Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bara jag som tycker M3 är fetare i det fallet? Alltså nya M3 i fallet M3 vs M4..
2 dörrar är alltid att föredra framför fyra
Ska tydligen vara okörbar och omöjlig att leva medjag gillart!
Mmm... du kan nog vara något på spåret, även om det i mitt fall nog också handlar mycket om bättre hälftens fåfänga. Hon jobbar mycket med den selektiva miljöhänsynen, där bilar och maskiner är dåliga, men billiga kläder och weekendresor över halva jorden är bra. Men hon har aldrig gett sitt godkännande till någon av mina bilar, så jag är vanKan det vara att sammanträffande att min fru också hatar min bil som drar mycket bensin? De kanske är ultramiljövänner? Jag menar att vi borde byta denna mot en större, hon hävdar att i och med att det då blir C-kort så kan ju inte hon köra, jag kontrar med att hon ju ändå vägrar köra. Svårt.
Tyckte faktiskt dem var förvånansvärt bra när jag fick den som hyrbil vill jag minnas. Gillade även de blå mätarna även om jag inte är något större fan av Ford överlag.Hyrde denna över helgen.
En av de sämsta förarpositionerna jag har varit med om för mina långa ben. Ratten går inte att dra tillräckligt långt bak så jag måste åka fram så att knäna tar i för att få en någorlunda okej position.
Sen har de valt en blå display vilket förstör mörkersynen lite varje gång man tittar på instrumentpanelen när man kör på kolsvarta vägar.
![]()
Missnöjet förstärks även lite då Hertz ska ha en jävla young driver fee på nästa. 25% av hyreskostnaden. Är 23 år gammal och har kört bil i 5 år...
Tyckte faktiskt dem var förvånansvärt bra när jag fick den som hyrbil vill jag minnas. Gillade även de blå mätarna även om jag inte är något större fan av Ford överlag.
Vad gäller dyrare för ungdomar är det surt men så livet dessvärre.
Hyrde denna över helgen.
En av de sämsta förarpositionerna jag har varit med om för mina långa ben. Ratten går inte att dra tillräckligt långt bak så jag måste åka fram så att knäna tar i för att få en någorlunda okej position.
Sen har de valt en blå display vilket förstör mörkersynen lite varje gång man tittar på instrumentpanelen när man kör på kolsvarta vägar.
![]()
Missnöjet förstärks även lite då Hertz ska ha en jävla young driver fee på nästa. 25% av hyreskostnaden. Är 23 år gammal och har kört bil i 5 år...
Finns bara två Fordar av ny modell som kan vara värda att ens kolla på. Kommande "Ficus" RS och nya Mussen med V8. Allt annat är banne mig helgerån i en Mustang..
@kabro
Kör Sixt nästa gång. Tyskt, inget tillägg för ung förare men du kan däremot inte avtala/försäkra bort självrisken om du är under 25. Kolla dock upp detta innan då de kan ha ändrat detta sedan jag jobbade på Sixt.
Sportar och sportar,tar en lung tur då och då.![]()
Tror inte att Fittolin och Romson gillar min lilla miljö bil.
Knappast nån "Chef" bara vanlig dödlig knegare!
Knappast nån "Chef" bara vanlig dödlig knegare!
Inga problem varken med polis eller besiktning.En vilsen jänkare då?
Har du själ låtit få bilen krom folierad? Funderar lite på vad polis eller besiktningen skulle ha för ev. synpunkter på detta.
Du har väl quattroSista turen med leksaken för i år?
![]()
...och som salt i såret så har det blivit vintertid dessutom.
Jodå. Men inga vinterdäck. Dessutom är det 90% bak och bara 10% fram.Du har väl quattro![]()
R8?Jodå. Men inga vinterdäck. Dessutom är det 90% bak och bara 10% fram.
Ja, så är det. Den är adaptiv men skickar aldrig mindre än typ 60% (om jag minns rätt) till bakhjulen.R8?
Är den inte ställbar? annars låter det väldigt märkligt att det skulle vara så pass mycket som 90/10
Normalt sett med de flesta awd-systemen brukar det ju vara 60/40 och sen ökar och minskar den drivkraften på bak- respektive framhjulen ifall någon av dessa skulle spinna fortare än de andra två, eller har jag missat något nytt hos Audi?![]()
R8?
Är den inte ställbar? annars låter det väldigt märkligt att det skulle vara så pass mycket som 90/10
Normalt sett med de flesta awd-systemen brukar det ju vara 60/40 och sen ökar och minskar den drivkraften på bak- respektive framhjulen ifall någon av dessa skulle spinna fortare än de andra två, eller har jag missat något nytt hos Audi?![]()
Har för mig att R8:an har 15-30% fram. Men det kanske varit lite olika beroende på år och motor.
Finns ju de bilar med ställbar diff, mina två tidigare Subaru's hade detta och det var då möjligt att få upp till 80% på bakhjulen, har dock svårt att tro att r8:an har detta..
Såvitt jag vet är det vanlig quattro i r8:an, samma som i RS modellerna, och denna fungerar som jag nämnde i tidigare inlägg! men någon som har bättre koll får gärna rätta mig
Denna förklarar ju det rätt bra! så rent tekniskt är det möjligt att få upp till 85% bak, men detta är ju inte konstant![]()
Min är en 2011a och i den fördelas normalt kontinuerligt 65– 90 procent av drivningen till bakaxeln. Kraftöverföringen på den årsmodellen sker, som du skriver via en viskokoppling och inte torsendifferential vilket Audipuritaner och teknikfreak troligen gnäller på. Men i en mittmotorbil med så pass mycket vikt bak behövs relativt lite drivkraft fram och viskokopplingen går därför an. Tycker jagR8:an har dock visko-diff för fördelningen fram-bak axel så inte vanliga Quattrosystemet.
Edit: fick googla lite...den nya modellen har skippat visko-centerdiffen och kör tydligen electro-hydaulisk centerdiff.
Min är en 2011a och i den fördelas normalt kontinuerligt 65– 90 procent av drivningen till bakaxeln. Kraftöverföringen på den årsmodellen sker, som du skriver via en viskokoppling och inte torsendifferential vilket Audipuritaner och teknikfreak troligen gnäller på. Men i en mittmotorbil med så pass mycket vikt bak behövs relativt lite drivkraft fram och viskokopplingen går därför an. Tycker jag![]()
V10:an låter sjukt nice!Sista turen med leksaken för i år?
![]()
...och som salt i såret så har det blivit vintertid dessutom.