• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ok, lite elakt jag vet, vilken ironi i skylthållaren på RS6 som kfm auktionerar ut...

Tänkte samma när jag såg den :D
Den verkar ha varit beslagtagen av Polisen då den har deras "beslagsklistermärke" på bakrutan. Man kan ju undra vad som ev var gömt i bilen då dom ju har demonterat lite invändigt...:eek:
8CA68448-1E2C-4DB3-B4CF-084A7631873C.jpeg

Ett STORT lyft från gen.3 Superfin på ALLA sätt möjliga....bara en jäkla massa att lära sig med alla tillval jag gjorde *svett*
Jag valde 150 TDI versionen
Kan tänka mig det. Är det en helt ny plattform mån tro?
150 TDI är den jag hade valt också. Känns som ett rimligt val.

Kan definitivt tänka mig att köpa en sådan begagnad om några år när det blir dags för att byta bil. Om den visar sig vara bra och tillförlitlig då.

En vanlig dag på landsorten. F-n vad jag gillar när ungdomar gör något vettigt på fritiden! Volymen på stereon var imponerande!

50278274651_0b2c55d356_b.jpg

Helgen som gick hade vi kräftskiva och en av gästerna dök upp i sin tävlings-e-typ. Original lightweight-kaross. Gamla FIA-papper. Vi var många som höll på att kissa på oss....

50262466137_12a9ac9243_b.jpg

Äntligen leverans då. Ska försöka hålla mig kring de delar av bilen som inte är elrealterade i den här tråden. För resten av bilen är rätt imponerande den också. Aldrig haft sån fjädringskomfort i någon bil. Men så är det ju den första i den här prisklassen för mig också. Men skillnaden mot 5-serie, A6 osv som jag haft tidigare är stor.
C12971F7-1A17-402F-A952-A1D26248A35B.jpeg

3DDD1E7E-6D7A-42C5-86E6-06615CDED4C0.jpeg

Stort grattis

Äntligen leverans då. Ska försöka hålla mig kring de delar av bilen som inte är elrealterade i den här tråden. För resten av bilen är rätt imponerande den också. Aldrig haft sån fjädringskomfort i någon bil. Men så är det ju den första i den här prisklassen för mig också. Men skillnaden mot 5-serie, A6 osv som jag haft tidigare är stor.

En vanlig dag på landsorten. F-n vad jag gillar när ungdomar gör något vettigt på fritiden! Volymen på stereon var imponerande!

Helgen som gick hade vi kräftskiva och en av gästerna dök upp i sin tävlings-e-typ. Original lightweight-kaross. Gamla FIA-papper. Vi var många som höll på att kissa på oss....

50262466137_12a9ac9243_b.jpg

Helt enig.
Viktigt att ungdomar har något att göra än att kasta stenar och härja omkring.

Men jag blir inte klok på vad vi ser på andra bilden... Jaguar sexa?

Helt enig.
Viktigt att ungdomar har något att göra än att kasta stenar och härja omkring.

Men jag blir inte klok på vad vi ser på andra bilden... Jaguar sexa?
Håller med. :)Så länge det inte övergår till atraktorhuliganism som tyvärr vissa ägnade sig åt här i våra krokar till farbror Blå började plocka undan dom värsta förarna och bilarna...
Och det var väl en E-type motorn satt i fattade jag det som hos mr @Räv

Nä fy fan. Jag tillbringade sommaren i Piteå som måste vara en av Sveriges mest A-traktortäta bebyggelser? Sjukt otrevligt med alla saktgående fordon på vägarna. En riktig trafikfara på så många sätt. Oerfarna förare i ekipagen (med några få undantag, där de på ett föredömligt sätt underlättade omkörningar:)) men också alla vansinniga omkörningar som otåliga bilister genomför när A-traktorerna ligger och blockerar vägen i 30 km/h. Sen kan man alltid undra varför de behöver så mycket belysning i de farterna?o_O Ur en trafiksäkerhetssynpunkt så är min bestämda uppfattning att A-traktorer borde förbjudas!

Grattis! Sitter det luftfjädring i den?

Lät BMW hänga på nya däck i samband med service (”vi är inte billigaste men långt ifrån dyrast och bjuder på krängning”). 5 500 kr för ett jävla 19” run-flat från GoodYear. Allra dyraste på nätet ligger på 3 500 kr. Rimligt...

Skönt att de passar på när man inte ber om priset på förhand. :D

Tack. Ja det är luftfjädring i den. Har än så länge bara kört i auto-läge men det känns som att den vet vad den håller på med. Mjuk men fast samtidigt på nåt sätt.
Skön känsla och kul med dynamisk fjädring! Luftfjädring brukar beskrivas som "wafty" av engelskspråkiga biljournalister, att bilen liksom svävar fram på ett majestätiskt vis.

Tillbaka
Topp