• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilvård

-SC-

Omega
Pledge Member
10988B3B-1DCC-4564-9240-4E25834B0815.jpeg
Påfyllning!:)
 

-SC-

Omega
Pledge Member

Stomatologen

Patek
2-Faktor

RickardW

Cartier
2-Faktor
Pingens bilschampo någon? Har snart använt en burk utan att någon gång få till skummet, värdelöst.
Har heller aldrig fått överdrivet med skum men tycker ändå att det är ett riktigt bra schampo, har inte testat så många olika än dock.
Att det inte skummar så mycket tycker jag är positivt då jag har en granne på området som blir halvtjurig när man tvättar bilen lite snabbt på uppfarten :bag:
 

Edin

Panerai
Om en vecka ska jag testa på att lämna in bilen till ColorGlo för att fixa till stolarnas sidbolster som är lite nötta. Återkommer med pris och resultat men ska försöka få till nån vettig förebild innan dess.
 

Spenniz

Omega
Polering 2 steg och test att nya vaxet fusso coat v2 ljus på halva bilen, ska bli intressant att se egenskaperna i regn jämfört med tershine magnify på andra delar på bilen :)
IMG_20190818_182222.jpg
IMG_20190816_165038.jpg
Har kört samma på min bil och tycker det funkar väldigt bra.

Vaxade bilen i mitten på november och sen fick den stå 24 timmar innan jag körde med den.
Tvättade bilen för två veckor sedan. Körde Biltemas billiga kallavfettning (hört många klaga på den) högtryck och en snabb shamponering. Lacken blev helt len igen.
IMG_20191121_143410773.jpg
 
Senast ändrad:

MaziK

Rolex
2-Faktor
Har lagt på fusso på BMWn och Mazdan.
Dock så kunde jag inte alls låta det ligga kvar enligt beskrivning innan jag buffade av det. Fick göra det inom 1 minut annars så stelna det något galet :S.
Videon kommer ...
 

Amme

Cartier
Nån som vet vart man kan köpa sonax extreme upholstery and alcantara cleaner?
Helst butik i Sthlm men online funkar
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Har börjat uppleva att bilen blir mer svårtvättad av det keramiska. Behöver nästan alltid svampa för att få bilen ren. Tvättar varje eller varannan vecka men är alltid skit kvar efter kall och alkalisk. Någon mer som upplevt detta?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är hemma och är sjuk, skapade en video på sista tvätten jag gjorde på forrden
Så jäkla bra, är en RM Suttner pistol på GDS-hallen med kew quick connect. Så jag kör min egna grejer på pistolen

snyggt, kul video men skulle inte skada med en bild på slutet med resultatet

Eller liksom filma utanför när den är klar.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
När la du på det keramiska?
Har du lagt på någon toppskiktsskydd?
- Speciellt nu under vintern när man kör starkt kem så är det bra med ett offringslager
Hur länge låter du kallavfettningen ligga på
- Nu under vintern så behöver det ligga kvar längre
Vad är det för skit som är kvar
- trafikfilm?
- Salt



Har börjat uppleva att bilen blir mer svårtvättad av det keramiska. Behöver nästan alltid svampa för att få bilen ren. Tvättar varje eller varannan vecka men är alltid skit kvar efter kall och alkalisk. Någon mer som upplevt detta?
 
Topp