst bild) på min nya kelgris.
Mycket fin!
Smakfulla moddar!