• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilvård

Två av mina vinterfälgar ser riktigt fula ut. Är det någon som har tips på bra medel och metod att få dem i bättre skick?

Funderar på om RWs syratvätt kan göra någon skillnad eller om man måste lämna in dem för blästring.
IMG_9046.jpeg
Denna är starkaste på marknaden (läs instruktioner och se några videos innan användning):

Men jag tror tyvärr att de fälgarna är för förstörda och inte enbart smutsiga.

Jag tvättade bilen igår och upptäckte att jag hade fullt av svarta prickar (asfalt?) över precis hela bilen. Fick inte bort allt trots avfettning, utan har fortsatt små svarta prickar kvar. Speciellt vid insteg, bagagelucka och andra skrymslen. Använder CAR5 Cold Degreaser eller finns det någon annan avfettning som är bättre?

Jag tvättade bilen igår och upptäckte att jag hade fullt av svarta prickar (asfalt?) över precis hela bilen. Fick inte bort allt trots avfettning, utan har fortsatt små svarta prickar kvar. Speciellt vid insteg, bagagelucka och andra skrymslen. Använder CAR5 Cold Degreaser eller finns det någon annan avfettning som är bättre?
Testa tjärlösare.

Tillbaka
Topp