Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Går knappt inte hitta en bil med så mycket högre rånrisk. Det är bil #1 i "fel" kretsar. Värt det? Verkar inte heller skydda att bo i fint område, ett flertal sådana bilrån har ju skett i Sollentuna som anses tryggt mestadels.Någon med en RS6 (förra generationen, C7)?
Drar den mycket vid normal körning?
Vågar man äga en när man bor i Sthlm och parkerar lite överallt i länet? Och dessutom måste lasta in barnvagn och unge när man ska in i bilen? Tänker på rånrisken.
Jag tyckte premien på min RS3 var förvånansvärt låg, billigare än en del annat (mindre attraktivt/tråkigare/mindre motor osv) jag haft.Har god insikt i skadehantering / statistik, du bör fundera två gånger innan köp av valfri RS modell. Kolla premien noggrant också INNAN köp.
Den är inte "ball" på det sätt som lockar tråkiga personer. Små bilar är töntiga bilar i deras värld.Jag tyckte premien på min RS3 var förvånansvärt låg, billigare än en del annat (mindre attraktivt/tråkigare/mindre motor osv) jag haft.
Mer info? Årsmodell?Denna har jag sportat i lite mer än ett år nu, riktigt nöjd. Förvisso ingen speciell bil för många men ett av mina bästa köp någonsin. Svårslagen bil till mina ändamål. Har letat men hittar helt ärligt inte hittat en bil som kombinerar körglädje, tillförlitlighet, säkerhet och bränsleförbrukning bättre än denna gör i prisklassen.
Mjo, det vet jag mkt väl.Den är inte "ball" på det sätt som lockar tråkiga personer. Små bilar är töntiga bilar i deras värld.
Det är en 2013, första året med facelift. Manuell, Quattro och 177hk diesel. Trevlig vinterbil!Mer info? Årsmodell?
Hehe brukade åka förbi ”kontoret” för en väldigt känd MC förening på vägen till en kund rätt ofta ( innan pandemin)Går knappt inte hitta en bil med så mycket högre rånrisk. Det är bil #1 i "fel" kretsar. Värt det? Verkar inte heller skydda att bo i fint område, ett flertal sådana bilrån har ju skett i Sollentuna som anses tryggt mestadels.
Min bror har en kollega som har en. Han noterar också en annan, men ofarlig, tråkighet med bilen. Man blir stoppad konstant av polisen oavsett hur fort eller sakta man kör. De vill bara kolla körkort och titta in men det är tydligt att de vet att det brukar åka runt "tuffa" killar i de bilarna.
Ingen bil men på sätt och vis kopplat till bilar.
Håller på att sätta ihop en sim-rig och pedalerna är för sexiga att inte dela med sig av
Har inte provat dem än! Ingenting är monterat. Packade upp allt igår.Badaboom!
Är sjukt sugen på att uppdatera själv.
Ja du har ju tyvärr rätt i allt du säger. Gillar inte att "anpassa mig" efter sånt här men i det här fallet är det nog inte värt risken. Tänker om man blir rånad på bilen när man precis har lastat in grabben och dom drar iväg med honom eller någotGår knappt inte hitta en bil med så mycket högre rånrisk. Det är bil #1 i "fel" kretsar. Värt det? Verkar inte heller skydda att bo i fint område, ett flertal sådana bilrån har ju skett i Sollentuna som anses tryggt mestadels.
Min bror har en kollega som har en. Han noterar också en annan, men ofarlig, tråkighet med bilen. Man blir stoppad konstant av polisen oavsett hur fort eller sakta man kör. De vill bara kolla körkort och titta in men det är tydligt att de vet att det brukar åka runt "tuffa" killar i de bilarna.
Har inte provat dem än! Ingenting är monterat. Packade upp allt igår.
Tänkte pay once cry once....
Modernare bilar går att spåra?
Körde RS7 utan att märka av minsta tendens till att bli stannad eller annat otyg. En av mina bästa vänner som arbetar på Audi säger att rån var vanligt för några år sedan. Idag sker det mycket sällan.
Modernare bilar går att spåra?
