• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Grattis!

Det är tur att man bara får bestämma över sig själv på sin födelsedag. :)
Bmw har gått och såld sig själva med dessa stora njurar - för pengarna i Asien.

Det gubbarna i München glömmer är att Kinesen köper BMW för att den är västerländsk. Hade de velat ha en kinesisk stil på bilen så hade de köpt en Donghoung.

Min åsikt
Det konstiga är ju att VW valt en helt annan linje, när de nu bygger sin lyxmodell enbart för kina är den ovanligt välbalanserad i sin design;

55B89C4B-8CAD-4B7A-A89A-00D4D1DE37FB.jpeg

Det konstiga är ju att VW valt en helt annan linje, när de nu bygger sin lyxmodell enbart för kina är den ovanligt välbalanserad i sin design;

55B89C4B-8CAD-4B7A-A89A-00D4D1DE37FB.jpeg
Någon på Volkswagen har tänkt till. Bmw har gått på Asien 100% detta i kombination med valet av designer - han tjecken som ritade volkswagen fox och Bugatti Veyron- inga sexiga bilar direkt.

Reser en hel del i jobbet och mina kunder har minst en produktionsanläggnig i Asien. Man det tydligt vad de är ute efter där.

Älskar BMW och vi har alltid minst haft en i familjen, ibland även bägge bilarna. Har haft alla 3 serier sedan e30 ALLA! Blandat med 5 serie e39, F10 och X5 både e70 och F15.
Men när andra bilen skulle bytas i förra veckan så blev det Mercedes denna gången. Jag ångrar det verkligen inte, även om nya 5 serien var nära att kvala in.

Men bmw börjar tappa sig själva lite. Man måste fokusera på att göra det man är bra på. Inte billiga bilar och bilar mellanklassen i kina vill köpa.

Någon på Volkswagen har tänkt till. Bmw har gått på Asien 100% detta i kombination med valet av designer - han tjecken som ritade volkswagen fox och Bugatti Veyron- inga sexiga bilar direkt.

Reser en hel del i jobbet och mina kunder har minst en produktionsanläggnig i Asien. Man det tydligt vad de är ute efter där.

Älskar BMW och vi har alltid minst haft en i familjen, ibland även bägge bilarna. Har haft alla 3 serier sedan e30 ALLA! Blandat med 5 serie e39, F10 och X5 både e70 och F15.
Men när andra bilen skulle bytas i förra veckan så blev det Mercedes denna gången. Jag ångrar det verkligen inte, även om nya 5 serien var nära att kvala in.

Men bmw börjar tappa sig själva lite. Man måste fokusera på att göra det man är bra på. Inte billiga bilar och bilar mellanklassen i kina vill köpa.
Jag får erkänna att jag trots stort bilintresse och tämligen normal allmänbildning faktiskt inte hade koll på hur Kinas bästsäljare såg ut, men fördomarna sa väl att det skulle vara groteskt formgivna småbilar med mycket krom och knasiga färger.

Google är fantastiskt och jag ger er här, bästsäljarna; VW Lavida, Haval H6, Wuling, Nissan Sylphy och Buick Excelle.

Jag är nog förvånad över hur normala de faktiskt ser ut, nästan lite tråkiga och slätstrukna även med våra mått mätt.

