• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

BadkarsPiraten

Vacheron
Svinhinkar som 4 dörrars impala är tyvärr bilvärldens motsvarighet till vanliga samhällets tjackpundare.
Avskydd av alla, stör varenda människa m.m
Det ska man inte blanda in med övriga raggare som bara gillar gamla bilar och dricka lite bärs.

Tyvärr så har dessa patrask tagit över exakt allt.
Jag åker mycket på cruisingar osv för att titta på bilar jag gillar men det börjar bli löjligt mycket av dessa svinhinkar. Överallt är dom och bara gör det pinsamt och jobbigt att ens vara där.
Jag börjar tröttna rätt rejält på att ens åka på bilträffar för de bilar jag gillar.

Var dock på CCW nu i år och med en 4 åring i bilen så åker vi hem innan byn blev överöst av svinhinkar, skönt för oss men stackars dom som bor där… inte konstigt att många hatar gamla bilar.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Första jag ser. Fyfan vad intetsägande, exteriört iaf.
Kanske min avundsjuka som talar, har ju inte råd med en!
IMG_7878.jpeg
 

FlipSwede

Rolex
Svinhinkar som 4 dörrars impala är tyvärr bilvärldens motsvarighet till vanliga samhällets tjackpundare.
Avskydd av alla, stör varenda människa m.m
Det ska man inte blanda in med övriga raggare som bara gillar gamla bilar och dricka lite bärs.

Tyvärr så har dessa patrask tagit över exakt allt.
Jag åker mycket på cruisingar osv för att titta på bilar jag gillar men det börjar bli löjligt mycket av dessa svinhinkar. Överallt är dom och bara gör det pinsamt och jobbigt att ens vara där.
Jag börjar tröttna rätt rejält på att ens åka på bilträffar för de bilar jag gillar.

Var dock på CCW nu i år och med en 4 åring i bilen så åker vi hem innan byn blev överöst av svinhinkar, skönt för oss men stackars dom som bor där… inte konstigt att många hatar gamla bilar.
Fick på slutet mer och mer förfrågningar om europeiska (gammel) bilar än usabyggda.

Den gemensamma nämnaren hos dessa köpare var att man absolut inte ville bli förknippad med raggarsluskar,öldrickande fylla och den genren.
Äldre än 1980 var liksom förgammalt nästan.
Mek-kunskaperna hos köparna noll,men plånboken desto tjockare.
Ville kunde inte bilverkstaden serva/reparera var det problem.

Det kändes mer som en tillbakagång till tidigt 80tal när klubbträffen bestod av fikakorgar och träffen var över vid 17 för att hinna hem till middag.
Tipsrunda Grillkorv och läsk för att förstärka klubbkassan.
Speaker som berättade lite om fordonen som var där och ägarna.

Idag kaske det är träffar som Tjolöholm,Prins Bertils Minne och modeller som jag körde skrot av som står för nytillskottet av entusiaster.
 
Dom har känts sjukt underskattade länge - kanske inte kör- men pris-mässigt (vet inte riktigt hur det är nu för tiden)!

Kul och bra köp!
De har väl dock gått upp ganska påtagligt i pris senaste 5-6 åren om jag inte minns fel. Var riktigt nära att köpa en för 10 år sedan då låg de ju kring 100-130 vill jag minnas. Nu är det väl det tredubbla minst? Inte ens en 944:a har man ju råd med längre 🫣
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
De har väl dock gått upp ganska påtagligt i pris senaste 5-6 åren om jag inte minns fel. Var riktigt nära att köpa en för 10 år sedan då låg de ju kring 100-130 vill jag minnas. Nu är det väl det tredubbla minst? Inte ens en 944:a har man ju råd med längre 🫣
Ja stämmer tyvärr bra. De har helt klart gått upp i pris. Men sett till priserna internationellt så är de fortfarande ok prismässigt här hemma.
 

Sjobedan

Rolex
Var på Cars n coffee på garage-11 i Malmö idag, otroligt mycket fint!

Här är mina favoriter utan inbördes ordning. Har bokat provkörning av 997.2 GTS som också är med… jag ska inte köpa, bara prova. Jag ska inte köpa, bara prova…

Första gången jag ser en manuell murci också! Mums!
IMG_5983.jpeg
IMG_5971.jpeg
IMG_5967.jpeg
IMG_5965.jpeg
IMG_6005.jpeg
IMG_6012.jpeg
IMG_6014.jpeg
IMG_6016.jpeg
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Var på Cars n coffee på garage-11 i Malmö idag, otroligt mycket fint!

Här är mina favoriter utan inbördes ordning. Har bokat provkörning av 997.2 GTS som också är med… jag ska inte köpa, bara prova. Jag ska inte köpa, bara prova…

Första gången jag ser en manuell murci också! Mums!
IMG_5983.jpeg
IMG_5971.jpeg
IMG_5967.jpeg
IMG_5965.jpeg
IMG_6005.jpeg
IMG_6012.jpeg
IMG_6014.jpeg
IMG_6016.jpeg
Skoj. Var också där. Gtsn är fin men saknar centrumbultfälgarna som är riktigt coola annars.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
BA956775-4E55-448B-9794-42AE28B76305.jpeg

Inte min. Kompisens Continental bra skick på den hade gärna haft en jag också.
Nu äntligen pratar vi bilar.
61-63 Continental.

Var faktiskt och kikade på en 64 Continental till farsan för några år sedan, suget efter en riktig Lincoln är fortfarande enormt.
Jag fick åka 78 Continental till BB och sedan den sprillans nya 91 Town Car från BB. Åkt Lincoln hela livet, borde ha en riktig Lincoln som en 60-tals Continental:..
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tänkte använda denna hela veckan för att köra och njuta lite av vad Corvette har att erbjuda.
Men sköt värmepaketet det första jag gjorde, helt olidligt i bilen.
Så bara att åka hem med den efter jobbet och invänta nytt värmepaket från USA.
(Ja den kommer få sig en riktig polering osv men det mekaniska går först).
IMG_4526.jpeg

IMG_4529.jpeg
 
Topp