• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Michael.

Rolex
Typ det enda man behöver
IMG_20200317_171134.jpg
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Var får man tag i en Skx009 till bäst pris numera?
Cdon hade tidigare till 2400kr men verkar slut?

Har beställt ifrån creationwatches nån gång tidigare men med dagens kurs lönar det knappast sig efter moms och tull..
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Var får man tag i en Skx009 till bäst pris numera?
Cdon hade tidigare till 2400kr men verkar slut?

Har beställt ifrån creationwatches nån gång tidigare men med dagens kurs lönar det knappast sig efter moms och tull..
Nä, creationwatches blir tokdyrt numera. Jag skulle nog säga att ditt bästa alternativ är att köpa en fräsch beggad här på KS.
 

Jodisalt

Rolex

Richie

Audemars
2-Faktor

Dr.Glas

Omega
Hur mycket extra blir det för en beställning från Creation watches? Nu när de har 60% på en del klockor så ligger de ju väldigt bra i pris jämfört med butikerna här hemma.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är det den du kört i en ”åldringsmaskin” ?:)
Ser ju ut att ha klarat det lite väl bra isåfall :p
Ångrar lite att jag sålde min 009...
Nej, de delarna har jag inte fått tillbaka än, de är fortfarande under behandling. :D Det lär dock bli den här klockan som ska moddas. :)
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nej, de delarna har jag inte fått tillbaka än, de är fortfarande under behandling. :D Det lär dock bli den här klockan som ska moddas. :)
Okej! Blir kul att se resultatet sen :) Hur länge ska den ligga? Tittade till tråden häromdagen och den såg typ ny ut fortfarande? :D
Hittar den inte nu, länka gärna så jag kan lägga in en bevakning;)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vridringsinlägget har fått rätt mycket patina, visarna är typ helt orörda och tavlan har påverkats lite, speciellt den röda texten som har blivit gul. Får se hur länge de ska ligga, vet inte hur det går för dem just nu. :) Det är den tråden som heter Nöta Nato.
 

3rdstone

Omega
Jag hade ett par dar tidigare bestämt mig för att det där Isofrane-ish bandet bara funkar i korta perioder, och jag skulle återställa Miltat Strapcode-länken som följde med denna SKX (en stor anledning att jag ropade hem denna för ett bra slutbud). Efter lite pillrande hade man Strapecode-länken på plats igen. Tjohoo.

Men, ett par timmar senare ramlade hela länken plötsligt isär. Hoppla! Det visade sig att en av de små skruvarna som håller ihop länken hade lossnat helt. Total överraskning, men nåt man fär räkna med antar jag. Nu ska jag inhandla Loc-Tite..

Självklart ryckte jag en annan klocka direkt och satte på innan jag fixade länken (japp, så skadad är man ju). Det blev 70-tals Certina-kvartsaren.

IMG_3776.JPG

IMG_3778.JPG
 
Topp