• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Richie

Audemars
2-Faktor
Sånt kan driva mig till vansinne. Köpte nån kina-sladd och programvara som tillät mig att koda bort det där sist jag körde Audi.

Nån som vet om det finns något liknande till Merca? Som inte kostar skjortan, kommer ju bara användas en gång för att stänga av en funktion.
På min C250 går den att slå av permanent! dock är den från 2018 så det är kanske ändrat på de nyare?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vinterdvalan är lång ......
Har dock en del kvar att göra

Den har fått dig en 2-stegspolering samt lagt på Gyeon Syncro Evo keramiskt

Kvar att göra
  • Byta alla oljor samt bromsvätska
  • Krängningshämmare fram och bak ink förstärkning
  • Stenskottfilm skall monteras på huv, kofångare och framlampor den skall det läggas på keramiskt på detta
  • Skall montera på Yokohama A052 215/45
  • Höja bilen lite(främst bak) och och sen in för hjulinställning
  • Sen byta ut blinkers mot sekventiella bak, byta ut sidoblinkers mot mörka och sekventiell på skärmarna, byta ut mot led för skyltbelysning, montera mörka led-positionsljus på sidorna fram och bak

Funderar på störtbåge med, byta till öhlinare samt byta till Desmond Regamasters men bara dem tre sakerna är 25% av bilens värde ....

20220410_161753 (1).jpg
 
Senast ändrad:

Marli

Cartier
Bantat lite över 10kg i fronten idag med hjälp av glasfiber!
Nästa steg är den läskiga borrningen för aero catch! 👋🏻
9E93B80B-4492-48C4-B5F6-C30D4DA45191.jpeg
Vilken fin design E36 var, saknar ibland min gamla 328i cab ’Günther’ ;-) Estorilblå med bicolor skinn i svart / blauviolett och individual innermatta med en massa geometriska figurer. Mycket smakfullt, I München 1998, och således döpt efter….
 

Bilagor

  • C4413365-8A98-4129-81E5-00D57DC8BA38.jpeg
    C4413365-8A98-4129-81E5-00D57DC8BA38.jpeg
    56 KB · Visningar: 4

Norda

Panerai
Vilken fin design E36 var, saknar ibland min gamla 328i cab ’Günther’ ;-) Estorilblå med bicolor skinn i svart / blauviolett och individual innermatta med en massa geometriska figurer. Mycket smakfullt, I München 1998, och således döpt efter….
Ja, e36 är en modern(?) klassiker!
e36 cabriolet är en av de snyggaste cabbarna! 🤟🏻
 
  • Like
Reactions: bag

Master J

Audemars
2-Faktor
Hoppas jag inte trampar någon på tårna men detta var seriöst det fulaste jag sett 😂🤣. Vilket jävla misslyckande på designen på grillen och det är bara min personliga åsikt :cigar:.
00075083-4913-4AD0-AC77-4D9A99F0AB7A.jpeg
3F447C71-A81D-44E7-93D1-17F93FFF853C.jpeg


Jag kör nästan bara BMW och har gjort så rätt länge... ägt ett 20-tal men tyvärr är alla nya modeller fula. riktigt illa är det också.
Får bli en riktigt surgubbe och behålla mina nuvarande i graven.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör nästan bara BMW och har gjort så rätt länge... ägt ett 20-tal men tyvärr är alla nya modeller fula. riktigt illa är det också.
Får bli en riktigt surgubbe och behålla mina nuvarande i graven.
Älskar verkligen designen på de äldre BMWs 😍 men denna nya design på M3/M4 och Alpina är verkligen gräslig. Undrar hur ”hen” tänkte :banghead:🤷🏻‍♂️? Haha kanske lika bra att göra det 😁.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Hoppas jag inte trampar någon på tårna men detta var seriöst det fulaste jag sett 😂🤣. Vilket jävla misslyckande på designen på grillen/frontpartiet och det är bara min personliga åsikt :cigar:.
00075083-4913-4AD0-AC77-4D9A99F0AB7A.jpeg
3F447C71-A81D-44E7-93D1-17F93FFF853C.jpeg

Jag kör nästan bara BMW och har gjort så rätt länge... ägt ett 20-tal men tyvärr är alla nya modeller fula. riktigt illa är det också.
Får bli en riktigt surgubbe och behålla mina nuvarande i graven.

