• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Zandibar

Cartier
hmzbd5az5qi11.jpg
 

Ebbot

Cartier
Ganska roligt, som historiskt dokument, att läsa tillbaks i tråden.
Hur många olika strategier och säkra ”analyser” kring cryptoframtiden som fanns 1 år tillbaks.
- köp och håll kvar. Kommer alltid gå upp
- nästa nya cryptovaluta är den bästa!
- bara 150% upp- jag säljer inte än!!

:D
 

Zandibar

Cartier
Ganska roligt, som historiskt dokument, att läsa tillbaks i tråden.
Hur många olika strategier och säkra ”analyser” kring cryptoframtiden som fanns 1 år tillbaks.
- köp och håll kvar. Kommer alltid gå upp
- nästa nya cryptovaluta är den bästa!
- bara 150% upp- jag säljer inte än!!

:D
Sista påståendet är on point för min del... Greedy motherfucker man var :)
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ganska roligt, som historiskt dokument, att läsa tillbaks i tråden.
Hur många olika strategier och säkra ”analyser” kring cryptoframtiden som fanns 1 år tillbaks.
- köp och håll kvar. Kommer alltid gå upp
- nästa nya cryptovaluta är den bästa!
- bara 150% upp- jag säljer inte än!!

:D
För typ 1,5 år sen var det väldigt mycket snack här om att "Även om du bara köper för kaffepengar kommer det bli en bra slant om några år. Inget snack om nåt annat."
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
För typ 1,5 år sen var det väldigt mycket snack här om att "Även om du bara köper för kaffepengar kommer det bli en bra slant om några år. Inget snack om nåt annat."

Tja, köpte du för en Starbuckspeng så kan du nog fortfarande få en kopp på IKEA.
Sorry alla. Öppet mål!

Jag tycker tråden i stort var rätt så försiktig med tanke på att lova "snabba cash" för 1,5 år sen, och fast värdet är lågt nu är det fortfarande bra mycket högre än när tråden startade maj 2017. (Fanns självklart några " köpte en Rolex för krypto igår" poster...)
Jag köpte blandade valutor för en kaffepeng 29 juni 2017 och hade idag haft dubbla om jag låtit det stå orörd. Att det däremellan varit vansinniga svängningar är irrelevant.
 
Senast ändrad:

Willed

Cartier
2-Faktor
Precis som alla var säkra på att det skulle fortsätta uppåt för ett år sedan. Så verkar alla lika säkra på att det aldrig kommer gå upp igen nu.

Var får ni er info? Man har inte förlorat pengarna förr ens man sålt. Visst är det möjligt att det inte går upp igen. Kanske händer det om 1-2 år, vem vet?

Jag behåller i alla fall mitt innehav tills det är utraderat eller stiger.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Tror att uppgången kommer först när media tar ett nytt varv i samband med någon nyhet om att ETH kommer användas i ett spännande sammanhang, sånt här är cykliskt. Så fort det blir en liten uppgång som det skrivs om så väller det in folk med FOMO och driver upp kursen ytterligare. Oavsett: på lång sikt så tror jag supermycket på ETH som plattform.
 

davestoni

Panerai
Kan vi alla dra en gissning på vart botten på Bitcoin är i denna nedgång innan vi ser uppsida?
Kul att gå tillbaka till om ett tag och kul och höra vad ni tror.
Min gissning är på 3200 USD.
 

mega

Rolex
Kan vi alla dra en gissning på vart botten på Bitcoin är i denna nedgång innan vi ser uppsida?
Kul att gå tillbaka till om ett tag och kul och höra vad ni tror.
Min gissning är på 3200 USD.
Jag tror BTC kommer att sega runt 4000 och sen ta ny fart efter nyår.
Det är nu dom berömda valarna samlar på sig av andras surt förvärvade BTC. Än finns det lite blod kvar i det här gamla kryptokadavret.
Och jag står beredd med fingret på säljknappen så fort BTC passerar 15k. Eller 11k. Eller tja, rentav 9k...
 

davestoni

Panerai
Jag tror BTC kommer att sega runt 4000 och sen ta ny fart efter nyår.
Det är nu dom berömda valarna samlar på sig av andras surt förvärvade BTC. Än finns det lite blod kvar i det här gamla kryptokadavret.
Och jag står beredd med fingret på säljknappen så fort BTC passerar 15k. Eller 11k. Eller tja, rentav 9k...
Låter klokt, man ska inte vara för girig :)
 

LS

Panerai
2-Faktor
Jag tror BTC kommer att sega runt 4000 och sen ta ny fart efter nyår.
Det är nu dom berömda valarna samlar på sig av andras surt förvärvade BTC. Än finns det lite blod kvar i det här gamla kryptokadavret.
Och jag står beredd med fingret på säljknappen så fort BTC passerar 15k. Eller 11k. Eller tja, rentav 9k...
Ny fart neråt redan nu. Inga 4000 här inte :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Utan att orka gå in på det djupare tror jag att Bitcoin har etablerats som ett digitalt guld och kommer fortsätta på det spåret. Värdeökningen kommer fortsätta men med lägre volatilitet på sikt. Trots vissa problem kommer det att vara en basvaluta och referenspunkt för alla andra valutor. Bitcoin kommer att användas för transaktioner och sparande. Ethereum har enorm potential men är mer inriktad på underliggande användningsområden (smarta kontrakt etc) snarare än på transaktioner och sparande. ICO:er sker alltmer genom Ethereum och applikationer kommer att byggas mer och mer genom deras smarta kontrakt. Den potentiella värdeökningen är enorm, och där kommer folk mest att investera för att spekulera. Jag spår en stor volatilitet där även långsiktigt. Min gissning är att Ethereum (eller kanske Ripple) går om Bitcoin sett till market cap rätt snart. Sedan finns det massa andra spännande valutor med fantastisk potential, och fler kommer. Monero tror jag exempelvis mycket på (den enda helt anonyma valutan). Se också på IOTA, som lanserades för ungefär en vecka sedan och som redan är i toppen. Dessutom den första krypton som inte är baserad på en blockchain. Min gissning är att nya valutor kommer att segla upp med tiden och att landskapet kommer att vara helt förändrat om några år. Kanske blir det till och med så att en ny valuta kommer ut som spöar både Bitcoin och Ethereum.

Det jag med säkerhet kan säga i alla fall är att utvecklingen är RASK. Extremt mycket aktivitet riktas mot kryptovalutor och fantastiska innovationer lanseras på veckobasis. Även om exv Bitcoin skulle krascha helt är jag helt övertygad om att kryptovalutor är framtiden. Och den som sprider sitt innehav över flera olika krypton lär se en väldigt fin tillväxt på kontot.
r8GV6 (1).gif
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Svårt att se någon ljusning på horisonten. Snart kanske BTC är tillbaka på nivån där det behövs några hundra stycken för att köpa en pizza :p
 

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Kan vi alla dra en gissning på vart botten på Bitcoin är i denna nedgång innan vi ser uppsida?
Kul att gå tillbaka till om ett tag och kul och höra vad ni tror.
Min gissning är på 3200 USD.
Håller med dig tror den rör 3200 isch sedan uppåt sakta.
Vi får ju se sedan vad Bakkt har för inverkan överhuvudtaget på BTC sedan kommer det komma några bra STO (security tokens) nästa år som kan få lite fart på marknaden.
 
Topp