• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

barnstol 2018 123.jpg
Min nya bästa vän!!

Hej tack! Tro det eller ej men Aliexpress
UTHAI Z09 Genuine Leather Watchbands 12-24mm Universal Watch Butterfly buckle Band Steel Buckle Strap Wrist Belt Bracelet + Tool. 30kr+moms 75kr= runt 100 lappen.:seiko:

IMG_20181231_150350.jpg

Sitter på stranden i Maspalomas. Var precis hos en Rolex AD som förklarade att deras klockor med oyster case, till skillnad från andra automatiska klockor, är stöttåliga och står pall för en aktiv livsstil. Min SKX009 har jag utsatt för det mesta inklusive paintball, tubdykning utan att den klagat det minsta. Hm.

Måste fråga det är ingen skillnad på dom där det står Japan made och dom där det inte står något alls, gjorda i ett annat asiatiskt land, såg på Amazon att dom som var japan made gick för mer cash.

Måste fråga det är ingen skillnad på dom där det står Japan made och dom där det inte står något alls, gjorda i ett annat asiatiskt land, såg på Amazon att dom som var japan made gick för mer cash.

Beror på vem du frågar, för de som köper Japan made ja (de har ju betalat mer och vill få det som premium), för oss andra nej. Ingen nämnvärd skillnad.

Jag har ägt minst 12 skx genom åren...

Ingen SKX är producerad i Japan, de har fabriker över andra delar av Asien som sköter den produktionen. Anledning till att vissa SKX har "Made in Japan" och andra inte handlar om exportregler till vissa länder. Så det är absolut inget speciellt med dem annat än att folk ser det som lyx eller premium med den extra textraden. Det vill säga om inget har ändrats under senaste halvåret.

Tillbaka
Topp