• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Låt säga att du har nån valuta, tex btc och säljer den för Fiat dvs euro och väljer sepa och pengarna har du om inte senare samma dag så dagen efter. Om du uppger ditt N26 iban och bic/Swift så har du tillgång till pengarna via deras kort (gratis) tre gratis uttag per månad i EU zonen därefter avgift eller bara spendera som med vanlig kort... Googla det

Det stämmer. Med Revolut kan du bara köpa och sälja inom deras lilla bubbla och det går inte att överföra BTC från en privat wallet till din wallet på Revolut. Förmodligen har du inte ens en egen wallet. Du får snällt föra över vanlig valuta till Revolut om du vill handla med BTC där. Det blir med andra ord bara i ren spekulation.

ATH baby

1608199885241.png

Någon som vet hur ett långt det här certifikatet sträcker sig?

Total rookie :D

Någon som vet hur ett långt det här certifikatet sträcker sig?

Total rookie :D
Livsfarligt att gå emot trend med certifikat. I Know. om du måste, så små belopp, in o ut under samma handelsdag. Dessutom så skruvas det friskt av MM, så man förlorar nästan alltid.

Någon här som kan tipsa om säker källa att köpa lite bitcoins med från localbitcoin? Ett par tusen? Pm gärna isf

Min egen helt ovetenskapliga och amatörmässiga gissning är att vi snart (inom några dagar) är uppe i USD 50.000.
Blir inte ett dugg förvånad om BTC hamnar på 100k USD inom ett par veckor.

Min egen helt ovetenskapliga och amatörmässiga gissning är att vi snart (inom några dagar) är uppe i USD 50.000.
Blir inte ett dugg förvånad om BTC hamnar på 100k USD inom ett par veckor.
Inte omöjligt, men tror det tar längre tid. Sett lite olika scenarios i några grupper jag följer. Tradear inte själv, har inte riktigt tiden... men intressant att följa

En tanke som slagit mig,
Jag småtradear lite på Bitfinex, ren hobbynivå och inga stora summor.
Jag har märkt hur det under stora nedgångar inte går att sälja. Anledningen kan ju vara så enkel som att det inte finns köpare, men det
skulle ju kunna vara att plattformen inte har kapacitet att hantera alla ordrar som bombar systemet när alla säljer samtidigt.

Jag jobbar själv med system som "skalar" upp automatiskt vid ökad belastning, dock kan det ta någon minut innan systemet anpassat sig till den nya belastningen, vilket normalt inte är ett problem då belastningen ökar "sakta", och inte som en ketchupeffekt (som på en tradingplatform).
Någon som jobbat med denna typen av system och har lite input eller tankar?

En tanke som slagit mig,
Jag småtradear lite på Bitfinex, ren hobbynivå och inga stora summor.
Jag har märkt hur det under stora nedgångar inte går att sälja. Anledningen kan ju vara så enkel som att det inte finns köpare, men det
skulle ju kunna vara att plattformen inte har kapacitet att hantera alla ordrar som bombar systemet när alla säljer samtidigt.

Jag jobbar själv med system som "skalar" upp automatiskt vid ökad belastning, dock kan det ta någon minut innan systemet anpassat sig till den nya belastningen, vilket normalt inte är ett problem då belastningen ökar "sakta", och inte som en ketchupeffekt (som på en tradingplatform).
Någon som jobbat med denna typen av system och har lite input eller tankar?
Tyvärr ingen erfarenhet av såna typer av system men har också jobbat en del med load balancing i kubernetes/docker och azure/aws. Skulle vara intressant att veta helt klart.

För övrigt spräckte BTC precis 42 000$ på bitfinex

Hej alla.
Enklaste sättet att få exponering mot Btc och de största kryptos? Ngn tracker/fond? Eller är det en dålig metod?

Tror jag har sagt "Ska nog lägga in lite pengar i Bitcoin" minst ett par gånger per år senaste tre åren. Har aldrig blivit av, senaste gången låg den på ca 9k dollar. Nu ca sex månader senare är jag där igen :) Känns som man är för sent ute varje gång.
Jag kommer nog ändå lägga in några tusen bara för att...
Grattis till er som fortfarande har kvar alla era Bitcoin sen slutet på 2018 :cigar:.
Någon som vågar tippa peaken denna gång?

Jag som har kvar bitcoin från början på denna tråden funderar ordentligt på att sälja för första gången nu. Den enda anledningen är väl egentligen att det är på så jävla mycket + just nu. Men tryggheten av att ligga kvar är också stor. (Jag kommer inte kunna köpa in mig på lika låga nivåer igen). Sist det sprack/sjönk, låg jag kvar. Och det slutar troligtvis så även nu. Men jag tror som många av er andra att det borde vända snart. Folk spekulerar så enormt nu. Svettigt! Hoppas ni som är inne nu och försöker, gör goda resultat 👌det är ett heltidsjobb att köpa och sälja nu 😄

Tillbaka
Topp