En av dom sista riktigt snygga med en helt OK front också är min 4-serie Gran Coupé från 2017 ... ;)
BMW 420 GC 2019-04-16 (front).jpg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
En av dom sista riktigt snygga med en helt OK front också är min 4-serie Gran Coupé från 2017 ... ;)
BMW 420 GC 2019-04-16 (front).jpg

Jag har en performance-kittad 125i coupé 2009 som andrabil.
Klassisk kompakt med sug-sexa, manuell låda och bakhjulsdrift.
Finns inget nyare bättre att ersätta den med från BMW... möjligen en senare årsmodell av samma bil men den är så extremt ovanlig att det blir svårt.

Familjebilen (liten familj) är en X1 20i S-drive(!) M-sport 2013... finns inget vettigt att byta den heller mot... möjligen en X4 M40i.
Skulle jag bli tvungen att byta skulle det nog bli en Volvo XC40 bensinare.
 

gushen

Omega
Finns inget jag älskar mer är sleepers. Att man själv är M140i ägare gör det givetvis lite bättre :)
Avgasljuden och första launchen vid 2:30 ger gåshud. Eller att den bara matar på så mycket,

Såg denna också och visst är det kul att det går att få så bra fart i dem med relativt små medel! :)
 

FlipSwede

Rolex
Jag besiktade hillbilly-pickisen idag, första gången på ett par år. Förväntade mig en helvetes arbetsorder, men den gick igenom!!!
Bild för kontrast mot alla Porschar och sånt.
F56101D9-58DC-4B6C-A2AF-5B3C1333A15C.jpeg
Inte varje dag man ser en akta "Stake Bed"
Nu ska du bara lasta pa Tre grisar, En get,Tva punkterade dack och en sopsack tomma olburkar sa ar du redo att ge dig ut pa vagarna!
Happy Motoring
 

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Jag har en performance-kittad 125i coupé 2009 som andrabil.
Klassisk kompakt med sug-sexa, manuell låda och bakhjulsdrift.
Finns inget nyare bättre att ersätta den med från BMW... möjligen en senare årsmodell av samma bil men den är så extremt ovanlig att det blir svårt.

Familjebilen (liten familj) är en X1 20i S-drive(!) M-sport 2013... finns inget vettigt att byta den heller mot... möjligen en X4 M40i.
Skulle jag bli tvungen att byta skulle det nog bli en Volvo XC40 bensinare.
Nu ska jag försöka att inte trampa någon på tårna men va försiktig med gå från BMW till XC40. Haft en i familjen och det enda jag blev förvånad över va hur trist körkänslan va, hur plastig det kändes och framförallt hur högljudd den va. Sen är jag ju inget större fan av Volvo.. trots att jag äger en… 😅
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Nu ska jag försöka att inte trampa någon på tårna men va försiktig med gå från BMW till XC40. Haft en i familjen och det enda jag blev förvånad över va hur trist körkänslan va, hur plastig det kändes och framförallt hur högljudd den va. Sen är jag ju inget större fan av Volvo.. trots att jag äger en… 😅

Om jag skulle bli tvungen skrev jag 😅
Om X1an skulle bli smälld typ... men skulle nog kika efter en X4 då...
 

bag

Panerai
Jag har en performance-kittad 125i coupé 2009 som andrabil.
Klassisk kompakt med sug-sexa, manuell låda och bakhjulsdrift.
Finns inget nyare bättre att ersätta den med från BMW... möjligen en senare årsmodell av samma bil men den är så extremt ovanlig att det blir svårt.

Familjebilen (liten familj) är en X1 20i S-drive(!) M-sport 2013... finns inget vettigt att byta den heller mot... möjligen en X4 M40i.
Skulle jag bli tvungen att byta skulle det nog bli en Volvo XC40 bensinare.
Vilken kulör har du på 125an?
Sjukt fina i silvermetallic med brunt sportskinn.
 
Topp