• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

Tjena!
Är riktigt sugen på en av dessa, antingen 143 eller 149 för att få in mer färg i samlingen. Kul att se era bilder!
Hur sitter den på mindre handleder? Jag mäter ca 16,3cm. Tycker att min Oris BCPD med 48mm L2L är på gränsen men kanske upplevs en dykare som denna lite mindre på handleden? Tacksam för input från andra med smalare handleder :)
 
Tjena!
Är riktigt sugen på en av dessa, antingen 143 eller 149 för att få in mer färg i samlingen. Kul att se era bilder!
Hur sitter den på mindre handleder? Jag mäter ca 16,3cm. Tycker att min Oris BCPD med 48mm L2L är på gränsen men kanske upplevs en dykare som denna lite mindre på handleden? Tacksam för input från andra med smalare handleder :)
Jag har 16,5 cm handled och upplever att den bär riktigt fint!
20211116_175529.jpg
 
Tjena!
Är riktigt sugen på en av dessa, antingen 143 eller 149 för att få in mer färg i samlingen. Kul att se era bilder!
Hur sitter den på mindre handleder? Jag mäter ca 16,3cm. Tycker att min Oris BCPD med 48mm L2L är på gränsen men kanske upplevs en dykare som denna lite mindre på handleden? Tacksam för input från andra med smalare handleder :)
Jag tycker case har en riktigt bra downturn så den passar verkligen som en "bra" 47-48mm ist för en mer flat
 
Sunbursten lyfter verkligen i solljuset 😍
Har inte haft ögonen på den innan men den bruna är faktiskt riktigt läcker i kombination med rätt band!
 
Gillar verkligen den här modellen. Är det någon som har en Spb239? Lutar åt en sådan eller en 143. Men alla är fina på sitt sätt...
 
Gillar verkligen den här modellen. Är det någon som har en Spb239? Lutar åt en sådan eller en 143. Men alla är fina på sitt sätt...
239 på borealis gummi. Den är lite diskret på så sätt att den bruna sunbursten på tavlan mest är svart om inte solen ligger på. Blå lume är rätt trevligt som omväxling dessutom.
A07F5CDA-2FB6-4A65-AF98-DF5FFDD89BA7.jpeg

Riktigt grymma naton till den dessutom men de är så tjocka att man nästan blir tvungen att vika dem till single-pass för att det inte ska se lite konstigt ut.
 
Senast ändrad:
Nybliven klockentusiast. Första "riktiga" klockan och första inlägget på klocksnack. Verkligen älskar den! Den kommer nog finnas kvar i samlingen för alltid. Dels sentimentalt men också för jag verkligen tycker den är amazing!

Kommer från parfym klockor innan och det här är en helt annan grej. Klockan känns verkligen välgjord och gedigen.

spb143.jpg
spb143-3.jpg
 
Senast ändrad:
239 på borealis gummi. Den är lite diskret på så sätt att den bruna sunbursten på tavlan mest är svart om inte solen ligger på. Blå lume är rätt trevligt som omväxling dessutom.
A07F5CDA-2FB6-4A65-AF98-DF5FFDD89BA7.jpeg

Riktigt grymma naton till den dessutom men de är så tjocka att man nästan blir tvungen att vika dem till single-pass för att det inte ska se lite konstigt ut.
Tack!
 
Fasen vad fin den här klockserien är ändå, känns som dom verkligen lyckats med typ allt... Ingen som vill kränga en till mig? :D Helst en SPB149!
 
Fasen vad fin den här klockserien är ändå, känns som dom verkligen lyckats med typ allt... Ingen som vill kränga en till mig? :D Helst en SPB149!
Du har ju denna till ett mycket bra pris på K&S från @don.h


Och jag håller, SPB*** serien är fantastisk!
 
Du har ju denna till ett mycket bra pris på K&S från @don.h


Och jag håller, SPB*** serien är fantastisk!

Va fasen, jag är blind :) Tusen tack, skrev till honom direkt!
 
Tillbaka
Topp