• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilvård

DHLE

Cartier
2-Faktor
Senaste inköpet! Nu får det räcka med inköp:D. Nu ska tid hittas för att polera lite också.
9EC2530F-E39C-46DC-8700-5AD320FC6B8D.jpeg
 

jmspar123

Cartier
Ja torka rent insidan av fälgarna efter tvätt är ett måste. Damm som samlas där efter en tur stör mig också. Vi polering har jag skruvat bort lysen mm för att komma åt överallt.

Och da blir bekymren over putsandet sa tidskravande att nagra av mina bilar aldrig lamnar garaget mer an en tur till aterforsaljaren for arlig service.....som enbart sker en dag vadret sammarbetar.
Jag ar nog en mycket besvarlig kund.
 

falten

Cartier
Kvälls skoj, lätt polering fram till på bilen med bigfoot mk3 och rupes polish. Toppat med tershine magnify, gav upp att vänta på ammo produkterna från usa som är kvar i landet efter två månader efter beställning:) obs inte larrys fel utan allmän postgång i usa för tillfället...

C361FCB7-1AC9-4546-A4E7-5B983E78E811.jpeg
739B81C6-B0F5-4316-B2B3-1E8D9F2A56B3.jpeg

 

melzen

Omega
Idag tog jag tag i att byta till en laglig regskylt. Men först en ordentlig tvätt

B7E5F127-66D4-4586-BD83-0D4917EF8F54.jpeg


Kör med en hel del produkter från Gyeon.

A6B4D8A0-E49D-4104-9E94-EE93DDDADA96.jpeg


Testade även att använda Tershine Apex+ som torkstöd i motorrummet. Var väll sådär, jäkligt mycket bättre på lacken.

CC20B095-80E6-4786-A070-3814EFF3C4F4.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Så där!

Hann tyvärr inte ta några före-bilder så det får bara bli efter bilder. De gjorde ett bra jobb iallafall. Tycker jag :)

Lite djupare repor är kvar på bakluckan från av/pålastning men det får man leva med. De kommer ju fram oavsett.
8AF32557-5D53-4C3E-A40C-1FDE05A5980A.jpeg
2B78AB26-60D6-455A-9247-579194D69C1E.jpeg
E57146F2-0385-4670-8EDE-CD3B3E25C723.jpeg
 
Senast ändrad:

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Hade bara lite tid ikväll för att tvätta bilen så det blev en snabbvariant vilket resulterade i att jag inte fick bort alla flygfän i fronten.
Hur angriper ni flygfän effektivt?
 

Sjobedan

Rolex
Vilka produkter ska jag ha till en blanksvart bil?
(Tänker enbart vid tvätt)

vi har galet mycket kalk i vattnet men jag vill så gärna tvätta hemma.

Tar gärna en ”need to have” lista :)
 

DHLE

Cartier
2-Faktor
Vilka produkter ska jag ha till en blanksvart bil?
(Tänker enbart vid tvätt)
vi har galet mycket kalk i vattnet men jag vill så gärna tvätta hemma.

Tar gärna en ”need to have” lista :)
Jag använder Labocosmetica Purifica som schampo och energo till envisa fläckar. Samma hos oss men har börjat åka till tvätthall var 4e ggn, det verka hjälpa.
 

Sjobedan

Rolex
Just schampo är en djungel..
Jag har tvättat mina bilar sen jag köpte den första för ca 15 år sen.
Har provat en del schampon..
Oftast är dom utan vax osv trevligare men man bör skydda lacken då.
Just nu testar jag olika hela tiden.
Ska testa ett från turtle snart
Det är lite det som gör att jag inte köpt något ännu...

vad behöver man? Två spannar, 75 olika svampar, någon fil antar jag för att torka av bilen?

vad kan man köpa ett färdig kit? (Med bra produkter?)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Nope. Lämnade in bilen på tvätt idag:sorry:
Här är iaf ett kit jag plockat ihop som jag tyvker är bra som start
Man brukar ofta bilda sin egen uppfattning om saker efter man testat så det är bra att testa någonstans, finns även många sidor som säljer, nu tog jag från autodude för dom har rätt många märken.

https://autodude.se/kundvagn/?resto...sRYhVvFbR06vUBDtBkiZqOjN23ntaxbgMmwD88AB8lxee

jag har förövrigt en jäkligt ful sida där jag lägger upp lite tester enkelt om saker, har testat Meguiars NXT o Turtle Wax Tropical Schampot där, är mest för vänner osv som frågar om saker, så den är i uppstartsfasen och extremt simpel
www.cusentestar.se
 
Topp