• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ninen79

Audemars
Under dem senaste 5 åren har jag ägt 3 st BMW (F20, F31 och nuvarande G31). Bilarna har varit 2-3 år gamla när jag köpte.
Inte ett enda fel med någon av bilarna under min ägo.
Gillar när bilar fungerar och är pålitliga.

IMG_5710.jpeg


IMG_6104.jpeg
 

LS

Panerai
2-Faktor
GT4 är drömmen. Man med familj kan man glömma det. Men ungarna flyger ut om några år...
Haha så är det.

Min cayman var hos Stertman idag och fick lite massage. Borde ha ca 365hk/455nm jämfört med original 300hk/380nm. Blev en rejäl skillnad både på pappret och bakom ratten, knuffar på betydligt mer. Sjukt nöjd! 😀

Monterar racingbeläggen i veckan. Slippery slope det här men den borde hänga med bra på bana om några veckor efter senaste tidens uppgraderingar.
Öhlins Road & Track
Cup 2
Racingbelägg
Motoroptimering

IMG_1698.jpeg
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Köp så stor rulldiameter du vågar klämma in i hjulhusen.
Originaldimension + originaldäck ska det givetvis vara enl mig. Jag köper bara bilar med kvalitetsdäck (Michelin) Nu gillar jag sportbilar alt sportiga familjebilar så det är inget problem för mig då de ofta kör på Michelin.
Har tex Michelin Cup2 på Miatan. Var nåt annat från Michelin original.
Vår MB E_klass med AMG-utrustning hade Michelin Primacy
Bak: 275/35/19 Fram: 245/40/19
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Originaldimension + originaldäck ska det givetvis vara enl mig. Jag köper bara bilar med kvalitetsdäck (Michelin) Nu gillar jag sportbilar alt sportiga familjebilar så det är inget problem för mig då de ofta kör på Michelin.
Har tex Michelin Cup2 på Miatan. Var nåt annat från Michelin original.
Vår MB E_klass med AMG-utrustning hade Michelin Primacy
Bak: 275/35/19 Fram: 245/40/19
Låter onödigt att behålla fabrikat. Prestandamodellerna har ofta större rulldiameter och växellådorna är väl adaptiva så känner mig rätt lugn. Skiljer ju flera centimeter mellan samma dimensioner hos olika tillverkare.
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
WOW, helt otroligt snygg kombo, lack och hjul! Grattis !!

Tack! Det är nog kameran som luras lite när jag fotograferade bilen i skuggan, det är typ "vanlig" silverfärg på bilen :).

Det är en tidigare ägare som modifierat bilen lite, till det bättre enligt mig, lite sänkt, spacers för den rätta bredden, fälgarna lackade i svart, Porschedekalen i svart på dörrarna, modifierat avgassystem för lite bättre ljud och slutrören är bytta till två svarta runda från Cayman R.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Haha så är det.

Min cayman var hos Stertman idag och fick lite massage. Borde ha ca 365hk/455nm jämfört med original 300hk/380nm. Blev en rejäl skillnad både på pappret och bakom ratten, knuffar på betydligt mer. Sjukt nöjd! 😀

Monterar racingbeläggen i veckan. Slippery slope det här men den borde hänga med bra på bana om några veckor efter senaste tidens uppgraderingar.
Öhlins Road & Track
Cup 2
Racingbelägg
Motoroptimering

IMG_1698.jpeg

”Speed costs money - how fast do you want to go?”.

Stämmer skrämmande väl tills den nivå där talang börjar spela in.

Kul moddar! Det där blir bra!
 
  • Love
Reactions: LS

leicaphile

Panerai
Grattis!

Tycker du till en början, sen kommer du sukta efter mer :D
Ses om tre år när du sitter med Turbo S ......

Vi får se, jag har haft ett gäng bilar med lite mer prestanda (rejält trimmad Impreza WRX, trimmad 928S, diverse "muskelbilar") men nu för tiden föredrar jag sugmotorer med lite "lagom" kraft. Massa hästkrafter är roligt men man hinner ju knappt gasa innan man är uppe i rejält olagliga hastigheter.
 

OddD

Panerai
2-Faktor
Aje Philipson säljer DELAR av sin samling på RM Sothebys. Om detta är det han anser är överflödigt - tänk er hur det som är kvar ser ut.

https://carup.se/aje-philipson-saljer-bilar-for-over-200-miljoner-vill-andra-livet-lite/

1682681827743.png


Aje har många fina fordon, sen en hel del i mindre bra skick.
Har för något år sen sett lista på alla hans 150+ fordon med start på A-Ö
Så i princip från 50cc Ape trehjuling flakmoped till Yamaha snöskoter och allt däremellan.
Mycket gamla Mercedes som hängde med släkten och sen en hel del Ferrari.
Men även rena bruksbilar som inte samlare sparade på det sättet, typ Saab, Opel, Dkw, Peugeot och liknande.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

AE41500

Panerai
Aje Philipson säljer DELAR av sin samling på RM Sothebys. Om detta är det han anser är överflödigt - tänk er hur det som är kvar ser ut.

https://carup.se/aje-philipson-saljer-bilar-for-over-200-miljoner-vill-andra-livet-lite/

1682681827743.png

Aje har många fina fordon, sen en hel del i mindre bra skick.
Har för något år sen sett lista på alla hans 150+ fordon med start på A-Ö
Så i princip från 50cc Ape trehjuling flakmoped till Yamaha snöskoter och allt däremellan.
Mycket gamla Mercedes som hängde med släkten och sen en hel del Ferrari.
Men även rena bruksbilar som inte samlare sparade på det sättet, typ Saab, Opel, Dkw, Peugeot och liknande.

Hyfsat mixad samling han har, alla Ferraris verkar gå under klubban...
 
Senast ändrad:
Aje Philipson säljer DELAR av sin samling på RM Sothebys. Om detta är det han anser är överflödigt - tänk er hur det som är kvar ser ut.

https://carup.se/aje-philipson-saljer-bilar-for-over-200-miljoner-vill-andra-livet-lite/

1682681827743.png
Jäklar visste inte att han var så rackans tätt! Och nu blir det ju ett galet tillskott i kassan om de går iväg som förväntat. Helt sjukt egentligen på vilka olika planeter man lever 😂
 
Topp