• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

Johstai

Omega
2-Faktor
Känns som ett lotteri med dom där verken.
Har nog haft tur då min har legat runt + 3 sek per dygn.
Heads up för den som blir sugen!
1673947600442.jpeg
på sitt bästa efter service låg den på ungefär +15 spd så du har haft bra tur!
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Känns som ett lotteri med dom där verken.
Har nog haft tur då min har legat runt + 3 sek per dygn.
Heads up för den som blir sugen!
1673947600442.jpeg
Gillar den vita otroligt mycket. Men stör mig tillräckligt på den för att inte köpa en. Lysmassan i index är ljusgrön medan lysmassan i visarna är beige.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Gillar den vita otroligt mycket. Men stör mig tillräckligt på den för att inte köpa en. Lysmassan i index är ljusgrön medan lysmassan i visarna är beige.
Känns som en oerhört lyckad serie överlag.
Den vita är betydligt finare irl tycker jag än på bild.
Som dom oftast är.
Har haft 143 innan och den var också riktigt trevlig.
Var nära att slå till på en 297 under jul också och den tavlan behöver jag nog uppleva någon vacker dag.
 
Äntligen tillbaka från garantiservice som tog precis en månad, med nytt verk, men fortfarande något misalignad bezel. Har känts lite som en omvänd OWG, dvs. bara bära andra klockor utom EN (som är favoriten) under en månads tid.
 

Bilagor

  • C5039F6E-D615-4316-9651-DF5B2BF42712.jpeg
    C5039F6E-D615-4316-9651-DF5B2BF42712.jpeg
    1 MB · Visningar: 18
Senast ändrad:

goterfelt

Omega
Är det någon här som äger en spb239 och har kompletterat med ett jubilee-armband?
Som isf kan dela en bild på detta samt tipsa vart man kan införskaffa ett sådant?
 

Pe7er

Omega
2-Faktor
Tips på vart man kan köpa läderband till spb143 likt det på bilden. Gärna med kvalitet och kanske något ”tjockare” läder som bär upp tyngden av klockan och finns det plats för Seiko fat bars så det ett plus.
CADCE2F0-3A87-4BA7-ABB9-B631257BEB97.png
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor

Defreud

Panerai
2-Faktor
Tips på vart man kan köpa läderband till spb143 likt det på bilden. Gärna med kvalitet och kanske något ”tjockare” läder som bär upp tyngden av klockan och finns det plats för Seiko fat bars så det ett plus.
CADCE2F0-3A87-4BA7-ABB9-B631257BEB97.png
Kolla in Colareb, de har mycket fint.
 
Har sett att bilder på spb253 efterfrågats men kunde inte se att några dök upp?
Ingen som har bild eller annan erfarenhet alt killgissning på varför den känns relativt sval?
Själv tycker jag den är grym!
 

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Hur bärs de här på handleden?

Är av och till sugen på en men har satt en övre gräns på 39 mm och lug to lug på 47, som min Tudor BB58.
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Hur bärs de här på handleden?

Är av och till sugen på en men har satt en övre gräns på 39 mm och lug to lug på 47, som min Tudor BB58.
Jag har haft och sålt både BB58 och SPB143. Av dem har jag återköpt SPB143, saknade den mer. Har 17.5 handled ca och den fluktuerar en del under dagen. Tudors länk satt inte skönt på just mig. Seikon känns något mer rejäl men visuellt var upplevelsen på armen i stort lika.

C2073964-342F-43F3-8C81-764F5CE441AE.jpeg

image.jpg
 
Senast ändrad:

skarpheden

Cartier
2-Faktor
Jag har haft och sålt både BB58 och SPB143. Av dem har jag återköpt SPB143, saknade den mer. Har 17.5 handled ca och den fluktuerar en del under dagen. Tudors länk satt inte skönt på just mig. Seikon känns något mer rejäl men visuellt var upplevelsen på armen i stort lika.

C2073964-342F-43F3-8C81-764F5CE441AE.jpeg
Tack!

Känns som den kommer sitta bra på handleden🙂
 

brulle

Omega
2-Faktor
Hur skulle ni säga att färgen på 143:an är? Är den i princip alltid grå, eller får den bruna färgen i vissa ljus? Är lite kluven då det grå ser skitsnyggt ut men oklar på hur mkt brunt det blir

Mvh Färgsnobben 😁
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Hur skulle ni säga att färgen på 143:an är? Är den i princip alltid grå, eller får den bruna färgen i vissa ljus? Är lite kluven då det grå ser skitsnyggt ut men oklar på hur mkt brunt det blir

Mvh Färgsnobben 😁
Det här med färg är inte helt enkelt. Men jag upplever ingen alls brun. Bara grå!

image.jpg

Live-bild i dagsljus men totalt molntäcke. Lösningen kan bli att du köper min och testar?🤔😉
 
Senast ändrad:

Flipparn

Cartier
2-Faktor
Hur skulle ni säga att färgen på 143:an är? Är den i princip alltid grå, eller får den bruna färgen i vissa ljus? Är lite kluven då det grå ser skitsnyggt ut men oklar på hur mkt brunt det blir

Mvh Färgsnobben 😁
Hej färgsnobben! :) Om det inte är fel på mitt färgseende tycker jag alltid att den går i nyanser av grå, brunt upplever jag tyvärr inte.
 

brulle

Omega
2-Faktor
Hehe tack för svar!

Jag stötte nämligen på den här bilden där den ser lite annorlunda ut än de flesta andra jag sett
SmartSelect_20230215_103537_Google.jpg


Är väldigt kluven mellan den gråa 143an versus den blågråa 149an!
 
Topp