• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Zandibar

Cartier
På vilket sätt är XVG en ponzi?
Det är inget bekräftat än men det är allmänt mysko stämning i deras ledning. De gör en insamling för att finansiera ett partnerskap t.ex...

Bara en titt på deras senaste youtubevideo visar hur ljusskyggt allt är..

Doug Polk förklarar det rätt bra om du har 20 min över.
 

Chad

Rolex
Det är inget bekräftat än men det är allmänt mysko stämning i deras ledning. De gör en insamling för att finansiera ett partnerskap t.ex...

Bara en titt på deras senaste youtubevideo visar hur ljusskyggt allt är..

Doug Polk förklarar det rätt bra om du har 20 min över.

Jo, har koll på vad som hänt på sistone. Insamlingen och eventuellt partnerskap som skall släppas nu om några dagar. Håller med om att det är udda.

Svårt att se hur det skall vara just ponzi dock. Möjligt att det är rent shitcoin dock, vi får se.
 

Zandibar

Cartier
Jo, har koll på vad som hänt på sistone. Insamlingen och eventuellt partnerskap som skall släppas nu om några dagar. Håller med om att det är udda.

Svårt att se hur det skall vara just ponzi dock. Möjligt att det är rent shitcoin dock, vi får se.
Shitcoin och ponzi är samma sak enligt mig..:)

Vi får se.. de skulle ju säga vem deras partner skulle bli i mars. Men det skjöts upp till 16 april.. konstigt att bara skjuta upp något sådär..

Sen att deras "VD" eller högsta ledare har finansiella problem med IRS är en annan mörk sida.. tänk om insamlingen görs bara för att rädda honom?
 

Chad

Rolex
Shitcoin och ponzi är samma sak enligt mig..:)

Vi får se.. de skulle ju säga vem deras partner skulle bli i mars. Men det skjöts upp till 16 april.. konstigt att bara skjuta upp något sådär..

Sen att deras "VD" eller högsta ledare har finansiella problem med IRS är en annan mörk sida.. tänk om insamlingen görs bara för att rädda honom?

Hur menar du att XVG eventuellt bedriver ett ponzi scheme? Tvivelaktig ledning á la shitcoin och ponzi är ju inte alls samma sak.

Håller som sagt med att det det är udda. Sägs ju att de har ett samarbete för VISA-kort med en bank i princip färdigt. Kanske bara är skitsnack dock. Intressant att följa hur som.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Två gröna radar i dag. Vad är det som händer?

Grön dag = grön klocka

IMG_20180413_150556_404.jpg
 

PerS

Omega
Deklarerade igår; tur att jag inte hade speciellt många transaktioner utanför ISK, för det tog lite tid att sammanställa allt med olika coins och valutakurser.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Har någon av er använt localbitcoin? Tänkte bli av med en del (eller snarare transferera pengar), och det kanske kan vara något?
 

mega

Rolex
Snart uppe i USD 10k.
Har en känsla (har ofta känslor som slutar sådär) av att det kommer att rusa uppåt efter att den når 10k.
Någon som har köpt på sig?
Jag ligger kvar på mina gamla suringar.
 

Kugghjul

Panerai
Deklarerade igår; tur att jag inte hade speciellt många transaktioner utanför ISK, för det tog lite tid att sammanställa allt med olika coins och valutakurser.
Härligt att man kan trejda kryptovalutor skattefritt i ISK, samtidigt som entreprenörer får slita för att komma ner i 30'% skatt på sina livsverk - inte ditt fel men galet land vi lever i!
 
Topp