• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har förgäves letat igenom min mejlbox för att hitta betalningen för glaset men kan inte hitta. Kan heller inte minnas varifrån jag köpte det. Tror att jag kan ha hittat det på ebay. Det var busenkelt att göra själv om man är lite händig har tillgång till glaspress och lite grundverktyg (finns på Clas och Kjell bland annat). Väldigt kul att ha gjort själv också. Dessvärre spräckte jag orginalglaset när jag skulle ta ut det :( så var lite försiktig(are än mig!) när du tar bort glaset. Jag har heller inte trycktestat klockan efter bytet så exakt hur tätt det är kan jag inte svara på men badar och duschar med den utan problem (än så länge). Skulle jag skjuta från höften tror jag glaset gick för runt 500:- nånstans. Är på resande fot nu men kan kolla närmre när jag kommit hem. Återkommer!

Edit: en annan fördel förutom att det är fräckt med det kupade är ju att det är safir vilket är reptåligt till skillnad från hardlex
Ja jag gillade verkligen din look! Får en att tänka tillbaka på de lite äldre finare dykarna man ser här på forumet :)

Är det AR också? Varit sugen på att byta glaset på 2 av mina klockor men efter att ha sett din 007 så blev de helt plötsligt 3 :p
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
IMG_2664.JPG
 

castiell

Breitling
Den där var riktigt nice! Var får man tag på sånt insert och visare? Är det samma size på 007 och 031?

Tack, kul att du gilla den :)
Tyvärr vet jag inte vart delarna kommer från då jag köpt den begagnad. Det som stod i annonsen va följande.
" bytt
16610LV bezel insert
Mercedes-visare
Dome:at mineralglas
Resten orginal "
Storleken är 39mm och 007 är 40mm om jag inte minns helt fel :)
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Det tycker jag med! Samtidigt gillade jag de guldiga visarna men tyckte insertet var sådär på 011 när den ägdes. Fina är de dock, inte minst på jubilee :)
Det jag inte gillar med de guldiga visarna är att kontrasten och därmed läsligheten blir sämre. Med svarta visare tycker jag det blir mycket tydligare, plus att designen blir mer sammanhängande.
 

Alligatorn

Cartier
Letade också efter ett med den claspen så billigt som möjligt :p Dom med bredare mittendel ser jävligt klen ut. Hittade ett för 130pix efter ett tag. Får se om min avbitare håller då :eek:

Och jag har letat som en dåre efter mina fatbars men antar att jag kan skippa den biten nu då :D
Min avbitare från Biltema höll! Man kanske skulle försöka sig på att matta ner meshet dock..
@Nissenutz
 

V.Price

Omega
2-Faktor
Jag har haft lite svårt att bestämma mig vad jag ska göra med min SKX011, ska man sälja eller behålla.
Ett problem har varit vad jag ska ha för band, originalgummit gillade jag inte (kanske blir mjukare med tiden men jag är otålig).
SNV32144.JPG
Testade ett annat gummi, men det funkade inte heller:
unnamed.jpg
Svart Natoband i gummi, var bäst hittills men flärpen blev inte bra:
SNV32070.JPG
Så idag kom detta Nato i brevlådan och det känns helt rätt! (än så länge):
2.jpg 1.jpg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag har haft lite svårt att bestämma mig vad jag ska göra med min SKX011, ska man sälja eller behålla.
Ett problem har varit vad jag ska ha för band,
originalgummit gillade jag inte (kanske blir mjukare med tiden men jag är otålig).
SNV32144.JPG
Testade ett annat gummi, men det funkade inte heller:
unnamed.jpg
Svart Natoband i gummi, var bäst hittills men flärpen blev inte bra:
SNV32070.JPG
Så idag kom detta Nato i brevlådan och det känns helt rätt! (än så länge):
2.jpg 1.jpg

Vad jag har hört så kan man lägga original gummit i kokande vatten för att mjuka upp det och resultaten ska ha blivit bra.


Jag har dock inte testat själv
 
Topp