• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Har också satt min Skx på ett mesh! Har inte riktigt bestämt mig om jag gillar det eller inte.
IMG_7581.JPG
Det är klart att du gillar det! ;)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Så blev väntan på Kanji Padi mindre svår...

Ombyggd av medlem här på KS med ett modifierat 4r36-verk. Blå AR ger liten förstärkning till det blå på tavlan. Var lite orolig över höjden på glaset som är bubble sapphire, steget över double domed, men förstoringseffekten är helt underbar

Finnes en superfin (nyskick) 007J under garanti. Superoyster, box, cert å Tzunamistronka.
Av ren lathet testar jag om någon kommer med ett vettigt bud här innan den åker ut på Tradera.

OT: Hur klipper du bandet då? Är sugen på att köra nato på SKX:en, men vill heller inte att den bygger högt.
Inte mina bilder. Och finns säkert någon bra guide. Kan annars göra en egen senare om det är svårt att förstå denna.

Vanligt nato.
upload_2016-9-27_14-47-30.png

Klipp av den nedre remsan.
upload_2016-9-27_14-48-11.png

Ta bort den första stål- vad fan kallar man den?
upload_2016-9-27_14-48-33.png

Nästa steg är klippa ner natot till den andra stål-grejen. Bränna lite så det ser snyggt ut. Sen även klippa ner natot på andra sidan. Här däremot finns det väldigt många youtube-klipp på hur man gör. Se till exempel denna:

På det här sättet får du bara en remsa som ligger under klockan istället för två. Men som sagt, blir ju inte samma sak som ett vanligt nato.

OT: Hur klipper du bandet då? Är sugen på att köra nato på SKX:en, men vill heller inte att den bygger högt.
Inte mina bilder. Och finns säkert någon bra guide. Kan annars göra en egen senare om det är svårt att förstå denna.
Vanligt nato.
upload_2016-9-27_14-47-30.png

Klipp av den nedre remsan.
upload_2016-9-27_14-48-11.png

Ta bort den första stål- vad fan kallar man den?
upload_2016-9-27_14-48-33.png

Nästa steg är klippa ner natot till den andra stål-grejen. Bränna lite så det ser snyggt ut. Sen även klippa ner natot på andra sidan. Här däremot finns det väldigt många youtube-klipp på hur man gör. Se till exempel denna:
På det här sättet får du bara en remsa som ligger under klockan istället för två. Men som sagt, blir ju inte samma sak som ett vanligt nato.
Den finns ju flera varianter på hur man kan klippa sitt NATO. Jag gillar hur ett NATO sitter med en metalldel (vad de nu kallas?) kl 6 och två delar kl 12. Därför klipper jag mina så här (och i det här fallet har jag sytt fast metalldelen kl 6., men det funkar att ha den lös också)
0927n.jpg

Den finns ju flera varianter på hur man kan klippa sitt NATO. Jag gillar hur ett NATO sitter med en metalldel (vad de nu kallas?) kl 6 och två delar kl 12. Därför klipper jag mina så här (och i det här fallet har jag sytt fast metalldelen kl 6., men det funkar att ha den lös också)
0927n.jpg
Snyggt! Denna måste jag testa någon gång. :)

Tillbaka
Topp