• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

009.jpg
009 mot världen!
 

Greven

Audemars
Ni mina herrar har på 10 minuter att rent av älska denna klocka! Sjukt snygga bilder och klockor, nu till frågan, någon här som vill sälja sin SKX007 :)? Samt vad är prisbilden för denna modell?
Mvh
007 är en bra modell! Prismässigt ligger den på 1800-2000 kr om du köper den från Asien (inklusive mervärdesskatt och tull som är runt 20% av priset.) Det är en populär modell här på KS och brukar försvinna rätt snabbt då de läggs ut på Köp & Sälj. Så håll utkik!. På Köp & Sälj ligger de på allt från 1500 upp till 2000 beroende på om den är på länk eller ej och om det är fullsett, skick etc. Lycka till!

Edit: SKX borde även finnas hos svenska återförsäljare. Kolla hos Klockmaster. I Sverige tror jag du får lägga på en tusenlapp till, alltså kring 3000 kr.
 
Senast ändrad:

DwightSchrute

Omega
2-Faktor
Ni mina herrar har på 10 minuter att rent av älska denna klocka! Sjukt snygga bilder och klockor, nu till frågan, någon här som vill sälja sin SKX007 :)? Samt vad är prisbilden för denna modell?
Mvh

Skx009 ligger på 1500 på Creationwatches just nu, så 007 lär ligga på samma nivå. Dock får du räkna med att betala tull, det fick iallafall jag när jag beställde min från cw. Annars kan du vara snabb och knipa en när det ligger uppe på k&s här på KS, men dom brukar försvinna snabbt :)

Edit: var lite efter..
 
D

Deleted member 9585

Guest
007 är en bra modell! Prismässigt ligger den på 1800-2000 kr om du köper den från Asien (inklusive mervärdesskatt och tull som är runt 20% av priset.) Det är en populär modell här på KS och brukar försvinna rätt snabbt då de läggs ut på Köp & Sälj. Så håll utkik!. På Köp & Sälj ligger de på allt från 1500 upp till 2000 beroende på om den är på länk eller ej och om det är fullsett, skick etc. Lycka till!

Edit: SKX borde även finnas hos svenska återförsäljare. Kolla hos Klockmaster. I Sverige tror jag du får lägga på en tusenlapp till, alltså kring 3000 kr.
Tackar! :) En till fråga, hade tänkt modda min redan när jag får in den och märkt att många köper från 10watches, hemsidan ligger dock nere? Några andra alternativ där man kan köpa visare och bezels?
EDIT: Hittade den nya sidan :p
 
Tackar! :) En till fråga, hade tänkt modda min redan när jag får in den och märkt att många köper från 10watches, hemsidan ligger dock nere? Några andra alternativ där man kan köpa visare och bezels?
EDIT: Hittade den nya sidan :p
Har själv kikat runt en hel del på sistone angående visare, glas och inserts men har kommit fram till att det är dagaz och ebay som gäller.
Dock hittade jag via instagram denna sidan häromdagen http://www.dlwwatches.com/ , är sugen på en ceramic insert därifrån :)

Ska du ha ny länk tex. ett super oyster eller mindre sladdrigt jubilee så är strapcode något som varmt rekommenderas här på KS!
 

Hipshot

Omega
Min 6309-7049 ser både gammal och ung ut. Tavlan lagom möglig men ändå fräsch, logga och övrigt text på tavlan lite faded. Men visare, ring och boett mm i kanonskick. Ser nu att det tom är lite sand kvar på remmen sedan sist den fick vara med på stranden :)
Seiko6903.jpg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Vart beställde du moddsen ifrån @-JL- blir riktigt sugen.var det svårt?
Jag köpte bezel insett, tavla & visare från DAGAZ. Boetthållare och visaravdragare för ngn hundring på tradera samt en boettöppnare från Kjelle. Visaravdragaren var en bra investering som förenklade massor. Annars var det inga konstigheter. Pilligt naturligtvis men följde @yonsson förträffliga beskrivning. Bästa tipset var att hålla visarna med en liten tejpbit.
-Go for it!
 
Jag köpte bezel insett, tavla & visare från DAGAZ. Boetthållare och visaravdragare för ngn hundring på tradera samt en boettöppnare från Kjelle. Visaravdragaren var en bra investering som förenklade massor. Annars var det inga konstigheter. Pilligt naturligtvis men följde @yonsson förträffliga beskrivning. Bästa tipset var att hålla visarna med en liten tejpbit.
-Go for it!
Ja man kanske skulle beställa lite grejer och våga ge sig på ett försök sen då.. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra där @-JL- ! Att modda är kul! Moddade en hel del förr men har tröttnat och har sällan tid till det nu vilket är synd.
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Bra där @-JL- ! Att modda är kul! Moddade en hel del förr men har tröttnat och har sällan tid till det nu vilket är synd.
Hur kul som helst, har precis börjat. Ständig ångest dock -vilken tavla till vilken bezel,vilka visare, armband.... Kan nog bli en hel del objekt innan man provat sig igenom grunduppsättningarna..:) För att inte nämna jakten på lämpliga donatorer...
 

Herr Gås

Banned
Ajdå, är det till skruvarna eller bandstiften du saknar?
Båda, aldrig pillat med det så polaren som jobbar hos klockmaster skulle lösa det. Vi bor tyvärr på olika orter nuförtiden och det är tentaperiod så det får vänta en vecka. :)

Beställde nåt set med allt som sks behövas för 60 spänn på ebay. Osäker på om verktyget funkar med fatbars men det visar sig :D

För att inte gå helt offtopic.
sZVl3GTh.jpg

kgPxKy7h.jpg
 
Topp