Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om jag inte har helt fel för mig så ligger spec på +20/-40 för det urverket så det är precis, hehe. Kolla i manualen om du fick med en sån, tror att det står där.Mät upp min ”NOS” SKX007 först genom att tejpa en microdukrunt boett och sedan skakat och placerat uret i olika vinklar under dagen. Resultat = Fortar sig 19 sek/24h
Ligger detta inom spec?
![]()
![]()
![]()
Cheers Chuck
Thanx!Om jag inte har helt fel för mig så ligger spec på +20/-40 för det urverket så det är precis, hehe. Kolla i manualen om du fick med en sån, tror att det står där.![]()
Hittade specificationen nu, det är tvärtom - 20/+40 som gäller. Fortfarande väldigt stor diff dock!Thanx!
Minus 40 jösses snacka om hängslen livrem och silvertejp!![]()
Förlåt en ödmjuk fråga men vad är grejen med att tejpa microduk runt klockan och spännet inför mätningen?Mät upp min ”NOS” SKX007 först genom att tejpa en microdukrunt boett och sedan skakat och placerat uret i olika vinklar under dagen. Resultat = Fortar sig 19 sek/24h
Ligger detta inom spec?
![]()
![]()
![]()
Cheers Chuck
Klockan är oanvänd och ville undvika onödiga swirls därav mumifieringenFörlåt en ödmjuk fråga men vad är grejen med att tejpa microduk runt klockan och spännet inför mätningen?![]()
Nä, vore ju synd att få swirls på en SKX...Klockan är oanvänd och ville undvika onödiga swirls därav mumifieringen![]()
En NOS ska inte ha swirlsNä, vore ju synd att få swirls på en SKX...![]()
Nä, sant. Hur gammal är den där?En NOS ska inte ha swirls![]()
Tillverkad juni 2018 men har varit ur produktion i sen 1 år tillbakaNä, sant. Hur gammal är den där?
Tveksamt att kalla det för NOS då, haha.Tillverkad juni 2018 men har varit ur produktion i sen 1 år tillbaka
Jag tänkte kör på det![]()
Bortsätt från microduken. Är det verkligen så?Tillverkad juni 2018 men har varit ur produktion i sen 1 år tillbaka
Jag tänkte kör på det![]()
De tillverkas sannolikt fortfarande men det har spekulerats vilt i några år. Kanske någon på forumet som ha en yngre än min? Har själv serie# 86xxxxxBortsätt från microduken. Är det verkligen så?Källa på det?
Finns iaf fortfarande till salu på de vanliga ställena; creationwatches, longislandwach, skywatches, monsterwatches etc.
Projektet fortgår, nu är det bara Oysterlänken som saknas
![]()
Fått för mig att nato känns somrigt. Tänkte köra länk under de mörka månadernaSer ju militärig ut som ett Nato skulle sitta fint. Svårt att gå vilse med ett Oyster iofs.![]()
Jag är tvärtom. Nato blir svettigt och jobbigt när det är blött.Fått för mig att nato känns somrigt. Tänkte köra länk under de mörka månaderna![]()
Grattis men akta dig för den är sjukt bra så bra att man ibland undrar varför man ens köper andra klockorEfter att ha suktat ett bra tag nu var det äntligen dags! Så blev ett besök hos Klockmaster Globen idag![]()
![]()
Tvivlar inte! Börjar redan känna lite såGrattis men akta dig för den är sjukt bra så bra att man ibland undrar varför man ens köper andra klockor![]()
Tvivlar inte! Börjar redan känna lite så![]()