Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svårtagen bild. Lyckas inte få med tavlans egentliga färg med mobilen. Du kanske kör systemkamera?149:an idag.
Tog fotot med min iPhone 12. Den är svår att fota, oftast ser tavlan grå-blå ut. Man får vrida och vinkla och leta efter rätt ljus.Svårtagen bild. Lyckas inte få med tavlans egentliga färg med mobilen. Du kanske kör systemkamera?
Nä, men det finns ju t.o.m som sätter bund på Panerai.Bund på en dykare känns väl inte klockrent.
Eller ett orange gummiarmband på en oyster perpetual, ha ha! Tänkte mest på att den blir så tjock. Dykarklockor brukar ju inte vara så tunna. Sen tillkommer ju diskussionen om läder, men den kan vi lämna därhän den här gången.Nä, men det finns ju t.o.m som sätter bund på Panerai.
Exakt, vad tänkte du på??Nä, men det finns ju t.o.m som sätter bund på Panerai.
Håller delvis med om läder på dykare, undantaget är givetvis panerai. @Hoffa t.ex. Badar väl alltid med läder på sin panna?!Eller ett orange gummiarmband på en oyster perpetual, ha ha! Tänkte mest på att den blir så tjock. Dykarklockor brukar ju inte vara så tunna. Sen tillkommer ju diskussionen om läder, men den kan vi lämna därhän den här gången.
"More is more" filosofin . Ja man kanske inte alltid ska vara så finstämd o sparsmakad? Borde starta en "Vulgo tråd". Tråden för oss som saknar gränser.Exakt, vad tänkte du på??
Håller delvis med om läder på dykare, undantaget är givetvis panerai. @Hoffa t.ex. Badar väl alltid med läder på sin panna?!
Läder funkar bra att bada med, blir bara fin patina.Exakt, vad tänkte du på??
Håller delvis med om läder på dykare, undantaget är givetvis panerai. @Hoffa t.ex. Badar väl alltid med läder på sin panna?!
Spb239 är nog det närmaste. Men urtavlan ska visst vara något bruntonad.Det har inte dykt upp någon svarttavlad SPB med silvervisare än va? Hade den grå tidigare och det är snyggt med grå sunburst men jag tycker det blir för kontrastlöst mot indexen.
Ja, den är snarare brun och guld i mina ögon. Jag villhöver ha exakt samma som SPB143 fast med svart tavla.Spb239 är nog det närmaste. Men urtavlan ska visst vara något bruntonad.
Ja lite konstigt att de inte släppt en sådan.Ja, den är snarare brun och guld i mina ögon. Jag villhöver ha exakt samma som SPB143 fast med svart tavla.