• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Jimpa

Panerai
Vad är era teorier om att majoriteten av altcoins inte är i närheten utav ATH denna gången ? Folk läser inte på lika mycket än ? För tidigt på kurvan?
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Jag som har kvar bitcoin från början på denna tråden funderar ordentligt på att sälja för första gången nu. Den enda anledningen är väl egentligen att det är på så jävla mycket + just nu. Men tryggheten av att ligga kvar är också stor. (Jag kommer inte kunna köpa in mig på lika låga nivåer igen). Sist det sprack/sjönk, låg jag kvar. Och det slutar troligtvis så även nu. Men jag tror som många av er andra att det borde vända snart. Folk spekulerar så enormt nu. Svettigt! Hoppas ni som är inne nu och försöker, gör goda resultat 👌det är ett heltidsjobb att köpa och sälja nu 😄
Man skulle ha deltagit lite mer aktivt. Köpt mer när det ändå gått ner för att mata av kurvan dvs medelinköpspriset. Men så var det nog inte för dem flesta iom man tänkte fy, jag har redan förlorat mycket (om man nu köpt när man fick reda på att BTC finns och när det ändå var försent dvs när den hade eller var nära föra peak - ca $19k)
Hur som helst, det känns som att det kommer att stiga betydligt mer...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vad är era teorier om att majoriteten av altcoins inte är i närheten utav ATH denna gången ? Folk läser inte på lika mycket än ? För tidigt på kurvan?
Jag tror på ”för tidigt”. Ska nog klampa in lite i XRP, det gick ju väldigt bra sist, och jag tror att de nya hobbyanalytikerna (nya sedan förra racet) tittar mycket på vad som hände då. Ska läsa in mig lite på vad som händer med XRP idag.
 

mega

Rolex
Vad är era teorier om att majoriteten av altcoins inte är i närheten utav ATH denna gången ? Folk läser inte på lika mycket än ? För tidigt på kurvan?
Jag tror att dom flesta altcoins inte är lika inte intressanta eftersom folk köper i "investerings" och spekulationssyfte, då är det BTC som gäller.
Alla andra tar rygg på BTC, dyker BTC så dyker alla.
Det kvittar vilka häftiga problem dom löser, eller hur decentraliserat ett visst altcoin är, det verkar inte finnas en kotte som är ute efter att betala med dom, eller ännu mindre deras tekniska lösningar.
Dessutom, varför skulle egentligen något coin alls öka i värde överhuvudtaget? Tanken är ju från början att dom skall vara ett betalningsmedel, som vilken valuta som helst, men med tekniska fördelar, som spårning, snabbhet och decentralisering.
Stort dyk idag, kanske bra läge att hoppa in om man tror på långsiktig uppgång.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor

ScubaKing

Audemars
Gick in med en större summa i BC häromdagen, pang sa det bara så sjönk skiten som en raket....:shifty:.
Borde hajat det, det går skyrocket upp, så kommer jag in i bilden och swish ner.

angry_rabbit_1603015039_391abbe0.jpg
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Intressant artikel om Tether och dess koppling till USD och Bitcoin:

Framförallt den här grafen var intressant:
crypto-crime-cartel-the-end-is-nigh-for-tether-image-3.jpg


Skulle inte bli förvånad om personerna bakom Tether kommer att få skaka galler så småningom och att det görs en film om dem.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Denna får mig att vara väldigt bullish på bitcoin!



Hur stor del av ert sparkapital(som inte är låst i rollar etc.) har ni i crypto? :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
En grupp har startats på telegram som växer fort (över 130 000 personer just nu) där målet är att pumpa XRP imorgon måndag med start kl 8:30 EST (14:30 svensk tid) vilket har lett till att XRP gått upp en del senaste dygnet .. Står mycket om detta på reddit. Känns som en scam. Har känslan att de som starta tråden köpte massa XRP innan och försöker pumpa upp den nu med denna grupp, sen planerar de att sälja av de strax innan 14:30.
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor
En grupp har startats på telegram som växer fort (över 130 000 personer just nu) där målet är att pumpa XRP imorgon måndag med start kl 8:30 EST (14:30 svensk tid) vilket har lett till att XRP gått upp en del senaste dygnet .. Står mycket om detta på reddit. Känns som en scam. Har känslan att de som starta tråden köpte massa XRP innan och försöker pumpa upp den nu med denna grupp, sen planerar de att sälja av de strax innan 14:30.
Läste det på Cryptonary inatt och kunde knappt somna, väldigt exalterad att se var detta slutar! Jag sitter på rätt mycket XRP😇 Det har ju gått SÅ DÄR sedan dippen 2018.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Det gick ju väldigt fort under 2018, den stack verkligen iväg men landade rätt hårt därefter. Sedan dess har det procentuellt inte varit någon dröm, om än lite plus. Så det vore ju sjukt kul om den tar fart igen. Sitter du på XRP likaså?
Japp, suttit på mina XRP sen 2017-09... Försöker sätta en gräns i mitt huvud där jag säljer.. är ju svårt när man vet att den var uppe på 3.8$ (på Bitfinex) och man valde att inte sälja :dead:
 
Topp