• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Staten

Omega
Det där var inte så tokigt faktiskt.
Jag blev positivt överaskad när jag testade ett grönt canvas på min 009a.
A missmatch made in heaven
20210905_161952.jpg

Ja grönt funkar faktiskt förvånansvärt bra! Har ett olivnato som jag brukar köra också
20210601_181823.jpg
 

h.wallin

Breitling
2-Faktor
Beställde precis en SKX009j, hoppas på snabb leverans. Ni som köpt från CreationWatches, brukar frakten gå fort? Köpte på gummi, tycker att det är rätt snyggt med ett rejält dykargummi men kommer på sikt byta till en jubilee, är det ngn som sitter på en extra länk de kan tänkas skiljas från?
 

Jodisalt

Rolex
Beställde precis en SKX009j, hoppas på snabb leverans. Ni som köpt från CreationWatches, brukar frakten gå fort? Köpte på gummi, tycker att det är rätt snyggt med ett rejält dykargummi men kommer på sikt byta till en jubilee, är det ngn som sitter på en extra länk de kan tänkas skiljas från?
Beställde själv en 009 från CW den 1:a september och fick klockan i måndags (6:e). Tror dock inte att CW säljer 009/007 på jubileelänk längre.

Är du sugen på att köpa en finns den att beställa här för 49 euro:

Eller här för ynka 999kr
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Beställde precis en SKX009j, hoppas på snabb leverans. Ni som köpt från CreationWatches, brukar frakten gå fort? Köpte på gummi, tycker att det är rätt snyggt med ett rejält dykargummi men kommer på sikt byta till en jubilee, är det ngn som sitter på en extra länk de kan tänkas skiljas från?
Beställde själv en 009 från CW den 1:a september och fick klockan i måndags (6:e). Tror dock inte att CW säljer 009/007 på jubileelänk längre.

Är du sugen på att köpa en finns den att beställa här för 49 euro:

Eller här för ynka 999kr

Man kan även köpa här:
Baserade i nederländerna så man slipper moms och andra avgifter.
 

h.wallin

Breitling
2-Faktor
Tack för svar hörni! om man inte är så känslig för aftermarket såg jag sen att det fanns på denna sida:

Har någon testat? Hört att Seikos OEM jubilee ska vara lite "rasslig" pga att de inte har solida länkbitar.
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Tack för svar hörni! om man inte är så känslig för aftermarket såg jag sen att det fanns på denna sida:

Har någon testat? Hört att Seikos OEM jubilee ska vara lite "rasslig" pga att de inte har solida länkbitar.
Det har inte bara med att ändlänkarna är vikta utan hela länkens uppbyggnad. Jag skulle rekommendera strapcode som eftermarknads länk.
 

Tobyponken

Cartier
Det har inte bara med att ändlänkarna är vikta utan hela länkens uppbyggnad. Jag skulle rekommendera strapcode som eftermarknads länk.
Jag är också på jakt efter ett bättre jubilee än orginalet. Strapcodes har inte female endlinks vilket är än dealbreaker för mig. Stör mig på utseendet. Har sneglat på watchgeckos warrington samt uncle seiko. Finns det fler?
 

WatchM

Panerai
2-Faktor
Jag är också på jakt efter ett bättre jubilee än orginalet. Strapcodes har inte female endlinks vilket är än dealbreaker för mig. Stör mig på utseendet. Har sneglat på watchgeckos warrington samt uncle seiko. Finns det fler?
Jag förstår vad du menar! Female endlinks är ju helt klart bättre om man har mindre handleder eller en större klocka. Men till 013 tex som är en mindre klocka är det inte så farligt med male endlinks.
A0CC4AF7-E76C-4B6B-B898-0E298BB2ADBC.png
6C91E4F5-56A2-44E4-B852-B4769A49B566.png
 

h.wallin

Breitling
2-Faktor
Beställde själv en 009 från CW den 1:a september och fick klockan i måndags (6:e). Tror dock inte att CW säljer 009/007 på jubileelänk längre.

Är du sugen på att köpa en finns den att beställa här för 49 euro:

Eller här för ynka 999kr
Det var ju en sjukt snabb leverans, jag beställde i onsdags och beräknad leverans är den 20e. Men bor ju iofs på vischan, så kan ju bero på det.
 

Jodisalt

Rolex
SKX009K

Sålde min 007J och försökte hitta en ersättare. Provade lite klockor och insåg att jag saknade SKX boetten igen. Surfar lite lätt på nätet och slutar med att jag hamnar på CW. Väl där brottas jag med vilken modell jag ska köpa, J eller K. Efter att ha ägt många J-modeller så slutade det med att jag klickade hem K-modellen (mer clean tavla).

Glad är jag för det. Denna linjerar perfekt, klockan går +2 sekunder/dygn (äger hellre en + klocka än en - klocka).

Som många här säger, att få en ”bra” SKX är som att vinna på lotto.

A45AA4D9-AC5D-41B7-8F90-252DE14C0B60.jpeg
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
SKX009K

Sålde min 007J och försökte hitta en ersättare. Provade lite klockor och insåg att jag saknade SKX boetten igen. Surfar lite lätt på nätet och slutar med att jag hamnar på CW. Väl där brottas jag med vilken modell jag ska köpa, J eller K. Efter att ha ägt många J-modeller så slutade det med att jag klickade hem K-modellen (mer clean tavla).

Glad är jag för det. Denna linjerar perfekt, klockan går +2 sekunder/dygn (äger hellre en + klocka än en - klocka).

Som många här säger, att få en ”bra” SKX är som att vinna på lotto.

A45AA4D9-AC5D-41B7-8F90-252DE14C0B60.jpeg
Jag har också haft en karusell av 007 och 009 genom åren. En med gul tavla har jag också köpt och sålt. Just nu har jag "bara" sonens års- och månadsklocka kvar och den är ju förstås osäljbar. Tror att jag nöjer mig med den efter att nyligen ha sålt min senaste 007. Fast man vet aldrig, ha ha! Om jag köper en till så blir det nog i andra hand kanske.
 

Jodisalt

Rolex
Jag har också haft en karusell av 007 och 009 genom åren. En med gul tavla har jag också köpt och sålt. Just nu har jag "bara" sonens års- och månadsklocka kvar och den är ju förstås osäljbar. Tror att jag nöjer mig med den efter att nyligen ha sålt min senaste 007. Fast man vet aldrig, ha ha! Om jag köper en till så blir det nog i andra hand kanske.

Haha, enligt CW så är det sista lagret som skickas nu. Därefter får de inte in fler, sa de via Mail. Hur mkt sanning som ligger bakom det vet jag icke. Känns ändå bra med en SKX på handleden igen :)
 
Topp