• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

roosterman

G-shock
2-Faktor
Snabbast idag var 5.09 av en gul rod🙂
IMG_20230710_141124.jpg

Och självklart uppskattas ju rejäla burnisar😃
 

Bilagor

  • IMG_20230710_152713.jpg
    IMG_20230710_152713.jpg
    1.2 MB · Visningar: 7
  • IMG_20230710_152256.jpg
    IMG_20230710_152256.jpg
    1 MB · Visningar: 7
  • IMG_20230710_145832.jpg
    IMG_20230710_145832.jpg
    1.4 MB · Visningar: 6
  • IMG_20230710_141605.jpg
    IMG_20230710_141605.jpg
    1,014.8 KB · Visningar: 5

Tapiren

Cartier
Med stundande långresor var tydligen inte budget-jaguaren ett alternativ så hustrun argumenterade väldigt men också bestämt för ett bilbyte. Jaguaren är såklart kvar i garaget men nu är den kompletterad med en… ja, vad är det vi ser?

Jo, en relativt sen Lexus LS från ”de kantiga” generationerna som designmässigt bär arvet från den första LS-modellen från slutet av 80-talet.

I min nördiga värld är den intressant eftersom den på något sätt representerar japansk lyx på ett tillgängligt sätt (Toyota Century är väl skapelsens krona i denna klass men de är ju inget man spontanköper på Blocket).

De är alla välutrustade men denna är en ”President” som är högsta nivån vi fick i Europa, det som särskiljer dessa är väl främst att de har delat baksäte med eljustering och massage men även i övrigt är utrustningen mer eller mindre maxad.

Klockan då? Tja ett dressat du från Seiko kändes väl inte fel?

Förhoppningen är att den ska bjuda på 5-600 problemfria sommarbil, sen får vi se vad som händer med den, tidigare ägaren hade köpt hem delar för att styla till med med kjolpaket och annat godis men jag är nog mer för original-stuket.

Naturligtvis hade det varit smartare att bara nyttja vår Volvo för sommarens resor och helt ärligt, den är otroligt bekväm, men man lever bara en gång och jag gillar gamla lyxbilar.
 

Bilagor

  • 5E5698CB-054E-4E42-A42F-A32FB0B365E7.jpeg
    5E5698CB-054E-4E42-A42F-A32FB0B365E7.jpeg
    567.8 KB · Visningar: 21
  • C858BBA6-48E1-4AEF-87FF-EB98D13E08E6.jpeg
    C858BBA6-48E1-4AEF-87FF-EB98D13E08E6.jpeg
    360 KB · Visningar: 23
  • 36E54CCC-4F99-4FE2-BBFE-2052A34D6657.jpeg
    36E54CCC-4F99-4FE2-BBFE-2052A34D6657.jpeg
    275.9 KB · Visningar: 21
  • C5DC8CDE-55FB-4E62-A99E-FE2413E14FCE.jpeg
    C5DC8CDE-55FB-4E62-A99E-FE2413E14FCE.jpeg
    397.9 KB · Visningar: 22

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Härligt möte !
Blandade märken, vilket alltid trevligt för publik och utställare..
Vilken Kanonad av Morgans..
Folk som vet vad innebörden av ordet Sportbilar handlar om, slitstarkt folk, som man kan träffa fån Nordkap till Gibraltar, för att ta några enkla exempel…
De hade nån Morganträff vid Ulva kvarn - Uppsala, brett åldersspann dessutom. Yngsta nåt år på nacken, äldsta... ja, det vette 17 men en 3 Wheeler fanns ju i sällskapet. ...Jag är lite svag för Morgan, så citronist jag är.
Väldigt många bilar ikväll, och så roliga att jag glömde ta fler bilder. ...Många härliga bruksbilar i varierande skick.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Man kan tycka vad man vill om influencers men vilket ställe han filmar på, skön ägare också. kslike
9min in i videon, Vindö Bilgalleri. Kanske är välkänt i närområdet men jag som bor i skogen har missat det.:)

Vindö bilgalleri är sedan förra året ett givet sommarnöje när vi besöker vänner på Vindö. Det är Sveriges bästa lekpark. Det finns flera brandbilar, polisbilar, ambulanser och en monster truck. Och barnen får klättra på och i bilarna hur de vill. Mina grabbar fullkomligt älskar det!

Jag har uppfattat det som att det är en gubbe på just Vindö som ställer ut en del av sin samling. Han är rik och gillar barn, varför han just köpt in de gamla brandbilarna etc och har en restaurang på bilgalleriet som bara serverar glass :) Kan säkert missuppfattat det dock, men det är den storyn jag hörde när jag var där förra året.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Vindö bilgalleri är sedan förra året ett givet sommarnöje när vi besöker vänner på Vindö. Det är Sveriges bästa lekpark. Det finns flera brandbilar, polisbilar, ambulanser och en monster truck. Och barnen får klättra på och i bilarna hur de vill. Mina grabbar fullkomligt älskar det!

Jag har uppfattat det som att det är en gubbe på just Vindö som ställer ut en del av sin samling. Han är rik och gillar barn, varför han just köpt in de gamla brandbilarna etc och har en restaurang på bilgalleriet som bara serverar glass :) Kan säkert missuppfattat det dock, men det är den storyn jag hörde när jag var där förra året.
Läste att set var åldersgräns på 7 år, gäller det även lekparken?
 

sportbilsentusiasten

Panerai
2-Faktor
Med stundande långresor var tydligen inte budget-jaguaren ett alternativ så hustrun argumenterade väldigt men också bestämt för ett bilbyte. Jaguaren är såklart kvar i garaget men nu är den kompletterad med en… ja, vad är det vi ser?

Jo, en relativt sen Lexus LS från ”de kantiga” generationerna som designmässigt bär arvet från den första LS-modellen från slutet av 80-talet.

I min nördiga värld är den intressant eftersom den på något sätt representerar japansk lyx på ett tillgängligt sätt (Toyota Century är väl skapelsens krona i denna klass men de är ju inget man spontanköper på Blocket).

De är alla välutrustade men denna är en ”President” som är högsta nivån vi fick i Europa, det som särskiljer dessa är väl främst att de har delat baksäte med eljustering och massage men även i övrigt är utrustningen mer eller mindre maxad.

Klockan då? Tja ett dressat du från Seiko kändes väl inte fel?

Förhoppningen är att den ska bjuda på 5-600 problemfria sommarbil, sen får vi se vad som händer med den, tidigare ägaren hade köpt hem delar för att styla till med med kjolpaket och annat godis men jag är nog mer för original-stuket.

Naturligtvis hade det varit smartare att bara nyttja vår Volvo för sommarens resor och helt ärligt, den är otroligt bekväm, men man lever bara en gång och jag gillar gamla lyxbilar.
De där är skitfina, riktigt bra val. Jag är dock mer sugen på en S-klass. Väntar på att den från 2014 sjunker lite till. De är otroligt fina.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Blev en sån här.
Trevlig på alla sätt och vis, men tyvärr lite liten display IMHO. Beställde en 10.25" Android-display och ska installera. Verkar vara relativt simpelt men tänkte ändå höra om någon har gjort det innan? Tips & Tricks mottages gärna. 😊

IMG_0297 2.jpeg
 
Topp