Bilagor

• 0265762C-CCC6-46DE-B0A8-6340D1114269.jpeg
    0265762C-CCC6-46DE-B0A8-6340D1114269.jpeg
    40.8 KB · Visningar: 122
  • 9D87481A-BA7C-41C5-A97E-B3357B50E226.jpeg
    9D87481A-BA7C-41C5-A97E-B3357B50E226.jpeg
    32.5 KB · Visningar: 91
  • 81CDFDFD-1C51-4AF9-A60C-9853B6551D25.jpeg
    81CDFDFD-1C51-4AF9-A60C-9853B6551D25.jpeg
    58.6 KB · Visningar: 84
  • 8DA4EB15-832F-4B44-BAE7-93694CBB1476.png
    8DA4EB15-832F-4B44-BAE7-93694CBB1476.png
    311.3 KB · Visningar: 79
  • 308EE9E0-6241-4B76-8F27-E479E670B41A.jpeg
    308EE9E0-6241-4B76-8F27-E479E670B41A.jpeg
    57.9 KB · Visningar: 82
Vad är det för årsmodell på den där? Jag går själv och kikar på en GS 300 h. Ska börja pendla och känner att komfort vinner över njurbälte så att säga...
Tjena, 2013 är det. "Bara" en GS250 dock, så ingen hybrid.
Går riktigt mjukt, tänk sig som en jänk fast något mer civiliserat.
Du slipper trasiga njurar och övriga mekaniska problem som tyska bilar medför.

Frugan och jag älskar den. Går riktigt mysigt på vägen :)
Något känslig för tjocka vita streck i marken vilket är konstigt,kan få bilen att rycka till t.ex vid pilar i filen.
Känns lite sådär i början men har vant mig nu.

Inte heller hängt med den sista tiden, men tycker samma bilar ligger en evighet på blocket, kanske finns lite för många optimister. Finns ju stort jänkeutbud i sverige så prutmånen borde finnas där. Sen undrar jag finns det stort usa-intresse hos de yngre generationerna ? Min analys är att priserna är på väg ner.

Jag surar litet idag. Kom på osunda tankar i veckan, och kollade lite på blocket efter något med specen ”kul att äga, minimal risk för värdeminskning”. Gärna muskelbil, det stuket gillar jag
Då insåg jag allt ALLT kul har blivit asdyrt.
Det var rätt länge sedan jag hade lite koll på marknaden för jänkebilar, då kunde man köpa intressanta och rimligt bra bilar för runt hundringen. Det får man ju knappt en pilsnerbil för idag.
Ska jag ha något enligt mina krav så är det ju över 200K som måste fram. Och då är ändå mina krav enkla: bilskrället måste kännas hyfsat fräsch inuti, och bara fungera när man är åksugen.
Vill ju inte betala 175K och få detta.
934F27B2-90B6-48E6-89EC-B0306040A1ED.png

Tror de flesta appar har sina problem.
Har haft flera olika, senast volvo och nu mercedes, tycker mercas funkar bättre än volvos, fick ofta logga in igen i volvos app osv.
Ibland har mercans app tappat allt, då får man starta om den då funkar det.

Tror de flesta appar har sina problem.
Har haft flera olika, senast volvo och nu mercedes, tycker mercas funkar bättre än volvos, fick ofta logga in igen i volvos app osv.
Ibland har mercans app tappat allt, då får man starta om den då funkar det.
Har ALDRIG haft problem med min. Används flera gånger om dagen senaste 20månaderna :p

Har ALDRIG haft problem med min. Används flera gånger om dagen senaste 20månaderna :p
ok jag hade problem med min, farsan hade problem med sin också, brorsan ibland på sin så är inte något isolerat problem.
Dock är ju volvos app bra, VW köpte väl tekniken?

Föredrar ändå Mercas, dock var volvos fjärrstart riktigt bra!

Skrapa som en normal människa.
Hade blåst upp väldigt finkornigt damm på vindrutan en morgon. Inget som märktes när man skrapade men rutan vad sedan full med små repor som syntes när kvällen kom.
Nej tack, sätter mig hellre i en varm avfrostad bil på morgonen. Rankar det nu på samma nivå som elhissar för fönster.

Någon som har koll på några bra kampanjerbjudande på privatleasing? Letar efter bil i golf-klassen eller lite större. Automat och 1500-2000 mil per år, 24 månader, under 4000 kr inklusive försäkring och service tänkte jag.

Edit: Ej el/plug-in hybrid av olika anledningar

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp