• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på Seiko SPB143 & Co

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Allt man behöver för en bra sommar
DSC_9738.jpg
 

sonnyyy

Breitling
Älskar min 143 tycker om Seikos utveckling dom senaste åren. MEN en sak jag upptäckte nyligen (efter strax över en vecka med en) var att kronan måste vara i precis rätt läge för att den inte ska gänga snett/fel. Är det någon annan upplevt/upplever med modellen? Ska in till urmakaren imorgon då jag tycker det är konstigt med tanke på priset och övriga kvalitén. Självklart är det inte lika fin gängning som på min Omega. Men mina andra betydligt billigare Seikos har inte heller det problemet.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Älskar min 143 tycker om Seikos utveckling dom senaste åren. MEN en sak jag upptäckte nyligen (efter strax över en vecka med en) var att kronan måste vara i precis rätt läge för att den inte ska gänga snett/fel. Är det någon annan upplevt/upplever med modellen? Ska in till urmakaren imorgon då jag tycker det är konstigt med tanke på priset och övriga kvalitén. Självklart är det inte lika fin gängning som på min Omega. Men mina andra betydligt billigare Seikos har inte heller det problemet.
Jag känner igen det där och jag har haft en 143, fyra 149or och två 213or.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Jag har sökt i tråden, men inte riktigt hittat vad jag sökte. Jag har en SPB147 på gång, och undrar om någon faktiskt har testat att para valfri SPB14* med en strapcode-länk?
Är färgskillnaden från Seikos diashield så pass påtaglig att man kommer störa sig?
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Älskar min 143 tycker om Seikos utveckling dom senaste åren. MEN en sak jag upptäckte nyligen (efter strax över en vecka med en) var att kronan måste vara i precis rätt läge för att den inte ska gänga snett/fel. Är det någon annan upplevt/upplever med modellen? Ska in till urmakaren imorgon då jag tycker det är konstigt med tanke på priset och övriga kvalitén. Självklart är det inte lika fin gängning som på min Omega. Men mina andra betydligt billigare Seikos har inte heller det problemet.
Har inga problem alls med min 147:a. Men har en sarb017 där kronan länge var hopplöst svår att få ut i andra läget. Men efter att ha ställt den typ 100 ggr gick det lättare. Kanske någon liten grad i gängorna som den hakade upp sig på. Men håller med om att QC borde upptäcka sådant.
 
Älskar min 143 tycker om Seikos utveckling dom senaste åren. MEN en sak jag upptäckte nyligen (efter strax över en vecka med en) var att kronan måste vara i precis rätt läge för att den inte ska gänga snett/fel. Är det någon annan upplevt/upplever med modellen? Ska in till urmakaren imorgon då jag tycker det är konstigt med tanke på priset och övriga kvalitén. Självklart är det inte lika fin gängning som på min Omega. Men mina andra betydligt billigare Seikos har inte heller det problemet.
Känner tyvärr igen det, även att det inte finns en frikoppling till det mekaniska när man stänga kronan.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Så vill jag ha det oxå! Har inte köpt min klocka än men spb147 med länk är the shit! Vad får man slanta för en länk..🤔

Begagnade ligger på ca 2K
Butiker har väldigt olika priser. Hörde mig för oss tre butiker och jag har för mig det var mellan 2 500 kr - 4 400 kr
Man kan köpa 147an hos Gnomonwatches.com och då välja till länken för $200
 
Topp