• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Zandibar

Cartier
Om du menar privacy coins med "security coins" så kan jag bara säga att det inte kommer slå igenom. Det ska vara öppet och man ska kunna se alla transaktioner. Annars blir det bara en annan FIAT. Finns en privacy coin som jag bryr mig om och det är Monero, men till och med deras ägare har själv hävdat att Bitcoin är the one and only.

edit: inte ägare... menar såklart head dev team. Finns inga ägare i kryptovärlden.
 

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Om du menar privacy coins med "security coins" så kan jag bara säga att det inte kommer slå igenom. Det ska vara öppet och man ska kunna se alla transaktioner. Annars blir det bara en annan FIAT. Finns en privacy coin som jag bryr mig om och det är Monero, men till och med deras ägare har själv hävdat att Bitcoin är the one and only.

edit: inte ägare... menar såklart head dev team. Finns inga ägare i kryptovärlden.

Privacy coin är en sak och Security token en annan.
Enkel förklaring Security token är som en A aktie med ett bakom liggande värde, rösträtt och utdelning!
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Snyggt att man sitter på rätt mycket XRP, XLM och ETH där samtliga senaste tiden gått käpprätt söderut. Är bara fortsätta på sin "hodl"-inställning och hoppas.
Fler som sitter i samma båt för studen? Det gick ju upp fint i början sen sa det bara "TJAAARÅ" och nu får man ha svartbälte i tålamod.

Är dock positivt inställd till framtiden i dessa, men visst är det surt när det går dåligt!
 
Snyggt att man sitter på rätt mycket XRP, XLM och ETH där samtliga senaste tiden gått käpprätt söderut. Är bara fortsätta på sin "hodl"-inställning och hoppas.
Fler som sitter i samma båt för studen? Det gick ju upp fint i början sen sa det bara "TJAAARÅ" och nu får man ha svartbälte i tålamod.

Är dock positivt inställd till framtiden i dessa, men visst är det surt när det går dåligt!

Vad är det som ser positivt ut?
Asien, Usa, Europa går neråt, mycket indikationer på en fallande marknad.

Den normala höst"rushen" man ser i krypto på hösten lär inte heller synas detta året.
Inte efter fjolårets kaos, kryptoinvesterare tog en så hård smäll och lär inte storsatsa detta året igen.

Kollar vi på BTC så tror jag dom kommer gå för under 5k vid årsskiftet, och då är jag optimistisk.
 
Analytikernas slutsats är att det här är inte bara handlar om en tillfällig dipp utan sammantaget är ett tecken på att marknaden ”står på randen av en implosion”.
https://computersweden.idg.se/2.2683/1.708569/kryptovaluta-implodera

Sålde av allt i våras och tycker framtiden ser mycket mörk ut.

Har sagt det länge.
Jag är ingen nitisk gubbe som inte sett och ser potentialen för krypto.
Men när folk tror att BTC kommer skena 10k > i oroliga tider och i rädsla för en tech-bubbla...

Det visar att det är för mycket lyckosökare som köper in sig för högt.

Det bästa man kan handla just nu är troligtvis guld. (Långsiktigt)

Det rör på sig!

https://pro.coinbase.com/trade/BTC-USD
 
Senast ändrad:

mega

Rolex
Äääääää, jag läste tidigare i år på internet att minst 20k USD / BTC vid årsskiftet.
Kanske läste det på KS rentav :)
Jag tycker ändå det är lite kul att det fortfarande tradeas i BTC och att den verkar ha stadgat sig någorlunda. Eller iaf inte fluktuerar hejvilt över en femminutersperiod,
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Vad är det som ser positivt ut?
Asien, Usa, Europa går neråt, mycket indikationer på en fallande marknad.

Den normala höst"rushen" man ser i krypto på hösten lär inte heller synas detta året.
Inte efter fjolårets kaos, kryptoinvesterare tog en så hård smäll och lär inte storsatsa detta året igen.

Kollar vi på BTC så tror jag dom kommer gå för under 5k vid årsskiftet, och då är jag optimistisk.
Jo, nu tänker jag dock under kommande 5 åren, inte vad som händer exempelvis 2019. Det är inget konstigt eller ovanligt att ekonomin går i cykler. Vi har sett det förr och kommer se det igen. Dock återhämtar det sig långsiktigt likaså. Det är ju inget att bli negativ om :)
 
Jo, nu tänker jag dock under kommande 5 åren, inte vad som händer exempelvis 2019. Det är inget konstigt eller ovanligt att ekonomin går i cykler. Vi har sett det förr och kommer se det igen. Dock återhämtar det sig långsiktigt likaså. Det är ju inget att bli negativ om :)

5 år är inte långsiktigt. Inte ens i närheten.
Och om 5 år är vi högst sannolikt mitt i lågkonjunkturen efter tech-bubblan.
 

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Det som sker nu är pga ett krig mellan två grupper för Bitcoin Cash, de ska göra en hardfork.
Ena sidan BCH SV och andra BCH ABC.
Så båda grupperna har rätt mycket mining kraft inom bitcoin som de har omdirigerat till sina egna varianter av BCH, och idag så avgörs det vilken av dem två som blir överlägsen. https://cash.coin.dance/ här för att se tickern.
 
Topp