• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Jege

Omega
Lysmassan blev blå genom kameran, såg inte helt dumt ut ändå
31A8FBF8-27EA-4486-BFCB-740D7B3ED8AC.jpeg
 

Chsv

Cartier
Mitt nya MiLTAT super oyster
 

Bilagor

  • 4A40334C-C957-4D1A-9C4C-0CFA59186FCD.jpeg
    4A40334C-C957-4D1A-9C4C-0CFA59186FCD.jpeg
    343.2 KB · Visningar: 5

3rdstone

Omega
När denna ropades hem från Tratten i höstas, så bytte jag relativt snabbt - från Isofrane-typ gummit vilket säljaren sade sig föredragit i princip hela tiden - till den helt oanvända MiLTAT Oyster-länken som också följde med (en av anledningarna till min planerade budgivning). Den senare har varit fantastiskt bekväm och passat dinkan helt perfekt, efter jag kortade den till min armled. Grym kvalitet som förväntat.

Nåväl, nu tänkte jag variera bara för sakens skull, och satte tillbaka gummit. Jodå, det är snyggt och hyfsat bekvämt och så. Man kan dock snabbt notera att mina kvastskafts-armleder gör att man får improvisera när det gäller olika mått. Det var väl inte riktigt så här designer-teamet tänkte i fråga om olika armledsbredder..?

Men det funkar. :)

20200310_032608.jpg

20200310_032725.jpg
 

fotografen

Breitling
Har en liten fråga gällande SKX009
Jag har två stycken, varav den ena har lite välvt glas, medans den andra har helt "platt" glas. Finns kanske något ord för detta, lär mig gärna :)
Frågan är nu, är detta vanligt att Seiko ändrar lite även i samma modellserie?
Förövrigt ska en av klockorna bort om det är någon som är intresserad! Skicka PM för mer info ;)

IMG_20200316_235424_resized_20200316_115513479.jpg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Har en liten fråga gällande SKX009
Jag har två stycken, varav den ena har lite välvt glas, medans den andra har helt "platt" glas. Finns kanske något ord för detta, lär mig gärna :)
Frågan är nu, är detta vanligt att Seiko ändrar lite även i samma modellserie?
Förövrigt ska en av klockorna bort om det är någon som är intresserad! Skicka PM för mer info ;)

IMG_20200316_235424_resized_20200316_115513479.jpg
Originalglaset på dessa är alltid platt så det välvda (kallas dome eller double dome beroende på om den är välvd bara på utsidan eller båda sidorna) är ett icke original. Antagligen är det välvda i safirglas.
 
Topp