• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Jag har en fråga angående min 007a som jag tänkte fråga er om här! Min vridring (bezel, eller vad man nu vill kalla det) har blivit väldigt trög att vrida. Det går lite upp och ner - ibland rör den sig rätt mjukt men oftast väldigt trögt, och idag VÄLDIGT trögt. Det har varit såhär sen jag köpte den ny. Är det någon som känner igen det här eller vet hur det kan lösas? Kan bli rätt irriterande!:mad:

Nu är jag ingen expert och det finns säkert andra som kan svara bättre men jag hade börjat med att ta loss vridringen från boetten. Sätt en kniv i mellanrummet mellan de båda och bänd uppåt så klickar vridringen loss. Under finns det en metallring med två uppstående delar ungefär kl 12 och kl 6 som orsakar klickandet och gör att bezeln endast kan roteras moturs. För att den ska snurra lättare kan du dels ta bort eventuellt smuts och i andra hand böja ned metallbitarna så att de ligger an med ett mindre tryck mot vridringen.
 
Nu är jag ingen expert och det finns säkert andra som kan svara bättre men jag hade börjat med att ta loss vridringen från boetten. Sätt en kniv i mellanrummet mellan de båda och bänd uppåt så klickar vridringen loss. Under finns det en metallring med två uppstående delar ungefär kl 12 och kl 6 som orsakar klickandet och gör att bezeln endast kan roteras moturs. För att den ska snurra lättare kan du dels ta bort eventuellt smuts och i andra hand böja ned metallbitarna så att de ligger an med ett mindre tryck mot vridringen.
Grymt - tack! Har funderat på att försöka knäppa loss vridringen men har aldrig gjort det förut så jag har dragit mig. Ska pröva nu och förhoppningsvis ger det resultat! Tack igen. :)
 
Tycker inte det blev så tokigt på obris gummit ändå. Tyvärr var det inte så himla skönt :)
iWdckAp.jpg
 
Tillbaka
Topp