• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

På tal om 911...

insåg idag att jag verkligen vill ha en 992 Turbo S i antingen forest green (första bilden) eller oak green (resterande bilder) 🤤

5ED87239-5C36-4116-AA8D-1ACDD5329BC9.jpeg

Engineering perfection!

Nä. Du har faktiskt jättefel. SUV i klockvärlden är onödig, onödigt stor men praktisk på få områden. Så det blir något sånt här:
Screenshot_2020-12-21 Joshua Sons Men's 53mm Quartz Date Two-tone Strap Watch on sale at shoph...png
Jag tror att du missförstod. Men jag kunde ha varit tydligare. Alla biltillverkare ser att det finns pengar att tjäna på ett recept som stavas SUV. Analogt inom klockindustrin där merparten av tillverkarna gör retroinspirerade dykare i sjuttioelva olika varianter och färgkombinationer.

Så menade jag.

En lite annorlunda fråga men tyckte ändå tråden passade rätt väl. Jag har precis köpt min första bil och drömmer om att bila ut i Europa till våren, om smittoläget är bättre och det känns safe/ansvarsfullt nog. Jag har turen att ha ett jobb som kan skötas på distans (och har gjort det senaste året...) och kriterierna blir därför:

• Så kort/trevlig resväg som möjligt
  • Så varmt och soligt som möjligt
  • Möjlighet att köra ett schysst Airbnb med bra internet etc – har rätt hög budget för detta tänker jag
  • Hellre mindre stad än storstad

Tänker att man stannar en månad eller två och jobbar därifrån. Har ganska bra koll på södra Frankrike och norra Italien, men det är ju inte supervarmt där i mars. Gillar München men det känns lite väl likt Stockholm. Spanien eventuellt lite långt? Vad har ni för idéer?

En lite annorlunda fråga men tyckte ändå tråden passade rätt väl. Jag har precis köpt min första bil och drömmer om att bila ut i Europa till våren, om smittoläget är bättre och det känns safe/ansvarsfullt nog. Jag har turen att ha ett jobb som kan skötas på distans (och har gjort det senaste året...) och kriterierna blir därför:

• Så kort/trevlig resväg som möjligt
  • Så varmt och soligt som möjligt
  • Möjlighet att köra ett schysst Airbnb med bra internet etc – har rätt hög budget för detta tänker jag
  • Hellre mindre stad än storstad

Tänker att man stannar en månad eller två och jobbar därifrån. Har ganska bra koll på södra Frankrike och norra Italien, men det är ju inte supervarmt där i mars. Gillar München men det känns lite väl likt Stockholm. Spanien eventuellt lite långt? Vad har ni för idéer?
Jag skulle säga sikta på färja Trelleborg Rostock över natten, sikta på Nürnberg som är jäkligt mysigt, stanna där ett slag. Därifrån är det sedan en reko dagstur till Riva del Garda, där du borde kunna få lite sol, sitta på någon takterrass och jobba med en Negroni vid din sida. När du tröttnat på det, kör till Genoa och häng där ett slag, vill du ha ännu mindre stad så är La Spezia eller närliggande Porto Venere trevligt. Kör sedan längs vägen SS1(inte motorvägen) västerut, till säg San Remo eller Nice, beroende på preferns.

Hittils aldrig hänt mig faktiskt.
Grattis till din upplevelse! Han behövde nog ladda den kort därpå :D

Folk lever i sin utopi där allt, jag menar ALLT fokus handlar om förbrukning. För då blir det billigt.
Sen om avbetalningen på bilden är 6000kr i månaden kvittar, för det är ju billigt att köra!

Fan vad fint Direktörn går nu på 17" vinterpuckarna jämfört med 18" sommarhjulen. Mycket trevligare gång i bilen.
Men i vanlig ordning är jag en lurad idiot, vinterhjulen har ingen TPMS i sig. Suck......
20201202_091157.jpg
Vad är det för årsmodell på den där? Jag går själv och kikar på en GS 300 h. Ska börja pendla och känner att komfort vinner över njurbälte så att säga...

Det är min födelsedag idag så jag bestämmer att följande är fet, punkt! :D

CB3DD454-E7DB-4E92-AB73-9BD1994A4672.jpeg
Grattis!

Det är tur att man bara får bestämma över sig själv på sin födelsedag. :)
Bmw har gått och såld sig själva med dessa stora njurar - för pengarna i Asien.

Det gubbarna i München glömmer är att Kinesen köper BMW för att den är västerländsk. Hade de velat ha en kinesisk stil på bilen så hade de köpt en Donghoung.

Min åsikt

Grattis! 🥳
Batmobile känsla!
Tack!
Ja det är ganska mycket batman-vibbar på den där med frozen black
Grattis på f-dagen😁 Du får beställa en åt dig själv😁
Tack!
tittade i plånkan och den ekade tom :D

Grattis!

Det är tur att man bara får bestämma över sig själv på sin födelsedag. :)
Bmw har gått och såld sig själva med dessa stora njurar - för pengarna i Asien.

Det gubbarna i München glömmer är att Kinesen köper BMW för att den är västerländsk. Hade de velat ha en kinesisk stil på bilen så hade de köpt en Donghoung.

Min åsikt
Tack!
Jag har sett några "vanliga" 4-serie på gata och hos handlare. Med rätt exteriör färgcombo så ser den rätt bra ut.
Från början tyckte jag det inte alls såg bra ut.

Men ja de måste fått sina influenser någonstans ifrån som inte riktigt är i linje med BMWs generella designspråk
Och med regskylt fram förstörs allt ;) funkar förvånansvärt bra ”blacked out” iaf. Utblåsen är dock otroligt rice tyvärr.

Stort grattis oavsett :D
Tack!

Man får köra med sto-n-show regghållare. Riktigt smidigt faktiskt :)
Vanliga M3/M4 kommer inte ha blåsen in mitten, utan blir två på vardera sida.

Får i bästa fall kontakt med bilen i myAudi på ett av tio försök. Är den så kass för alla? Vill ju bara starta värmaren...

Får i bästa fall kontakt med bilen i myAudi på ett av tio försök. Är den så kass för alla? Vill ju bara starta värmaren...
Jag kör VWs motsvarighet, eller rättare sagt - jag har den men kör inte. Får kontakt med bilen då och då men sedan är det hit and miss med om värmaren faktiskt går på eller inte. Totalt sett är det väl varm bil 10 % av gångerna jag försöker med appen.

Nej min funkar faktiskt hela tiden. Dock går det segt ofta exempelvis innan man får bekräftelse på att värmaren är startad. Tar lätt 20 sekunder innan man får "kvittot" på att knapptrycket gått in. (Kommer som push om man stänger appen)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp