• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ska beställa en ny familjebil. Efter mycket velande så blir det en Passat Alltrack GT 2.0 TDI, tydligen automagiska växlar på den, det blir automatpremiär för denna tanten. Hoppas på leverans i mars-april.
Jag ville ha den i färgen habanero men blev kraftigt nedröstad. :shifty:
En fuskbil alltså, trodde ingen köpte VW efter höstens avslöjande :)

Har hört denna smattra hela dagen!
Återkommer med liten recension i helgen @Richie
Tycker den är jäkligt snygg!
image.jpeg
Väntar på rec. :)

Kommer snön kommer jag sakna min gamla V8 quattro. Torsen, gammal diffus automat med slumpvalsväxling och en jäkla klump till V8 hängandes framför framaxeln. Allt utom full attack gav grav understyrning. Full attack gav dom bredaste, härligaste ställen man kan tänka sig.

Vintern blir roligare i en bil för 15k :)

Hahaha känner igen det där .
Åkt en del is med allt från urquattro till modernare modeller.
Full attack är mitt signum :)

Letade billig bil när jag sålde förra BMW:n för att utgiftsminimera och få loss cash till företagsstart. Satt och scannade blocket efter Golf 3:eek:r, Astra och annat, slutade med en V8 quattro i förvånansvärt bra skick. Praktisk och ekonomisk bil :D

Tyvärr drabbades den som så många andra av rostande bensintank. Typiskt, i stort sett rostfri i övrigt. Tanken finns som pirat till rätt pris, men bytet är en PITA. Ner med 2x avgas, hela bakvagnen osv. Flippades som objekt istället, förlorade inte ens 5k.

En toppenfin sådan som entusiastbil vore :)

Enda som skiljer VW från andra märken är att dom blev avslöjade med sitt fusk och därmed måste åtgärda problemet. :)

Benägen att hålla med.
Hade inte haft något alls emot att köpa en VW idag.

...om det inte vore för att vi har en tre år gammal Golf med 1.4 TSI-motorn, och att jag vaknar upp i princip varje dag kallsvettig efter att ha drömt om kamkedjeras. Dagen den avyttras så sjunker mitt blodtryck till hälften! ;)

Benägen att hålla med.
Hade inte haft något alls emot att köpa en VW idag.

...om det inte vore för att vi har en tre år gammal Golf med 1.4 TSI-motorn, och att jag vaknar upp i princip varje dag kallsvettig efter att ha drömt om kamkedjeras. Dagen den avyttras så sjunker mitt blodtryck till hälften! ;)
3 år. Då är det dags för ny bil. :D

Jag tror tant @MariaE åker runt med tjänstebil. Står text utmed hela sidan av bilen och det är då inte liten font heller. Vore dock roligare att se andra hälften komma med tjänstebil. Fullsmetad med lampor och dekaler. Så länge man fick frisedel dock dvs.. :D

Inte våran -12 heller... Den lådan rasade...

Ofan hade ni den sjustegade? Gasbil? dsg 6an skall vara realtivt felfri.

Hade annat typ av kvalitetsproblem, bland annat bränslepump som inte funkade som den skulle efter 3000- mil . VW tog det ej på goodwill trots att de skedde någon månad efter garantin löpt ut. Hade inne den 6 gånger för olika typ av knarr och gnissel i instrumenteringen. Fick plocka ner allt själv till slut för att få bort det mesta (installerade) filttejp överallt....

Lädret (vid sidostödet) på förarsätet började nöta ner sig vid redan efter 2000-mil. Jag behandlade ändå lädret var 3:e månad....

Sen själva VW och deras verkstad skall vi inte prata om.....

Var en problembil från börja, påbackad när den hade gått 150mil, påkörd bakifrån (hände dock inget) 200 mil efter det, fick inbrott lädret på båda framstolarna fick bytas, en dörr fick lackas om, gps:en blev stulen (rep. kostnad 75kkr)..........

Hade bra puts på den i alla fall :)
image.jpeg
image.jpeg

Det där skulle jag gärna läsa mer om. Har du någon källa? Hade definitivt blivit ramaskri om BMW gjort något sånt tror jag.
Var länge sen nu, kan mycket väl ha blandat ihop märket men är helt säker på att jag läst om andra tillverkare som gick ut och berättade att dom använt sig av samma grej som vw

Ofan hade ni den sjustegade? Gasbil? dsg 6an skall vara realtivt felfri.

Hade annat typ av kvalitetsproblem, bland annat bränslepump som inte funkade som den skulle efter 3000- mil . VW tog det ej på goodwill trots att de skedde någon månad efter garantin löpt ut. Hade inne den 6 gånger för olika typ av knarr och gnissel i instrumenteringen. Fick plocka ner allt själv till slut för att få bort det mesta (installerade) filttejp överallt....

Lädret (vid sidostödet) på förarsätet började nöta ner sig vid redan efter 2000-mil. Jag behandlar lädret var 3:e månad....

Sen själva VW och deras verkstad skall vi inte prata om.....

Var en problembil från börja, påbackad när den hade gått 150mil, påkörd bakifrån (hände dock inget) 200 mil efter det, fick inbrott lädret på båda framstolarna fick bytas, en dörr fick lackas om, gps:en blev stulen (rep. kostnad 75kkr)..........
Vi hade DSG lådor på passaterna på jobbet. Inte så trevliga lådor, gick knappt att krypköra med dom.

Tillbaka
Topp