• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Gymklockan :)
A905D948-9839-4D6D-A379-DBB51650187D.jpeg
 

Bjoerling

Cartier
Någon som har en fin vridning till en 009 över? Vridning utan insert kan också vara intressant. Helst original. Funderar på att ha en pepsivridning att byta med till min 007a.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Lite av en dubbelpost då jag även postade nån bild i "Vad gör du och din klocka just nu?" men äsh vad gör det:)
Passade på o leka lite fotograf på lunchen, hittade ett roligt ishål att fota i, kul också att klockan råkade va typ prick 12.
Jag är medveten om att jag inte är någon slags proffsfotograf men kul får man väl ha ändå?:)
Namnlös.jpg
Namnlös2.jpg
IMG_1223.JPEG
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jäklar vad bra den sitter på dig. Får man fråga vad du har för storlek på handleden ?
Jag går lite i tankarna att haffa en 013 men är rädd att den ska kännas liten. Jag har själv kring 17.5cm handleder.
Även jag har 17,5cm handled. Jag säger kör! Har haft flera 007/009 men 013 sitter helt klart bäst!
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
Friends Of KS
2-Faktor
Inte lätt att matcha den tavlan och index.
För mig är det där problemet ligger och inte i chapter-ringen.
Givetvis är det tavlan som ställer till det men den SKA användas så problemet blir att hitta en chapter som passar till den :p

Ska testa med polerad som sagt, annars kanske en helt annan färg typ blå eller röd?
Gillar egentligen inte det men in bli så, vi får se :)
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Givetvis är det tavlan som ställer till det men den SKA användas så problemet blir att hitta en chapter som passar till den :p

Ska testa med polerad som sagt, annars kanske en helt annan färg typ blå eller röd?
Gillar egentligen inte det men in bli så, vi får se :)
Guld? Eller blank med guldmakeringar?
Vad har du för visare?
 
Topp