• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

JA det gör det. Är stor skillnad. Bilen blir tystare och mindre spårkänslig.
Huh, varför envisas man med run flats då?
Visst nu har jag inget reservhjul i bilen men sen har jag aldrig fått punka heller. Inte ens min far som är 60 och kört sen han var 18 har fått punka en enda gång.

Kanske får bli "vanliga" däck när jag byter om något år eller två.

Huh, varför envisas man med run flats då?
Visst nu har jag inget reservhjul i bilen men sen har jag aldrig fått punka heller. Inte ens min far som är 60 och kört sen han var 18 har fått punka en enda gång.

Kanske får bli "vanliga" däck när jag byter om något år eller två.
Komplettera med ett punkteringskit. Alla halvförsäkringar och högre har dessutom assistans med rätt låg självrisk (1500kr) om du skulle få punka. Det tjänar du in på första uppsättningen däck. RFT är mycket dyrare än vanliga däck.

Komplettera med ett punkteringskit. Alla halvförsäkringar och högre har dessutom assistans med rätt låg självrisk (1500kr) om du skulle få punka. Det tjänar du in på första uppsättningen däck. RFT är mycket dyrare än vanliga däck.
Bra tips. Tack. Har helförsäkring.
Byter till vanliga däck då när mina nuvarande däck slits ut.

Äntligen leverans då. Ska försöka hålla mig kring de delar av bilen som inte är elrealterade i den här tråden. För resten av bilen är rätt imponerande den också. Aldrig haft sån fjädringskomfort i någon bil. Men så är det ju den första i den här prisklassen för mig också. Men skillnaden mot 5-serie, A6 osv som jag haft tidigare är stor.
C12971F7-1A17-402F-A952-A1D26248A35B.jpeg

3DDD1E7E-6D7A-42C5-86E6-06615CDED4C0.jpeg
Kul att du är nöjd, är det en daytona grå?

Precis! I sol är jag väldigt nöjd med färgen, när det är molnigt kanske det inte är världens skojigaste färg. Men den verkar rätt bra på att dölja smuts vilket var lite av tanken.
Har oxå daytona och kan hålla med! Fortfarande en av de bättre färgerna imo... hade navarrablå i specen med ändrade i sista stund. Så bra val!

Äntligen leverans då. Ska försöka hålla mig kring de delar av bilen som inte är elrealterade i den här tråden. För resten av bilen är rätt imponerande den också. Aldrig haft sån fjädringskomfort i någon bil. Men så är det ju den första i den här prisklassen för mig också. Men skillnaden mot 5-serie, A6 osv som jag haft tidigare är stor.

Ruggigt lyckad utseendemässigt! Aldrig suttit i en, men gillar den verkligen! Stort grattis!

Nä fy fan. Jag tillbringade sommaren i Piteå som måste vara en av Sveriges mest A-traktortäta bebyggelser? Sjukt otrevligt med alla saktgående fordon på vägarna. En riktig trafikfara på så många sätt. Oerfarna förare i ekipagen (med några få undantag, där de på ett föredömligt sätt underlättade omkörningar:)) men också alla vansinniga omkörningar som otåliga bilister genomför när A-traktorerna ligger och blockerar vägen i 30 km/h. Sen kan man alltid undra varför de behöver så mycket belysning i de farterna?o_O Ur en trafiksäkerhetssynpunkt så är min bestämda uppfattning att A-traktorer borde förbjudas!

Kan inte annat än hålla med, runt Bergsviken är det hur många som helst!

Fast lite coolt! En Cayenne, en Touareg, en TT, bland annat, såg jag när jag väntade på min Vulkan pizza utanför Gul & Blå sist jag var upp.

Nä fy fan. Jag tillbringade sommaren i Piteå som måste vara en av Sveriges mest A-traktortäta bebyggelser? Sjukt otrevligt med alla saktgående fordon på vägarna. En riktig trafikfara på så många sätt. Oerfarna förare i ekipagen (med några få undantag, där de på ett föredömligt sätt underlättade omkörningar:)) men också alla vansinniga omkörningar som otåliga bilister genomför när A-traktorerna ligger och blockerar vägen i 30 km/h. Sen kan man alltid undra varför de behöver så mycket belysning i de farterna?o_O Ur en trafiksäkerhetssynpunkt så är min bestämda uppfattning att A-traktorer borde förbjudas!

Hellre ungdomar i A traktor än de dom kastar sten på poliser osv...

Frugan håller med dig.
Och vi bor i EPA-centrum. Hon lider varje dag.
Jävlas med att grabben skall få en egen EPA när han blir 16, hon hotar med skilsmässa.

Senast ändrad:

Grattis! Kör också en Audi e-tron som bruksbil! Otroligt bekväm, rymlig och enkelt att kunna ladda hemma. Såvida man inte åker på långresa och behöver tänka på laddstationer så är den helt suverän!

Hellre ungdomar i A traktor än de dom kastar sten på poliser osv...

Frugan håller med dig.
Och vi bor i EPA-centrum. Hon lider varje dag.
Jävlas med att grabben skall få en egen EPA när han blir 16, hon hotar med skilsmässa.
Sen är det ju knappast det ena eller andra heller. Vi körde moppar och kastade ändå inte sten på polisen.

Givetvis inte.
Men så hemska är inte EPA pojkarna som de framstår.
Samt så är jag själv nöjd att det bilintresset utöver fotbolls-Ferraris osv faktiskt lever vidare.
Det är väl som vanligt... Vissa rötägg förstör för dom som faktiskt vill och försöker sköta sig.. Gäller ju det mesta tyvärr.. :banghead:
Men håller med, skitkul att motorintresset börjas tidigt:)

Vaknade med krossad sidoruta och inbrott i bilen, som tur är så har de tagit bara mina solglasögon men när jag ringer försäkringen så säger de till mig att jag ska till närmaste glasverkstad, allt är ju stängd på en söndag. Man får hoppas att de inte gör ännu mer skada på bilen nu när den står utan ruta med en soppåse istället...

Gillar denna bara mer och mer för var dag som går.
35 mil tur och retur, 0.73L/mil i en 1.9t tung bensin bil. Rätt stört bra.
Och såklart åker man fint!

Klagomål?
Lite väl mycket däckljud i en bil av denna kaliber, knappt något vindljud dock.
Adaptiva farthållaren är det extrem gummisnodd-effekt på. Knappt brukbar när bilen framför ökar och sänker hastighet ofta.

Och den har gått mer än 30 dagar utan att stå på pallbockar så den är officiellt bättre än BMWn :D

Jag är nöjd. Kul val istället för en Audi A6.
20200830_163718.jpg

Tillbaka
Topp