• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

Min kom idag 😍

Tack igen, @pajonk

IMG_2662.jpeg
 
Här är min som är rejäl sliten. Skulle behöva nya packningar och kanske nytt glas och bezel. Någon som vet om det går att få tag på?
image.jpg

Vridringsinlägg - Utgått, svårt/dyrt att hitta. Det mesta är aftermarket. Jag skulle låtit den vara så.

Glas - svårt/dyrt. Finns aftermarket som är OK.

Packningar - glas, vridring, baklock, krona finns.

Jag gör inget själv men det finns andra på forumet som kanske kan hjälpa.

Det är nog ofta billigare att leta efter ett riktigt bra exemplar än att förbättra/byta ut delar. Men det här är ju klockor som används hårt och lite wabi-sabi skadar ju inte.
 
Vridringsinlägg - Utgått, svårt/dyrt att hitta. Det mesta är aftermarket. Jag skulle låtit den vara så.

Glas - svårt/dyrt. Finns aftermarket som är OK.

Packningar - glas, vridring, baklock, krona finns.

Jag gör inget själv men det finns andra på forumet som kanske kan hjälpa.

Det är nog ofta billigare att leta efter ett riktigt bra exemplar än att förbättra/byta ut delar. Men det här är ju klockor som används hårt och lite wabi-sabi skadar ju inte.
Tack! Då nöjer jag mig nog med lite packningar för den här och köper en till i bättre skick.
 
Spännande hur mycket lysmassan ändrat utseende på bara 7 månader. Jag har inte badat med den men kanske att lite fukt tagit sig in ändå(?). Har oavsett inget emot den nya looken och den fungerar fortfarande perfekt 😄

IMG_3194.jpeg

Det har spekulerats kring att de använde olika lysmassa under produktionsperioden, en del blir beige andra gråaktig. Fukt är ju en given förklaring, men kanske också UV från solen.
 
Det har spekulerats kring att de använde olika lysmassa under produktionsperioden, en del blir beige andra gråaktig. Fukt är ju en given förklaring, men kanske också UV från solen.
Fick nya packningar i våras. Har på sin höjd fått skvätt på sig. Därför är jag nog mer benägen att tro på UV i detta fall. Hade jag sett tavlan utan att veta historiken hade jag sagt fukt :)
 
Tillbaka
Topp