• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din Seiko 5 sports!

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tackar! Det är sådan här :
Screenshot_20200529_105131_com.android.chrome.jpg

https://www.klockmagasinet.com/miltat-angus-jubilee-stalarmband-for-seiko-5-ss221820b059-s5
Misstänkte det. Har spanat på en sådan men just inpassningen på MiLTAT/Strapcodes jag haft tidigare har inte alltid varit det jag önskat. Får suga vidare på karamellen.
 

Degovic

Omega
Riktigt bra kombo! Hur känns den?
Den är trevlig. Den kom ju i ny storlek som jag själv var lite skeptisk till då jag trivdes bra med skx och förra årets 5kx. Men jag gillar den. Den sitter bra och känns nätt på ett bra sätt. Är väl ingen dykarkänsla som skx:n utan lite sportigare. Tavlan är fin att titta på då den skimrar fint i olika ljus och vinklar. Såklart prickar den inte index, bara 100m, ingen skruvad krona och 5:an på tavlan är ju fortfarande där. Men jag gillar den skarpt ändå.
 

Degovic

Omega
För denna är väl storlek 42-43 + övrigt vid sidan?
Dom första nya Sports 5orna som kom under 2019 är väl identiska i storlek med föregångaren skx:s 42mm. Dom som släpptes i somras är 40mm. Har båda storlekarna och tycker ingen av dom är stor. Men det beror ju iofs på vad man jämför med. Åk till närmaste AD och prova dom på plats så får du känna vad som känns bäst för dig.
 

feffe79

Cartier
Okej! Vill du eventuellt ta bild och mäta handleden?

Så vet jag ungefär hur klockan blir på mig
Sorry försening. Ja har en omkrets på 17.5cm på min handled strax under ”knölen”.
Fick till en halvtaskig bild, klockan är 46mm bred inkl krona.
 

Bilagor

  • 28E426E2-01B0-4F56-8BF6-C740128F6BD1.jpeg
    28E426E2-01B0-4F56-8BF6-C740128F6BD1.jpeg
    352.7 KB · Visningar: 26
Topp