• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Kväll drar sig mot natt. De sista skälvande minutrarna på kvällsskiftet. Datumskiftet är ju lite långsamt kanske, men punktligt.
Tillverkad i Japan. Köpt här på klocksnack. Safirglas. NH35 kanske urverket heter. För tillfället på länk som heter något med Mil… nånting nånting. Men originallänken är allt bäst ändå.

God afton.

7DEDB33C-DA7B-4CA8-BC2F-E909BB557B0F.jpeg

Nybliven mkt nöjd nybliven ägare till en SKX013. Knubbig rackare som definitivt blir i största laget på mig. Gillar.
1B9BC42F-60D5-4802-9F21-0197E70CFF47.jpeg

Har fått för mig att jag vill ha den på Seiko gummi, om någon har ett på 20mm så hojta.
Kameralinsen brukar alltid ljuga litet när det gäller storleken på en klocka. På bild ser de större ut än i verkligheten. Man vill ju inte att bandhornen ska sticka ut längre än handleden är bred s.a.s. men det där funkar säkert i verkligheten men ser stort ut på bild. Sen upplevs ju 013 som en knubbig liten rackare tack vare bredd/höjdförhållandet, men det är mest en vanesak. Titta på klockan i en helkroppsspegel (på litet håll alltså) så ser det säkert bra ut! 🙂 Det är så andra ser den på dig.

Kameralinsen brukar alltid ljuga litet när det gäller storleken på en klocka. På bild ser de större ut än i verkligheten. Man vill ju inte att bandhornen ska sticka ut längre än handleden är bred s.a.s. men det där funkar säkert i verkligheten men ser stort ut på bild. Sen upplevs ju 013 som en knubbig liten rackare tack vare bredd/höjdförhållandet, men det är mest en vanesak. Titta på klockan i en helkroppsspegel (på litet håll alltså) så ser det säkert bra ut! 🙂 Det är så andra ser den på dig.
Visst är det så:
51537342-997B-431F-BEF6-EFB0D0944DD3.jpeg

Måttmässigt har jag 1mm till godo innan bandhornen sticker ut. Jag gillar att den är lite oversize, kommer ffa ha den när jag seglar.

Tillbaka
Topp