Så länge de finns kvar i sortimentet är de lätta att byta absolut. Men jag vågade inte riktigt chansa på det.25000 timmar sägs dom hålla..
Många av dagens LED-armaturer är tyvärr "engångsgrejer".
Väldigt enkla att montera och koppla är dom iaf![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så länge de finns kvar i sortimentet är de lätta att byta absolut. Men jag vågade inte riktigt chansa på det.25000 timmar sägs dom hålla..
Många av dagens LED-armaturer är tyvärr "engångsgrejer".
Väldigt enkla att montera och koppla är dom iaf![]()
Som person med insyn i braschen kan jag tyvärr meddela att de auktoriserade är precis lika kortsiktiga och exporterar friskt för att tjäna snabba pengar. Att man missar återkommande kunder, inbyten....ja det struntar man i för den aktuella månaden ser ju bra ut då.Kanske även auktoriserade handlare, men de bör tänka sig för mer på marknaden framåt.
Som person med insyn i braschen kan jag tyvärr meddela att de auktoriserade är precis lika kortsiktiga och exporterar friskt för att tjäna snabba pengar. Att man missar återkommande kunder, inbyten....ja det struntar man i för den aktuella månaden ser ju bra ut då.
Det är jag helt övertygad om. Det förekommer redan gnäll från vissa ÅF "det finns inga bra begagnade bilar, vi har bara elbilar att sälja och det vill inte begagnatkunderna ha" SÅ JÄKLA SMART ATT NI EXPORTERADE VARENDA DIESELBIL DÅ!Risken är att man kommer få lida för det i ett senare skede. Man tänker sig att auktoriserade handlare borde ha ett större perspektiv i åtanke än kortsiktiga vinster.
Hade en sån. Grymt trevlig landsvägskryssare. Lastar hela Ikea gör den också.Skoda Superb 2.0 TSI 4X4 Laurin & Klement med stora motorn på 288hk..sjukt nöjd är jag med den också!
Morgan +4. Oerhört praktisk![]()
![]()
Nybilen L322 ägare här med efter ett par år av su!
![]()
Magi x2!!!![]()
Mellandagarna har lagts på att montera ny panel i valnöt… Eftersom det här ju är ett klockforum, så måste ju min matchande Flieger komma med på bild också…. Perfect match![]()
Nybilen L322 ägare här med efter ett par år av surfande på FFRR mmBlev en 2009 4.2 med kompressor. Den 19:e Dec plockade jag upp bilen som familjen skulle åka i över julen så hann inte riktigt köra med den så mycket innan avfärd. Kontrollerade nivån på olja + kylarvätska endast. Blev totalt 120 mil utan några problem. Något ljud dök upp som var kopplat med backsensorn vid två tillfällen som inte kommit tillbaka sedan dess. Får ursäkta att bilen är smutsig på bilden, nya bilder kommer!
![]()
Är frusen av mig och på vintern är det gott att krypa tillbaks efter en paus till varmt säte. Man är olikaBehöver man stolsvärme för att åka långt? Skulle säga tvärtom.
Har en MB w213 med 9g-låda. Växlar underbart mjukt och rappt.Lite sent svar men ja - trots allt. Otroligt bekväm långfärdsbil som rymmer familjen och all packning bra. Min är dock en manuell snikmodell med 200 dieseln på 136 hk som jag köpte mycket billigt som rimlig slitochsläng under småbarnsåren. Ser ok ut på gården samtidigt som man inte behöver vara så pedantisk med den : )
I familjen och bland kompisarna finns flera 220-ägare med 9g lådan. Alla mycket nöjda och ingen har haft några allvarliga problem. Bälgarna får man dock ta in i kalkylen från 12-18 000 mil. 2016 är ju sista 212 och en fin 220 eller 250 med 9g låda kan vara bra bil många år till. Själv hade jag nog försökt hitta en 213, inte så enorm prisskillnad mellan en sen 212 och en tidig 213.
Hejsan Morgan-kompis! Här en bild på instrumentpanelen i min.![]()
Mellandagarna har lagts på att montera ny panel i valnöt… Eftersom det här ju är ett klockforum, så måste ju min matchande Flieger komma med på bild också…. Perfect match![]()
Ljuvlig! Nyköpt, eller står den på BA till försäljning?Hejsan Morgan-kompis! Här en bild på instrumentpanelen i min.
![]()
Jag har liknande preferenser som du. Det är nog bara BMW, Audi och Lexus som har OK inredningskvalitet på sina elbilar, för oss som är riktigt kräsna på den punkten. För min del är det inte bara att det ska kännas gediget. Jag vill också kunna välja mellan olika material och kulörer i inredningen. Jag vägrar i princip att köpa en bil med svart inredning. Det är inte lätt att vara premium-skadad...Kollar på elbilar men har man en nästan fullmatad E-klass är det mesta plastigt och slarvigt ihopsatt
Jag köpte den strax innan sommaren och tog lite extra bilder i hallen på BA eftersom jag väntade över en månad innan jag körde den till Stockholm och har inte tagit den typen av bilder på den under säsongen. Åker du på Morganträffar?Ljuvlig! Nyköpt, eller står den på BA till försäljning?
Trevligt med en StockholmsMog! Blir inte så många utpräglade Morganträffar, men brukar åka på Bil & Bulle, Årstaviken, Sundbygård, samt någon tur med UBCC. Vi kanske syns nästa säsongJag köpte den strax innan sommaren och tog lite extra bilder i hallen på BA eftersom jag väntade över en månad innan jag körde den till Stockholm och har inte tagit den typen av bilder på den under säsongen. Åker du på Morganträffar?
Ibland känns det som att jag är glad att bo uppe i norr.
Kolla noga efter el/vattenrör och förstärkningar, sedan kör på!Är det någon som har en smörjgrop i sitt garage?
Är lite sugen på det själv faktiskt, men vet inte hur man skulle göra rent praktiskt. Har en gjuten källare med ett garage ovanpå, 36kvm per våning. Garaget är ju då i markplan från vägen sett. Undre planet används som ett förråd för gräsklippare, cyklar och liknande. Egentligen skulle man kunna bygga en smörjgrop där. Då slipper jag också ha någon typ av lyft för bilarna.
Lexus, har jag inte kollat på. Ska göras tack för tips!Jag har liknande preferenser som du. Det är nog bara BMW, Audi och Lexus som har OK inredningskvalitet på sina elbilar, för oss som är riktigt kräsna på den punkten. För min del är det inte bara att det ska kännas gediget. Jag vill också kunna välja mellan olika material och kulörer i inredningen. Jag vägrar i princip att köpa en bil med svart inredning. Det är inte lätt att vara premium-skadad...
Okej! Jag åkte med Vättern runt med Drivers Club by British Auto och har varit med ett par gånger på stockholmsträffar med MOGS samt även någon Bil & Bulle den gångna säsongen och har span på UBCCs evenemang, så då ses vi säkert!Trevligt med en StockholmsMog! Blir inte så många utpräglade Morganträffar, men brukar åka på Bil & Bulle, Årstaviken, Sundbygård, samt någon tur med UBCC. Vi kanske syns nästa säsong![]()
Tack för påminnelsen, ska göra detta ikväll!!Om du som jag kör för sällan och för korta sträckor, glöm inte att underhållsladda bilbatteriet, speciellt nu när det ska bli skapligt kallt mot slutet av veckan och under helgen. Kan bli dyrt annars ...
![]()
Tack för påminnelsen! C-tek är påkopplad.Om du som jag kör för sällan och för korta sträckor, glöm inte att underhållsladda bilbatteriet, speciellt nu när det ska bli skapligt kallt mot slutet av veckan och under helgen. Kan bli dyrt annars ...
![]()
Tyvärr har de bara två elektriska modeller, RZ och UX, och de är inte för alla. Min fru har en UX 300e som hon är helnöjd med, för det hon använder den till, men den är ingen bil för långresor med familjen. RZ är lite mer kapabel, men har inte klassledande räckvidd direkt.Lexus, har jag inte kollat på. Ska göras tack för tips!
Om du som jag kör för sällan och för korta sträckor, glöm inte att underhållsladda bilbatteriet, speciellt nu när det ska bli skapligt kallt mot slutet av veckan och under helgen. Kan bli dyrt annars ...
![]()
Om du som jag kör för sällan och för korta sträckor, glöm inte att underhållsladda bilbatteriet, speciellt nu när det ska bli skapligt kallt mot slutet av veckan och under helgen. Kan bli dyrt annars ...
![]()