Hade jag kunnat det så...Köp nu är ju enormt prisvärda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade jag kunnat det så...Köp nu är ju enormt prisvärda.
Tror inte det är någon brådska, kommer ligga kvar på låga nivåer många år till. Rätt intressant för 20 år sedan var vi 3 kompisar 1 köpte en 1967 pagoda, jag köpte en 300 SL 1988 och 1 köpte en 300 CLK cab 1999. Var ungefär samma pris 180-200K. Helt olika prisutveckling CLK är väl värd typ 100 idag och pagodan runt 500k jag ligger mitt emellan.Hade jag kunnat det så...
Lite rolig info! Tror nog inte heller att det är någon brådska - men tids nog lär de se en värdeökning.Tror inte det är någon brådska, kommer ligga kvar på låga nivåer många år till. Rätt intressant för 20 år sedan var vi 3 kompisar 1 köpte en 1967 pagoda, jag köpte en 300 SL 1988 och 1 köpte en 300 CLK cab 1999. Var ungefär samma pris 180-200K. Helt olika prisutveckling CLK är väl värd typ 100 idag och pagodan runt 500k jag ligger mitt emellan.
Nej, de ligger som de andra runt 4000 kr/år och det är ju OK.Kostar inte Q7 huggorm i skatt? Var så när jag tittade på den förr.
Nej, inte alls. Rent känslomässigt så tycker jag de är mindre fina. Och de japanska bilar jag kört har haft en bedrövlig möjlighet för mig runt 2 m att justera stor i förhållande till ratt så att det blir bra men jag har inte testat i just denna. Sen tycker jag den ser sjukt liten ut i jämförelse med de andra utan att ha kikat närmare.Har du övervägt Lexus RX450h? Körglädje, nja... men kvalitet, komfort och bra andrahandsvärde. Har själv sneglat på och utvärderat Lexus NX, men det blev en tysk även denna gång.
@FC St. PauliJapp dom har ju dock 450L nu som är lite större.
Har man 4 kids är det nästan amerikanska suvar som gäller.
Allt är fult.@FC St. Pauli
Här är en riktig suv, ser ut som det kan bli lite bekymmer om man vill parkera i stan bara.
Ja pedalerna lär göra mycket. Kopplingen kännas nästan som en riktig bil.Härligt!
Nu börjar det likna något! Bra prylar - inte testat just den formel-ratten dock, det för kommer du bli grymt nöjd med!
Är stört sugen på att testa just de där pedalerna dock - det är typ det som är viktigast inser man efter ett tag...
Ja pedalerna lär göra mycket. Kopplingen kännas nästan som en riktig bil.
Rätt grymt att man kan justera in precis loss på alla tre pedalerna och att de har load-cell som man kan styra.
Stabil rig och DD-bas(har Fanatecs DD2) så lär det kännas gottigt. Har inte hunnit montera något ännu ...
Vad gäller ratt tänkte jag att inte är så stor vits med att lägga för mycket på det. Gör inte så mycket skillnad. Får prova
Glöm inte att räkna med skatten som är 15-20tkr första 36 mån bara. I övrigt håller jag med dig, förstår inte vem som köper begagnade bilar för de pengar som de säljs för i VolvohandelnSer nu att det går att få en helt ny XC90 T5 AWD med OK utrustning (panorama, värmare, hyfsad stereo mm) för strax över 600 000 kr. Det är 2020 års modell och inte de uppdaterade mildhybridmotorerna.
Hitta din nästa bil på Blocket
Hitta din drömbil eller sälj din nuvarande på ett säkert och enkelt sätt på Sveriges största bilmarknad. Oavsett om du är en förstagångsköpare eller en erfaren bilentusiast, har vår marknad allt du behöver för ett smidigt och tryggt bilköp.www.blocket.se
Det känns ju rätt surt att i princip pröjsa 500 Tkr för en 2-3 år gammal D5 med 5-6000 mil på mätaren. Det känns som ett helt nollsummespel sett till ekonomin. Och då får man en helt ny bil med allt vad det innebär.
Är det något jag missar med eventuellt totalras på beggade bensin-SUV som tex T5 eller är det en no-brainer?
Verkligen. Varit omåttligt sugen på R129 i över ett år nu. Kommer köpa en om några år.
Vågar jag tyvärr inte svara på, men min uppfattning är att de är bra motorer allihop. Av den anledningen kommer jag låta skicket styra men det blir antingen en SL320 med raka sexan eller en 500 med V8. Som söndagsåkningsbil hade det väl känts mer speciellt med V8 - så kanske den då..!Tittar från och till på både den och föregångaren, vilken motor är båsta valet som söndagsåkningsbil i R129?
Vågar jag tyvärr inte svara på, men min uppfattning är att de är bra motorer allihop. Av den anledningen kommer jag låta skicket styra men det blir antingen en SL320 med raka sexan eller en 500 med V8. Som söndagsåkningsbil hade det väl känts mer speciellt med V8 - så kanske den då..!
Edit: Eller 600an med V12 om det verkligen ska glassas...men själv hade jag nog ändå stannat vid 500 isf.
Yep, tror jag med!Det brukar vara just 320 och 500 jag tittar på, känner mig inte som en 600-människa. Tror dessutom båda kan svara bra på ett avgassystem som släpper fram lite mer ljud utan att bli pöjkigt.
Har 320 samma kabelstamsproblem som typ w124 E320 verkar lida av?
Ja jäklar, var ju 13 lakan om året i skatt på den rackaren, så mkt trodde jag inte att det var faktiskt. B5 diesel ligger ju dock på dryga 8 och de gamla skorvarna på 3,5. Får fundera lite.Glöm inte att räkna med skatten som är 15-20tkr första 36 mån bara. I övrigt håller jag med dig, förstår inte vem som köper begagnade bilar för de pengar som de säljs för i Volvohandeln
Mercedes-Benz R129 SL-Club e.V. | Kaufberatung
2001 wurde die seit 1989 produzierte 4.Generation des Mercedes-Benz SL der Baureihe R129 eingestellt. Im November 2001 wurde der R129 SL-Club gegründet, der die Erinnerung an diesen Roadster wachhält.www.r129sl-club.de
Den är på 250 sidor....
Tittar du på en begagnad försvinner 75% av skatten ungefär. Det är nåt man måste ta med när man jämför nytt vs begagnat numera.Ja jäklar, var ju 13 lakan om året i skatt på den rackaren, så mkt trodde jag inte att det var faktiskt. B5 diesel ligger ju dock på dryga 8 och de gamla skorvarna på 3,5. Får fundera lite.
På tyska..
Sen med vinterdäcken som vanligt...
50% är för lågt, det kommer vara högre. Det är där Volvo tjänar sina pengar. Titta på vad de säljs för som 36 mån bilar, ligger 450-550 ungefär. Dock får man inte riktigt ut de pengarna som privatperson.Räknar man ett restvärde om 50% ger det en månadskostnad på c:a 9 200 kr. Sen är det klart att de ska ha lite för finansiering mm men jag tycker väl inte att 1 000-1 500 kr i månaden är en så stor skillnad att man vill bemöda sig med egen finansiering samt strulet att sedan byta in bilen efter 3 år.