Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är förståeligt! Vi är många som är drabbade av samma glada vansinne. Brukar kalla mig seikoholist, men nu har jag litet abstinens för jag har bara två seikos varav den ena är hos urmakaren.Besatt av denna ändå enkla klocka![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ser riktigt bra ut. Sugen på att beställa. Vad landade det på efter transport, moms osv?Fick hem ett gummi från Skinx till SKX:en som jag var tvungen att testa.
![]()
Det har lite mer Rubber B-stuk i stilen.
Här med ett CB bredvid för jämförelse.
![]()
![]()
![]()
Något hårdare och ”kantigare” gummiblandning än CB men forfarande skön och följsamt. Gillart!
Inget att tveka på, kostar 35$ och skeppas från Nederländerna så inget tillkommer. De är på g med version 2.0 dock men vet ej hur långt gånget det är.Ser riktigt bra ut. Sugen på att beställa. Vad landade det på efter transport, moms osv?
Fint, bara att klicka hemInget att tveka på, kostar 35$ och skeppas från Nederländerna så inget tillkommer. De är på g med version 2.0 dock men vet ej hur långt gånget det är.
Bra funnet! Crafter Blue är säkert väldigt bra, men det känns som att 35$ passar skx:ens ethos bättre. Blir nog en beställning. Var hittar du info om version 2? Scannade igenom instagram och Facebook men hittade inget riktigt... Skulle vara sugen på en blå.Inget att tveka på, kostar 35$ och skeppas från Nederländerna så inget tillkommer. De är på g med version 2.0 dock men vet ej hur långt gånget det är.
Bra funnet! Crafter Blue är säkert väldigt bra, men det känns som att 35$ passar skx:ens ethos bättre. Blir nog en beställning. Var hittar du info om version 2? Scannade igenom instagram och Facebook men hittade inget riktigt... Skulle vara sugen på en blå.
Så snyggt! Billigt sätt att skaffa sig en Tudor Black Bay! Vad kallas bezeln?Testar läder för första gången..
![]()
![]()
Haha visst är detSå snyggt! Billigt sätt att skaffa sig en Tudor Black Bay! Vad kallas bezeln?
Nice! Var har du hittat den tavlan?Senaste modden. Lite rolex comex homage![]()
Riktigt snygg, grattis!Väldigt försiktigt moddad 009J med Coin edge bezel samt superjubilee från Strapcode. Så blev det @Staafen (plockade hem insertet från tratten) tack än en gång för tipset!
![]()
Blir mer och mer sugen på en coin edge bezel till min SKX, riktigt snyggt det där!Väldigt försiktigt moddad 009J med Coin edge bezel samt superjubilee från Strapcode. Så blev det @Staafen (plockade hem insertet från tratten) tack än en gång för tipset!
![]()
Blir mer och mer sugen på en coin edge bezel till min SKX, riktigt snyggt det där!![]()
Funder på att göra nåt liknande fast dock genom att ta med SKX007 till vår årliga gran canaria trip, knyta fast den på ett tak (mitt i natten) för att sedan återvända nästa år och se effekten. De har ju sol året omKan man få till en tropical dial om man utsätter tavlan för nog mkt uv ljus? Och hur länge tror ni det tar...?Tror jag ska löda fast en nätadapter så slipper jag byta batterier....
![]()
Tropical dial blev det väl främst för att det har varit dålig lack på gamla Rolex etc. Tror inte att du får det genom att lysa på den med en UV-lampa.Kan man få till en tropical dial om man utsätter tavlan för nog mkt uv ljus? Och hur länge tror ni det tar...?Tror jag ska löda fast en nätadapter så slipper jag byta batterier....
![]()
Tropical dial blev det väl främst för att det har varit dålig lack på gamla Rolex etc. Tror inte att du får det genom att lysa på den med en UV-lampa.![]()
Det kan jag mer tänka mig, vet faktiskt inte vad det beror på att lysmassan gulnar.Ja vem fan vet, lysmassan kanske blir gulare ialf. Får väl återkomma om ett halvår med det här projektet![]()