• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din Seiko 5 sports!

Ekberget

Cartier

Enbart egna tankar såklart!
200m vattentät istället för 100m och inskruvbar krona. Bättre blir den enbart om man byter urverk i skx då mitt dummar sig en del... ska bytas efter nyår.
Det som är bättre med 5an är självklart alla färg val samt att den har borrade hål för lätt byta straps, sen alltid kul att se urverket genom bakstycket (dock inte ett så roligt verk). Båda är högt rankade i mitt tycke
Gillar inte kronan på skx . Tycker den här kass finish mot vad min turtle har. Sen kan jag inte förstå varför den inte har fått borrade lugghål. Blir nog en femma så småningom som jag kan modda lite.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor

Enbart egna tankar såklart!
200m vattentät istället för 100m och inskruvbar krona. Bättre blir den enbart om man byter urverk i skx då mitt dummar sig en del... ska bytas efter nyår.
Det som är bättre med 5an är självklart alla färg val samt att den har borrade hål för lätt byta straps, sen alltid kul att se urverket genom bakstycket (dock inte ett så roligt verk). Båda är högt rankade i mitt tycke
Frågan är om Skx:an fortfarande är ”200m vattentät”, efter man bytt urverk på den. ;)
 

Tobiasnilbrink

Omega
2-Faktor
Strapcodes Angus julbe sitter som en smäck på denna 5a ;) varit en del snack om att SKX länkar inte skulle passa på 5an nu är det motbevisat.:seiko:
20191220_201923.jpg
20191220_201918.jpg
20191220_201915.jpg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen skruvad krona, bara 100m WR, inte en ”riktig” dykare, glasbaksida....här lever 5’an farligt. Eller inte.

Tamigfan den bästa plask/badklockan jag ägt. Jag hatar ändå att ta vatten över huvudet och skruvade kronor är ett sabla otyg när det ska ställas tider och dras upp gångreserv.
CA44FD7E-ACAF-4FD8-AE9D-1A03764A2ABA.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen skruvad krona, bara 100m WR, inte en ”riktig” dykare, glasbaksida....här lever 5’an farligt. Eller inte.

Tamigfan den bästa plask/badklockan jag ägt. Jag hatar ändå att ta vatten över huvudet och skruvade kronor är ett sabla otyg när det ska ställas tider och dras upp gångreserv.
CA44FD7E-ACAF-4FD8-AE9D-1A03764A2ABA.jpeg
100m räcker gott och väl!
 

tomhas

Breitling
Min första ”riktiga” klocka, visade sig vara instegsdrogen till ett farligt nytt intresse. En SRPD51K2 på en sailcloth strap från royal straps.
 

Bilagor

  • 601AA998-F455-4A51-9062-33006CE5CD6A.jpeg
    601AA998-F455-4A51-9062-33006CE5CD6A.jpeg
    414.6 KB · Visningar: 27
  • 15772868-BB8A-4ED3-BD89-9BE568AC663C.jpeg
    15772868-BB8A-4ED3-BD89-9BE568AC663C.jpeg
    593.4 KB · Visningar: 27

Bjoerling

Cartier
Gillar hur den ser ut på original "oyster"länk. Hur är den länken i känsla och kvalitet? Någon som vet (och gärna har provat) om den passar på SKX?
 

STC

Breitling
Sålde min Oris big crown pro pilot till en kollega på jobbet för några veckor sedan. Kört med en smartklocka sen dess och verkligen vantrivdes, så idag rent spontant när jag provade en Oris Aquis, såg jag denna som jag sneglat på länge och fick ett bra pris ! Perfekt beater till jobbet.
20200319_014509.jpg

Någon som kan tipsa om var man kan köpa mesh armband & gummi till klockan ? Skulle gärna vilja ha det mesh bandet som är original.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Sålde min Oris big crown pro pilot till en kollega på jobbet för några veckor sedan. Kört med en smartklocka sen dess och verkligen vantrivdes, så idag rent spontant när jag provade en Oris Aquis, såg jag denna som jag sneglat på länge och fick ett bra pris ! Perfekt beater till jobbet.
20200319_014509.jpg

Någon som kan tipsa om var man kan köpa mesh armband & gummi till klockan ? Skulle gärna vilja ha det mesh bandet som är original.
Förmodligen från valfri Seiko AD. De brukar kunna beställa hem banden separat.
 

Degovic

Omega
Sålde min Oris big crown pro pilot till en kollega på jobbet för några veckor sedan. Kört med en smartklocka sen dess och verkligen vantrivdes, så idag rent spontant när jag provade en Oris Aquis, såg jag denna som jag sneglat på länge och fick ett bra pris ! Perfekt beater till jobbet.
20200319_014509.jpg

Någon som kan tipsa om var man kan köpa mesh armband & gummi till klockan ? Skulle gärna vilja ha det mesh bandet som är original.
Som tidigare talare nämnt, från valfri Seiko AD. Jag beställde mitt originalband från klockmagasinet. De har säkert både mesh och gummi på hyllan.
 
Topp