Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
007 är en bra modell! Prismässigt ligger den på 1800-2000 kr om du köper den från Asien (inklusive mervärdesskatt och tull som är runt 20% av priset.) Det är en populär modell här på KS och brukar försvinna rätt snabbt då de läggs ut på Köp & Sälj. Så håll utkik!. På Köp & Sälj ligger de på allt från 1500 upp till 2000 beroende på om den är på länk eller ej och om det är fullsett, skick etc. Lycka till!Ni mina herrar har på 10 minuter att rent av älska denna klocka! Sjukt snygga bilder och klockor, nu till frågan, någon här som vill sälja sin SKX007 ? Samt vad är prisbilden för denna modell?
Mvh
Tack!Man måste regga konto för att kunna söka på "interna" klockdelar. Och så söker man på klockans referen; i detta fallet 6R15-00G0.
Lycka till!
Ni mina herrar har på 10 minuter att rent av älska denna klocka! Sjukt snygga bilder och klockor, nu till frågan, någon här som vill sälja sin SKX007 ? Samt vad är prisbilden för denna modell?
Mvh
Där har vi den, vilken skönhet! Lethal combo indeed! Tack för tipset förresten om klocksnack, som du ser har jag hittat hit!SKX173 och nattjakt.
Tackar! En till fråga, hade tänkt modda min redan när jag får in den och märkt att många köper från 10watches, hemsidan ligger dock nere? Några andra alternativ där man kan köpa visare och bezels?007 är en bra modell! Prismässigt ligger den på 1800-2000 kr om du köper den från Asien (inklusive mervärdesskatt och tull som är runt 20% av priset.) Det är en populär modell här på KS och brukar försvinna rätt snabbt då de läggs ut på Köp & Sälj. Så håll utkik!. På Köp & Sälj ligger de på allt från 1500 upp till 2000 beroende på om den är på länk eller ej och om det är fullsett, skick etc. Lycka till!
Edit: SKX borde även finnas hos svenska återförsäljare. Kolla hos Klockmaster. I Sverige tror jag du får lägga på en tusenlapp till, alltså kring 3000 kr.
Har själv kikat runt en hel del på sistone angående visare, glas och inserts men har kommit fram till att det är dagaz och ebay som gäller.Tackar! En till fråga, hade tänkt modda min redan när jag får in den och märkt att många köper från 10watches, hemsidan ligger dock nere? Några andra alternativ där man kan köpa visare och bezels?
EDIT: Hittade den nya sidan
Jävlar ja riktigt ball!009, nymoddad på oliv zulu.
Tack!Jävlar ja riktigt ball!
Tack!
Riktigt nöjd. Första moddningen. Fick göra ett omtag då visarna tog i varandra men annars flöt allt på.
Tycker dock att den gör sig bättre på ett svart zulu:
Samma här, -är också sugen på att prova! Vet inte om jag "vågar" bara. Verkar krångligt det där med att lyfta av visarna och sätta dit nya..Vart beställde du moddsen ifrån @-JL- blir riktigt sugen.var det svårt?
Jag köpte bezel insett, tavla & visare från DAGAZ. Boetthållare och visaravdragare för ngn hundring på tradera samt en boettöppnare från Kjelle. Visaravdragaren var en bra investering som förenklade massor. Annars var det inga konstigheter. Pilligt naturligtvis men följde @yonsson förträffliga beskrivning. Bästa tipset var att hålla visarna med en liten tejpbit.Vart beställde du moddsen ifrån @-JL- blir riktigt sugen.var det svårt?
Ja man kanske skulle beställa lite grejer och våga ge sig på ett försök sen då..Jag köpte bezel insett, tavla & visare från DAGAZ. Boetthållare och visaravdragare för ngn hundring på tradera samt en boettöppnare från Kjelle. Visaravdragaren var en bra investering som förenklade massor. Annars var det inga konstigheter. Pilligt naturligtvis men följde @yonsson förträffliga beskrivning. Bästa tipset var att hålla visarna med en liten tejpbit.
-Go for it!
Tack!
Riktigt nöjd. Första moddningen. Fick göra ett omtag då visarna tog i varandra men annars flöt allt på.
Tycker dock att den gör sig bättre på ett svart zulu:
Hur kul som helst, har precis börjat. Ständig ångest dock -vilken tavla till vilken bezel,vilka visare, armband.... Kan nog bli en hel del objekt innan man provat sig igenom grunduppsättningarna.. För att inte nämna jakten på lämpliga donatorer...Bra där @-JL- ! Att modda är kul! Moddade en hel del förr men har tröttnat och har sällan tid till det nu vilket är synd.
Båda, aldrig pillat med det så polaren som jobbar hos klockmaster skulle lösa det. Vi bor tyvärr på olika orter nuförtiden och det är tentaperiod så det får vänta en vecka.Ajdå, är det till skruvarna eller bandstiften du saknar?