min kommentar i torsdags när jag hämtade upp den varVW skiner i vanlig ordning!
"Se om den funkar eller om jag blir stående någonstans....." Det går att köra med den dock. Skall in imorgon för uppdatering av mjukvaran
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
min kommentar i torsdags när jag hämtade upp den varVW skiner i vanlig ordning!
klarade mig strax över 12 mil i alla fall
nej utan att jag kom 12 mil innan den började strula ...Men knappast på en full laddning?
nej utan att jag kom 12 mil innan den började strula ...
den beprövade V8 jag hade i min Mustang fick bytas efter 900 mil. Skulle vilja säga att vissa specifika bilar är bara skrot(måndagsex) från början oavsett drivningssystem...jag ger elbil något decennium till att mogna innan jag ens överväger en.
Inga konstigheter med dem.Vad är den samlade åsikten om BMW 530e från '18/'19? En del tjänstebilar som börjar dyka upp på begagnadmarknaden.
Äh, åk hem och ladda bilen och låt den stå över natten. Det brukar läka det mesta.den beprövade V8 jag hade i min Mustang fick bytas efter 900 mil. Skulle vilja säga att vissa speficika bilar är bara skrot(måndagsex) från början oavsett drivningssystem
den har stått flera nätter med samma fel...Äh, åk hem och ladda bilen och låt den stå över natten. Det brukar läka det mesta.
Jag har en N55 med fmic, 200 cells kat och MHD 2+. Fråga på!Är det någon som har erfarenhet av detta? https://mhdtuning.com/products/mhd-super-license-for-s55
Att få ny mjukvara kostar runt 15k om jag åker ner till Nynäshamn. Mhd är prisvärt, och har fått väldigt fina omdömen vad jag kan se. Men det känns ändå läskigt att pilla själv.
Så'gå're om man köper amerikanskt...den beprövade V8 jag hade i min Mustang fick bytas efter 900 mil. Skulle vilja säga att vissa specifika bilar är bara skrot(måndagsex) från början oavsett drivningssystem
och ID3Så'gå're om man köper amerikanskt...
Alla vet ju att vapen, optik och bilar byggs i Tyskland.
Även solen har sina fläckar...och ID3
Kul! Var det så pass enkelt att man kan göra det själv? Var är din synpunkt på att välja typ Stertman, bara för att det är i Sverige och känns hyfsat beprövat?Jag har en N55 med fmic, 200 cells kat och MHD 2+. Fråga på!
Jag misstänker dock att han har bytt det mesta i bilen...Kan inte säga mer än att Stertmans gamla M3 går som ett jävla as! Åkt med en gång med ägaren efter Stertman och vet vad jag skulle valt om jag var M3/M4 S55 ägare.
Möjligt men tror (och vet) att mjukvaran är det inget fel på om så i standard bil.Jag misstänker dock att han har bytt det mesta i bilen...
Jag är inte helt med på vad du menar. Du menar att mjukvaran är väldigt bra?Möjligt men tror (och vet) att mjukvaran är det inget fel på om så i standard bil.
Hur ska man tänka med försäkring? Jag har en SQ5 från 2013, kör helförsäkring från Audi för 13 ribbor om året.
Finns ju betydligt mindre dyra om jag kollar en jämförelsesite, men vilka försäkringsbolag är okej och vilka villkor ska man titta efter? Behöver man en helförsäkring för övrigt?
Mvh, Lost
Vad är den värd och har du cash att köpa en ny om du gör kaos med den?Hur ska man tänka med försäkring? Jag har en SQ5 från 2013, kör helförsäkring från Audi för 13 ribbor om året.
Finns ju betydligt mindre dyra om jag kollar en jämförelsesite, men vilka försäkringsbolag är okej och vilka villkor ska man titta efter? Behöver man en helförsäkring för övrigt?
Mvh, Lost
Har du råd att inte få ut något för bilen om du skulle orsaka en krock?Hur ska man tänka med försäkring? Jag har en SQ5 från 2013, kör helförsäkring från Audi för 13 ribbor om året.
Finns ju betydligt mindre dyra om jag kollar en jämförelsesite, men vilka försäkringsbolag är okej och vilka villkor ska man titta efter? Behöver man en helförsäkring för övrigt?
Mvh, Lost
Tack! och du köpte från hemsidan MHD har? Installerade du själv?Jag har bytt till tryckrör i aluminium, min gamla chargepipe sprack med standard laddtryck, möjligt att S motor har bättre grejer men det är en svaghet på N motorn. Vidare 150% intercooler, downpipe testat både catless (stank bensin ngt djävulskt, rekommenderas inte) och nu en 200 cells racekat från Wagner, slutburk från Eisenmann men den ger nog ingen effekt. I övrigt standard hw.
Kör MHD med steg 2+ map och deras loggmodul. Vad gäller MHD verkar det vara säkert, och hyfsat konservativa mappar = ingen större risk att sabba något. MHD är egentligen sw som öppnar för att ladda en annan map, själva mappen kommer från andra tuners t.ex. twisted tuning. Du kan också logga värden och få hjälp av tuner att bygga en egen map specifikt för din bil.
Sumna summarum, tror inte det är så mycket att oroa sig över och skillnaden i prestanda är väsentlig, största problemet är väl att mycket vill ha mer och plötsligt börjar man byta hårdvarugrejer osv Dock är väl en M bil bättre optimerad från fabrik och kanske inte så stora vinster i att byta grejer i insug / kat / avgas.
Alternativet till MHD på en S55 är bootmod3, bm3, som många använder också. Osäker på skillnader.
Vad sysslar bmw med? Rena skämtet imo.Det var tydligen inget skämt det här med avgaset.
Är det en Lexus LFADet var tydligen inget skämt det här med avgaset.
Själva ersättningen, beräkningen av den, och hanteringen av skador är nära nog identiska mellan svenska försäkringsbolag. Det skiljer väldigt lite i villkoren. Det finns också en hel del lagstiftning som är tvingande för försäkringsbolagen. Det innebär att man kan låta premien styra en hel del och välja den billigaste av de etablerade bolagen. Nu kommer någon säkert skrika högt att bolag X är minsann värdelöst och Y är alldeles perfekt men det beror nästan alltid på den enskilda handläggarens agerande. Det betyder mer än varumärket.Hur ska man tänka med försäkring? Jag har en SQ5 från 2013, kör helförsäkring från Audi för 13 ribbor om året.
Finns ju betydligt mindre dyra om jag kollar en jämförelsesite, men vilka försäkringsbolag är okej och vilka villkor ska man titta efter? Behöver man en helförsäkring för övrigt?
Mvh, Lost
Tack för alla svar. Behåller helförsäkring och shoppar runt lite. Jag har 1100 kr/mån, fanns neråt 800. Det är ju pengar det med.Själva ersättningen, beräkningen av den, och hanteringen av skador är nära nog identiska mellan svenska försäkringsbolag. Det skiljer väldigt lite i villkoren. Det finns också en hel del lagstiftning som är tvingande för försäkringsbolagen. Det innebär att man kan låta premien styra en hel del och välja den billigaste av de etablerade bolagen. Nu kommer någon säkert skrika högt att bolag X är minsann värdelöst och Y är alldeles perfekt men det beror nästan alltid på den enskilda handläggarens agerande. Det betyder mer än varumärket.
13k låter dock inte särskilt dyrt för en S-märkt Audi. Men har du fått billigare premier så är det bara att köra på. Nåt som skiljer mellan bolagen är dock hur lång deras maskinskadeförsäkring gäller i år och mil - det kan ha betydelse om du ligger på gränsen!