Norda
Silver
Ja, det var en miss. De växer inte på träd med rätt utrustning och historik...Ah fan, låter som ett nice ex. Jäkligt coola..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det var en miss. De växer inte på träd med rätt utrustning och historik...Ah fan, låter som ett nice ex. Jäkligt coola..
Ja, det var en miss. De växer inte på träd med rätt utrustning och historik...
På tal om manuella lådor. Går framåt här.
Stämmer bra!Är det konvertering från paddlar till manuell låda som pågår?
installerar du manuell låda?På tal om manuella lådor. Går framåt här.
På tal om manuella lådor. Går framåt här.
när vi ändå är på ämnet manuella lådor
Satte upp avstånd och position så gott jag kunde för att få så nära match som möjligt mot MX5an
Går även att montera pedalerna inverterat
Sitter redan en manuell låda i bilen men med robot påhängd. Man plockar bort robotsystemet och hänger dit originalgrejer för manuell växling istället. F430 fanns ju med växelspak men endast 10% beställdes så.installerar du manuell låda?
Haha såg precis att @Edin ställde samma fråga
Det går att sätta dem inverteratDu skulle köpt inverterade!
...det där kommer bli episkt! Mycket snyggt!
Det går att sätta dem inverterat
Behöver lite mer 80/20 profiler för det
Men yeah epic
Kanke... Tillbehöret att Mercedes stjärnan lyser i grillen är viktigare
Stod på en bilfirma på Gastelyckan, Lund för 10 år (?) sedan eller hur? Den var väl inte helt 100 om jag minns rätt? Kommer inte ihåg vad som var fel dock.Ångrar också min miss.
Oklart huruvida man kan kalla det "rätt" utrustning eller ej - men var och kollade på en 92:a för ett gäng år sedan. Bara något år efter att jag köpt E24:an.
Solid röd (så hade passat fint in med 635 och 190), manuell, plyschklädsel(!) och tak utan lucka.
Hade varit rimligt ensam om den specen.
Var inte helt hundra (men billig) och avråddes av diverse förståsigpåare.
Första sexväxlade manuella som kopplades till en tolva i en serieproducerad bil, för övrigt.
Bara en sån sak!
Stod på en bilfirma på Gastelyckan, Lund för 10 år (?) sedan eller hur? Den var väl inte helt 100 om jag minns rätt? Kommer inte ihåg vad som var fel dock.
Tack! Kul med likasinnade. Jag tänkte precis så själv, att jag ville ha något som jag drömde om som ung. Just så finner jag tillfredställelse i ägandet av entusiastbil. Men jag skulle också kunna tänka mig äga en hel drös kärror som aldrig tillhörde drömbilslistan när jag var ung, utan mest bara för att det handlar om ruskigt coola och roliga bilar, särskilt i utföranden för historisk racing. Har man sett dem in action som jag haft förmånen att göra så är det svårt att bortse från tjusningen.
Tycker t ex den gamla nördbilen Hillman Imp rockar hårt (inte lika hårt som NSU, men ändå)
Alfa Giulia Super är aldrig fel
Ford Capri, mums
Kadett av rätt årgång kan också vara riktigt inbjudande
BMW 02-serie är läckra, inte minst Touringmodellen
och återigen en NSU, den är bara så ball. Finns också som Simca 1000 med lite annat utseende, tuff den med.
video från ”bergrennen” med ett gäng TTs
Det är kul med bilar, särskilt med gammal förbränningsmotor!
Och förresten @Daion - varför blev det inte Escorten?
Jag vill passa på att tacka alla som engagerade sig i mitt senaste inköp då jag klurade på hur jag skulle resonera och inte göra samma misstag som med RS3 sedanen jag köpte ny och sedan kom på att den inte hade den rätta ”känslan” för mig.
Då detta skulle vara en vardags och åretruntbil så kände jag efter mkt funderande fram och tillbaka att fyrhjulsdrift (bor på landet) och lite markfrigång gång ändå vore fint även om jag gärna kunde tänkt mig åka i en lite äldre ”rolig” bil.
Valet föll på denna, en X3M Competion med all utrustning jag kunde önska mig och i den kulör (både på utsidan och insidan) jag dessutom helst vill ha, det vill säga svart.
Det känns bra på alla sätt och vis förutom malusskatten då kanske.
Men bilen känns kanonbra på vägen och jag trivs verkligen att köra den. Tror jag hittat rätt den här gången. Så, som sagt, tack för hjälp ochninput motorfränder!
Ah, jag förstår. Men det är då man får se fram mot sommaren när entusiastfordonen kommer fram.Enda besviskelsen efter att ha haft X4m Comp MY20 är att det inte låter något. Alls.
Ska se vad jag kan åstadkomma.Ös gärna på med fler bilder på Novan
Rätt utrustning är kanske svårt att sätta fingret på. Men för Mig, ingen taklucka, sportstolar och den jag ”missade” just detta + org CSI paket. Mörk blå metallic (som jag alltid glömmer namnet på, orkar inte googla) och svart läder. Men på en sådan är nästan rätt historik bättre än viss utrustning. - sålänge den är manuell!Ångrar också min miss.
Oklart huruvida man kan kalla det "rätt" utrustning eller ej - men var och kollade på en 92:a för ett gäng år sedan. Bara något år efter att jag köpt E24:an.
Solid röd (så hade passat fint in med 635 och 190), manuell, plyschklädsel(!) och tak utan lucka.
Hade varit rimligt ensam om den specen.
Var inte helt hundra (men billig) och avråddes av diverse förståsigpåare.
Första sexväxlade manuella som kopplades till en tolva i en serieproducerad bil, för övrigt.
Bara en sån sak!
Efter önskemål från @closetplayer kommer här några bilder till. Har inte varit så flitig med kameran själv så de är inte tagna av mig utan tidigare ägare(n) och jag hoppas det är ok att bilderna visas här.
Låter ju verkligen spännande. Får man vara nyfiken och fråga vad det är för projekt det rör sig om?Hur ter sig LS3:an? Känns som det vettigaste av alla aluminiumblocken i LS-familjen. Baserar det egentligen på borrningen samt moderniseringen av vevhus som ej finns i LS1, samt det faktum att LS7 är överreklamerad baserat på vad man får.
Söker nämligen motorkandidater för ett framtida projekt jag införskaffar saker till, står i valet & kvalet mellan LS samt våldsam fyra.
Snygg Turbo och snyggt att lägga in den på sida 997 i tråden.På sidan 997 får jag passa på visa en glimt av min!