Risken är nog inte värre än random BMW ur stöldperapektiv
Körde RS7 utan att märka av minsta tendens till att bli stannad eller annat otyg. En av mina bästa vänner som arbetar på Audi säger att rån var vanligt för några år sedan. Idag sker det mycket sällan.
Jo men det gör det bara lättare för försäkringsbolagen. Din upplevelse blir inte trevligare.Modernare bilar går att spåra?
Nej men om de går att spåra tar man väl hellre en 2014 RS6?Jo men det gör det bara lättare för försäkringsbolagen. Din upplevelse blir inte trevligare.
Sugen på att chansa att skurken vet skillnaden mellan årsmodeller? Jag säger inte nödvändigtvis att man ska avstå (risken är trots allt liten) men nu var det en person som ställde en direkt fråga kring hur hög risken är för en viss modell. Och den blir inte högre än så...Nej men om de går att spåra tar man väl hellre en 2014 RS6?
Fast detta kan väl ingen ha missat?Körde RS7 utan att märka av minsta tendens till att bli stannad eller annat otyg. En av mina bästa vänner som arbetar på Audi säger att rån var vanligt för några år sedan. Idag sker det mycket sällan.
Vet du vad utfallet blev i rätten?Fast detta kan väl ingen ha missat?
Peder Karlsson: Ett lågt pris att betala för sinnesro
”Han förtjänar inte att bli dömd för något brott, och han förtjänar inte att själv behöva stå för reparationerna av de två bilarna. Det här är en form av civilkurage som väldigt många fler i samhället…www.mestmotor.se
Fast detta kan väl ingen ha missat?
Peder Karlsson: Ett lågt pris att betala för sinnesro
”Han förtjänar inte att bli dömd för något brott, och han förtjänar inte att själv behöva stå för reparationerna av de två bilarna. Det här är en form av civilkurage som väldigt många fler i samhället…www.mestmotor.se
Jonas (ägaren utav bilen) blev frikänd!Vet du vad utfallet blev i rätten?
Ja, jag har nog haft fem-sex XJS genom åren, och ett antar Jaguar XJ. Nu står det bara kvar en lågmilad XJS -92 i mitt garage, mörkblå med knallörd inredning. Den är riktigt tuff och jag gick igång totalt på inredningen, hade den varit grön med svart inredning som alla andra hade jag nog inte köpt den. 'Tack ska ni ha! @Tapiren jag vet ju att du styrt XJS:er i några omgångar och kanske RR också men har du något kul nu med? Jag hade fler bilar, ännu mer okända t o m. Men allt fick inte plats tyckte jag
Mangustan finns förresten också som Qvale, efter samarbetspartnern Alejandro De Tomaso hade vid tidpunkten för framtagandet av bilen. Jag har Mangustan i både en och flera gamla biltidningsartiklar från förr. Såg faktiskt en svenskreggad personligen det enda året Resarö Historic GP kördes, det bör ha varit 2006.
Här finns lite om just Mangustan:
Qvale Mangusta - Wikipedia
en.wikipedia.org
Off topic, en riktig läckerbit!
både haft 126 och 116, underbara bilar.Ja, jag har nog haft fem-sex XJS genom åren, och ett antar Jaguar XJ. Nu står det bara kvar en lågmilad XJS -92 i mitt garage, mörkblå med knallörd inredning. Den är riktigt tuff och jag gick igång totalt på inredningen, hade den varit grön med svart inredning som alla andra hade jag nog inte köpt den. '
Den har jag haft lite blandade bilar, några Range Rover Classic, en Bentley, en 911 och lite annat smått och gott.
Mangustan tilltalade mig på något konstigt sätt, trevligt med jänke-v8 under huven också. Pålitligt och lättmecket. En stor fördel jämfört med diverse italiensk vilddjur. Dock ska jag hålla i pengarna detta år, så just nu är jag som mest insnöad på en Mercedes från 70-talet, förhoppningsvis blir det en i vår, helst en W108 eller W116. ett bra ex borde gå att landa för omkring 100k.
Jag vet var det står en läskigt fin 126:a till salu, den kan också vara ett alternativ: