• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Marginell skillnad, var nog en synvilla. Snyggaste man annars kan göra är att gå upp något från original, gör mycket för utseendet.
Absolut, är nog en kombination av att dessa är helt nya(blankt svarta) och lite mer gummi än sommardäcken.. Sen kändes det lite för saftigt med 19" eller 20" som vinterdäck (Läs jag blev för snål :D )

Absolut, är nog en kombination av att dessa är helt nya(blankt svarta) och lite mer gummi än sommardäcken.. Sen kändes det lite för saftigt med 19" eller 20" som vinterdäck (Läs jag blev för snål :D )
Hade inte blivit bättre, mindre gummi än på dina vinter börjar se tramsigt ut på en familjebil. Syftade på rulldiametern.

Hade inte blivit bättre, mindre gummi än på dina vinter börjar se tramsigt ut på en familjebil. Syftade på rulldiametern.
Ah sorry, du tänkte så! Aa blev lite begränsad vad återförsäljaren hade i lager när jag beställde däck+fälg.. Men är som sagt marginell skillnad hade kunnat gå upp till 45 i höjd..

På tal om små vinterhjul. Jag såg den här bilen för något år sedan och var tvungen att ta en bild för det såg så komiskt ut. Det såg ännu värre ut irl. Förstår inte riktigt hur man resonerar i det här läget.
IMG_7384.png

Onekligen inte snyggt men kan ju vara att man prioriterar 15-25k på annat håll än däck/fälgar till ett transportmedel ☺️😉
Om man kör runt i en 15 år gammal vw golf så är det såklart rimligt. Men jag förstår inte att man lägger minst 300k på en sådan bil och sedan inte ens kan kosta på sig ett set med begagnade vinterhjul för 10k som ser helt ok ut. I det läger är ju bilen mer än bara ett transportmedel.

Hittar ingen bilmeckar tråd, men här finns ju i alla fall hjärntrusten. Har en A6 Allroad 2018. Det enda jag saknar är rattvärme, annars finns allt jag behöver. Ser i manualen att det fanns som tillval. Kikat i Bildels databaser. Det går ju att köpa en beggad ratt med rattvärme för rätt rimlig peng. MEN, är det så enkelt att låta någon kunnig byta ratt och flytta över airbag? Måste det kodas mm? Hittat tex ingen säkring för det i manualen. Finns ju annars för varenda funktion tycker jag.

Bild för att liva upp det hela...

1732091473763.png

Senast ändrad:
Hittar ingen bilmeckar tråd, men här finns ju i alla fall hjärntrusten. Har en A6 Allroad 2018. Det enda jag saknar är rattvärme, annars finns allt jag behöver. Ser i manualen att det fanns som tillval. Kikat i Bildels databaser. Det går ju att köpa en beggad ratt med rattvärme för rätt rimlig peng. MEN, är det så enkelt att låta någon kunnig byta ratt och flytta över airbag? Måste det kodas mm? Hittat tex ingen säkring för det i manualen. Finns ju annars för varenda funktion tycker jag.

1732091473763.png
Låg sannolikhet tyvärr att det bara räcker att byta ratt. Kabelstammar osv kan skilja. 12 tusen plus själva ratten här: https://www.eftermontering.se/audi/...-ekersdesign.html#/395-valj_produkt-utan_ratt

1732091473763.png

5.5000 mil är inte dåligt Pictor!

Inte haft en bil som rullat mer än byggbilen, en v70 från 2002, som gått 26.500. Lite sur på den för stunden dock då den låter apa från generatorn eller frihjulet på generatorn. Och då är båda bytta för under 30 mil sedan…

Linjerar multiremmen ordentligt? Har haft samma problem på båt och då gick remmen något snett.
Högst möjligt.
Det var först frihjulet på generatorn som lät så bytte det, multirem och spännare. Vart tyst i kanske 50 mil och lagom till besiktning började det ”ticka”/”skrika”.
Gick dock igenom besiktningen med blankt papper.
Svärfar bytte efter besiktningen kamrem, vattenpump, tändstift, spjällhus olja, filter, bränslefilter, vevhusvent och generator (trodde lagren i generatorn var påväg att gå). Vart tyst i 30 mil. Trodde då det var spännaren för multiremmen som inte riktigt linjerar men har provat med alla spännande Vparts har och endast den jag först bytte till passar…

Om någon har en 2001-2007 v70 med 2.4t motorn och kan ta en bild på hur multiremmen ligger på spännarens hjul (min rem ligger inte på hela hjulet vilket känns konstigt) vore det högst önskvärt!!

Tillbaka
Topp