• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

mega

Rolex
Så vad säger ni som hängt med här ett tag, har den berömda bubblan kollapsat? Blir det ingen bubbla? Är vi i bubblan? Är vi safe?
Själv tror jag inte Bitcoin kommer att tappa allt värde vad som än händer, utan alltid ha kvar ett visst grundvärde.
Med tanke på "hur lite" valutan rör sig så är det egentligen nu som BTC kan visa sin styrka som snabbt och billigt betalningsmedel. Stabilitet är nog A och O, spekulationen dödar ju funktionaliteten totalt.
 

Zandibar

Cartier
Så vad säger ni som hängt med här ett tag, har den berömda bubblan kollapsat? Blir det ingen bubbla? Är vi i bubblan? Är vi safe?
Själv tror jag inte Bitcoin kommer att tappa allt värde vad som än händer, utan alltid ha kvar ett visst grundvärde.
Med tanke på "hur lite" valutan rör sig så är det egentligen nu som BTC kan visa sin styrka som snabbt och billigt betalningsmedel. Stabilitet är nog A och O, spekulationen dödar ju funktionaliteten totalt.
Alltså tekniken är inte helt tokig just nu, relativt låga fees. Men det kan bli bättre såklart.. tror inte heller Bitcoin dör. Är det en bubbla? Svårt att svara på, det är fortfarande en liten marknad. Tror helt klart på uppgång men inte samma bull ride vi såg 2017. Det är ju sound money!! Synd att Bill Gates bashade det dock!
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
20180520_154114.jpg
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Känner att jag hade tur som sålde när jag låg plus 30%. Synd att det blev så lite vinst efter alla kostnader hit och dit.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Är det någon här som majnar då?

För ett par år sedan men inget längre. Nu minar folk monero enklast.

Hodlar folk fortfarande? Kan bli dippigt nu då vi gick under trendlinjen där med 5k. Bull trap nu, håll hårt eller sälj nu och köp in billigare. Jag har endast ether med en 2 årig horisont i cert i dagsläget.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kan vi alla hålla med om att det var en spekulationsbubbla skapad av Bla. medieuppmärksamhet nu med lite distans till det hela? :)
391CC376-84D7-42E5-BB9F-B18AB96B8651.jpeg

Nu blir det ju intressant påriktigt att se vad som händer med krypto och hur det kan tänkas användas. Har Bitcoin möjligheten att bli en värdehållare likt guld? Kommer någon kryptovaluta fungera som betalningsmedel på större nivå? :)
 

mega

Rolex
Om priset håller sig någorlunda stabilt och det inte fortsätter att vara vilda spekulationer så kan verkligen Bitcoin börja göra sin grej och användas som betalmedel.
Jag har en känsla, helt ogrundad, av att det kommer att ta ny fart. Kryptovärlden har bara tagit en paus, och kanske sansat sig lite.
Det dök upp alldeles för mycket skräpvalutor som folk köpte i spekulationssyfte.
Vem sitter på alla pengarna tror ni? Dom berömda valarna?
 

mega

Rolex
Kan vi alla hålla med om att det var en spekulationsbubbla skapad av Bla. medieuppmärksamhet nu med lite distans till det hela? :)
391CC376-84D7-42E5-BB9F-B18AB96B8651.jpeg

Nu blir det ju intressant påriktigt att se vad som händer med krypto och hur det kan tänkas användas. Har Bitcoin möjligheten att bli en värdehållare likt guld? Kommer någon kryptovaluta fungera som betalningsmedel på större nivå? :)
Verkar som om bubblan rör på sig. USD 8400, och stiger fortfarande. Än finns det hopp att man kan landa en stålsub innan nyår :p
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Jag är kvar i detta racet, håller en del på lite längre horisont och tradar lite smått med på "skit" valutor - lägger inte alls så mycket tid som tidigare i detta och inte alls så stora pengar jag leker med nu som tidigare i förra årets slut men går plus ändå.
Minar även lite små valutor som är scrypt baserade men inget som man blir rik på direkt utan där är väll det mer att jag nått break even på mina ASIC maskiner och annan hårdvara jag har och minar små obskyra coins på spekulation bara.
 

HTran

Omega
Jag har själv en summa runt 100k på krypto, då är det ca 70/30 på IOTA och BTC. IOTA har gått ner en del sen jag köpte men kommer ha det långsiktigt med tanke på alla samarbeten dem har/kommer inleda.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Haha, kollade lite gamla posts på mitt redditkonto från 2011....... Hittade gamla posts från 2012 och 2013 där jag frågat hur man skapar en bitcoin wallet och hur man köper bitcoin.

Man blir bara ledsen. :D

Men men, jag hade med störst asannolikhet bara sålt dom låååååångt innan ATH ändå.
 
Topp