Ajajaj, en vacker dag står du där i mörkret när strömmen har gått och inte vet ifall dina makaroner är färdigkokade eller inte.Ironi funkar dåligt i textform. Jag har ju ingen lumeplupp på min stackars härjade klocka..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ajajaj, en vacker dag står du där i mörkret när strömmen har gått och inte vet ifall dina makaroner är färdigkokade eller inte.Ironi funkar dåligt i textform. Jag har ju ingen lumeplupp på min stackars härjade klocka..
Usch, det har jag inte ens tänkt på!Ajajaj, en vacker dag står du där i mörkret när strömmen har gått och inte vet ifall dina makaroner är färdigkokade eller inte.
Fråga: skulle vilja rengöra och smörja bezel som känns lite ”torr” i vridningen. Hur gör jag? Fram med kniv och bända upp den?
Tack, ska testa ikväll!Japp, jag gjorde samma med min 7C43, lätt att få av med en kniv. Var försiktigt så du inte får en massa repor på boetten. Jag tejpade knivbladet och det gick galant. Låg en massa skit under bezeln på min. Köpte också en ny packning till bezeln.
Rapport: gick hur lätt som helst! Riktigt bra resultat.Tack, ska testa ikväll!
Först: är det där en TST mod? Diggar tuna-konverteringen oavsett!Detta är min pip. Oklart om den är maxi eller inte. Experterna får avgöra.
Först: är det där en TST mod? Diggar tuna-konverteringen oavsett!
Gällande insert så är den där ett aftermarket insert av vad jag skulle kalla "billigare modell". Nu för tiden säljer t.ex. yobokies rätt så trogna 7548-inserts med vad jag kallade maxi-pip, alltså stor lume-pip: https://theyobokies.com/?mod=product&sec=item&task=detail&id=95 Original-inserts är ju alltid att föredra, men finns det inte så tycker jag något så likt som möjligt ska användas, enligt mina två ören iaf
Har yobokies skaffat en webbshop? När hände det?Först: är det där en TST mod? Diggar tuna-konverteringen oavsett!
Gällande insert så är den där ett aftermarket insert av vad jag skulle kalla "billigare modell". Nu för tiden säljer t.ex. yobokies rätt så trogna 7548-inserts med vad jag kallade maxi-pip, alltså stor lume-pip: https://theyobokies.com/?mod=product&sec=item&task=detail&id=95 Original-inserts är ju alltid att föredra, men finns det inte så tycker jag något så likt som möjligt ska användas, enligt mina två ören iaf
Sneak peak på en mycket krispig 7548-700F som förhoppningsvis dyker upp nu snart efter påsk. Är dock väldigt sugen på en Z199-länk till den, och Uncle Seikos europeiska sida har dem inte i lager för tillfället. Om någon kan tänka sig att sälja en får hen gärna höra av sig!
Bättre än så! Tänkt att bli en permanent del av en hårt slimmad samling på 2-3 klockor, men vet ju iofs hur det brukar gå med den sortens planer...Inte så pjåkig! Mycket fin! Sommarklockan 2020?
Den platsar bra i en sådan samling iallafall. Huruvida det är möjligt att upprätthålla en sådan samling dock är en helt annan femma.Bättre än så! Tänkt att bli en permanent del av en hårt slimmad samling på 2-3 klockor, men vet ju iofs hur det brukar gå med den sortens planer...
Grattis, ser riktigt fin ut!Sneak peak på en mycket krispig 7548-700F som förhoppningsvis dyker upp nu snart efter påsk. Är dock väldigt sugen på en Z199-länk till den, och Uncle Seikos europeiska sida har dem inte i lager för tillfället. Om någon kan tänka sig att sälja en får hen gärna höra av sig!
Fin!Sneak peak på en mycket krispig 7548-700F som förhoppningsvis dyker upp nu snart efter påsk. Är dock väldigt sugen på en Z199-länk till den, och Uncle Seikos europeiska sida har dem inte i lager för tillfället. Om någon kan tänka sig att sälja en får hen gärna höra av sig!
Ser riktigt fin ut!Hemma igen efter att ha fått lite kärlek av forumprofil!
Tack! Ja den är i riktigt fint skickSer riktigt fin ut!
Får man fråga vad som gjordes och vem som gjorde det?Tack! Ja den är i riktigt fint skick
En liten "service/reparation" då dagbyte inte fungerade helt hundra. Visade sig vara lite väl mycket olja lite överallt samt slitet minutrör. @rogart-63 hjälpte mig med detta, en riktig stjärna!Får man fråga vad som gjordes och vem som gjorde det?
Fint! Min går perfekt, men skulle vilja byta ut packningar osv så att den är badsäker.En liten "service/reparation" då dagbyte inte fungerade helt hundra. Visade sig vara lite väl mycket olja lite överallt samt slitet minutrör. @rogart-63 hjälpte mig med detta, en riktig stjärna!
Låter bra jag skulle nog inte vilja bada med min även om den var trycktestad. Är nog för fegFint! Min går perfekt, men skulle vilja byta ut packningar osv så att den är badsäker.
Nä, det kanske är dumt att utmana ödet Har också hört att det är svårt att få det tätt eftersom packningar ofta är gamla och rätt dåliga. Någon som kan bekräfta det?Låter bra jag skulle nog inte vilja bada med min även om den var trycktestad. Är nog för feg
Bada med en förra sommaren, nemas problemas med det (var tryckt). Packningar känns som det går få tag i nya enkelt eller?Nä, det kanske är dumt att utmana ödet Har också hört att det är svårt att få det tätt eftersom packningar ofta är gamla och rätt dåliga. Någon som kan bekräfta det?
Det kan vi fixa. Har lite packningar. Och kan fixa trycktest.Fint! Min går perfekt, men skulle vilja byta ut packningar osv så att den är badsäker.
Bra jobbat, håller tummarnaFick tummen ur och mekade klart en av mina andra 7548r som behövde service – den ställde bara om en halvdag på fredagar. Så ska bli intressant att se om det blir någon skillnad nu när den är ren och smord. Tyvärr det gamla glaset kvar i den, men det blir ett enklare jobb än urverket att fixa senare iaf