• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

IMG_20191110_101753.jpg

Grattis på fars dag alla SKX-pappor!

Saknar min 007:a som jag sålde. Storleken blev helt plötsligt för stor efter att ha köpt två 36 mm.or. Saknar numera en riktig beater så funderar på SKX013 som erbjuder en bättre storlek. Fast originalet/klassikern är ju 007:an... Ser dock att priserna på 013 är löjliga...

Min gamla på Strapcode super jubilee.
IMG_20191103_121416_924.jpg

Ingen frontbild, dock en helt vanlig SKX007 här (ni vet hur de ser ut :) ). Länken blir i fokus här, en oanvänd från Strapcode som följde med köpet i höstas. Tog en stund innan denna kom på plats, då jag faktiskt hade grava problem att få loss bandsprintarna till original Seiko-gummit och tappade tålamodet ett tag.

Nåväl, i detta försök gick det till slut (efter en hög svordomar), och efter en del justeringar med rejäla länkförkortningar etc, sitter länken äntligen på plats. Är helnöjd nu, och denna lär stanna. Som jag anat passade detta mina spinkiga armleder bra mycket bättre än det bulkiga original Seiko-gummit (även om jag gillar det klassiska dykarstuket hos dessa). Följde faktiskt också med ett elegant Isofrane, dock tyckte jag det blev lite svettigt mot huden trots höstkyla. Det lär dock nog få gästspela igen nån gång i framtiden, just nu trivs jag så bra med denna (typ Oyster..?). Nu gäller väl snarare att inte ens tänka tanken på alla moddar man kan göra i SKX-världen..

IMG_3773.JPG

IMG_3775.JPG

Ingen frontbild, dock en helt vanlig SKX007 här (ni vet hur de ser ut :) ). Länken blir i fokus här, en oanvänd från Strapcode som följde med köpet i höstas. Tog en stund innan denna kom på plats, då jag faktiskt hade grava problem att få loss bandsprintarna till original Seiko-gummit och tappade tålamodet ett tag.
Snyggt! :snaphappy:
Skaffa ett bra bandstiftsverktyg t.ex Bergeon 6767 så blir det enkelt att skifta band samt att man minimerar risken att repa klocka/länk.
https://klocksnack.se/threads/bergeon-bandverktyg-6767.9709/

Tack!

Jo, jag har nog då och då tänkt byta ut mina billigare verktyg mot Bergeon-dito (t.ex. i samband med köp av armband på samma ställe). Har dock aldrig tidigare haft några som helst problem med bandbyten förrän nu. Känns som att ett sånt där böjt gaffel-liknande verktyg hade varit bejälpligt i denna situation då Seiko-gummit är ganska styvt.

Tillbaka
Topp