• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

Kan konstatera att man skulle ha gått in med mer.. Men.. Hur ser folks exit plans ut? Kommer ni köpa på er mer?

Det du skriver är ju definitionen av spekulation. Eller menar du att man kan räkna ut npn typ av fundamenta hur många dollar en XPR är värd?
Det jag syftade på med min fråga om det var ren spekulation, gällde just att han inte visste vad han köpt men högst troligt har läst här i tråden och på andra håll om att man har lite av ett ”event” idag. Och då är det ju kul att han ligger på bra plus :)

En grupp har startats på telegram som växer fort (över 130 000 personer just nu) där målet är att pumpa XRP imorgon måndag med start kl 8:30 EST (14:30 svensk tid) vilket har lett till att XRP gått upp en del senaste dygnet .. Står mycket om detta på reddit. Känns som en scam. Har känslan att de som starta tråden köpte massa XRP innan och försöker pumpa upp den nu med denna grupp, sen planerar de att sälja av de strax innan 14:30.
Haha, var ju precis som man anade då :D

Jag har bestämt mig för att kliva av.
Har Bitcoin och Ethereum för nästan drygt 17500.
0,0352 Bitcoin och 0,4981 Ethereum.
Någon som vill göra en bra affär? Säljer med rabatt om någon tar allt snabbt.
Dra ett PM!

Blev blåst/Scammad på en hel del pengar i Bitcoins idag, hela mitt ena konto blev länsat. Sjukt besviken på supporten från Blockchain. Sjukt besviken på min egen klumpighet. Jag är ingen idiot, jag är rätt haj på detta med internet och säkerhet. Blev jag blåst idag blev många blåsta idag....

Blev blåst/Scammad på en hel del pengar i Bitcoins idag, hela mitt ena konto blev länsat. Sjukt besviken på supporten från Blockchain. Sjukt besviken på min egen klumpighet. Jag är ingen idiot, jag är rätt haj på detta med internet och säkerhet. Blev jag blåst idag blev många blåsta idag....
Hur gick det till? Så andra inte råkar ut för samma tänker jag...

Hur gick det till? Så andra inte råkar ut för samma tänker jag...
Jag var stressad helt enkelt. Jag hade varit på gymmet och skulle lämna ungar till deras mamma och hade mat på spisen samtidigt.

Jag skulle logga in på mitt Blockchain-konto för att kontrollera mitt saldo.

Som vanligt sökte jag efter Blockchain på Google och tog den första träffen som kom upp. Det var den här adressen nedan, fast givetvis benämnd som Blockchains ordinarie på söket. Det står alltså inte Blockchain konferens när man söker i Google utan sidan var benämnd precis som den vanliga sidan. Alltså med texten:

Blockchain.com - The Most Trusted Crypto Company
Blockchain.com is the most popular place to securely buy, store, and trade Bitcoin, Ethereum, and other top cryptocurrencies.

--Edit, ser att sidan är nere nu, det var alltså en kopia av ordinarie sida--

Eftersom den ser ut precis som den ordinarie sidan och jag var stressad som en påtänd gnu tänkte jag inte på den exakta stavningen av webbadressen (url) utan skrev in min information i form av Wallet-ID och lösenord. Ingenting hände då, sidan stod still. Jag försökte Googla igen och hittade den vanliga Blockchain-sidan som träff nr 9 på Google.

När jag loggade in på mitt konto via ordinarie sida ser jag att någon tömt det helt sekunderna innan, troligen via något script för ingen kan vara så snabb.

Dem har kringått säkerheten med verifiering via e-post på något sätt, hur vet jag inte men jag verifierade mig inte på den första sidan via e-post vilket alltid krävs.

Mitt ena konto är tömt och pengarna är i Ryssland troligen. Scam sidan ovan är rätt nyreggad i Ryssland om jag fick rätt info när jag sökte upp den. Blockchain har ingen kontaktinformation utöver att man kan skriva vad som hänt och får ett supportkvitto som inte är värt vatten då dem aldrig svarar på dessa, allt detta fick jag givetvis lära mig efter att jag begått misstaget...

Tydligen inte bara jag som drabbats. Hänger dock inte med i diskussionen dem för. Verkar dock ha pågått med på olika sätt från Januari, säger väl lite om hur snabba Blockchain är på att varna sina kunder....

Sämsta dagen på länge....:confused:

Blockchain har inte svarat ett skit men kommer givetvis inte ersätta mig en krona då det i botten var mitt fel och jag råkade ut för tredjeparts scam. Som sagt, jag betraktar mig normalt sätt inte som en idiot, men denna gång blev jag ordentligt blåst.

Slut med Bitcoins för mig, plockar ut det jag har på mitt andra konto och lägger ner det helt, tappat lusten.

Senast ändrad:
Jag var stressad helt enkelt. Jag hade varit på gymmet och skulle lämna ungar till deras mamma och hade mat på spisen samtidigt.

Som vanligt sökte jag efter Blockchain på Google och tog den första träffen som kom upp. Det var den här adressen nedan, fast givetvis benämnd som Blockchains ordinarie på söket. Det står alltså inte Blockchain konferens när man söker i Google utan sidan var benämnd precis som den vanliga sidan. Alltså med texten:

Blockchain.com is the most popular place to securely buy, store, and trade Bitcoin, Ethereum, and other top cryptocurrencies.

Eftersom den ser ut precis som den ordinarie sidan och jag var stressad som en påtänd gnu tänkte jag inte på den exakta stavningen av webbadressen (url) utan skrev in min information i form av Wallet-ID och lösenord. Ingenting hände då, sidan stod still. Jag försökte Googla igen och hittade den vanliga Blockchain-sidan som träff nr 9 på Google.

När jag loggade in på mitt konto via ordinarie sida ser jag att någon tömt det helt sekunderna innan, troligen via något script för ingen kan vara så snabb.

Dem har kringått säkerheten med verifiering via e-post på något sätt, hur vet jag inte men jag verifierade mig inte på den första sidan via e-post vilket alltid krävs.

Mitt ena konto är tömt och pengarna är i Ryssland troligen. Scam sidan ovan är rätt nyreggad i Ryssland om jag fick rätt info när jag sökte upp den. Blockchain har ingen kontaktinformation utöver att man kan skriva vad som hänt och får ett supportkvitto som inte är värt vatten då dem aldrig svarar på dessa, allt detta fick jag givetvis lära mig efter att jag begått misstaget...

Tydligen inte bara jag som drabbats. Hänger dock inte med i diskussionen dem för. Verkar dock ha pågått med på olika sätt från Januari, säger väl lite om hur snabba Blockchain är på att varna sina kunder....

Blockchain har inte svarat ett skit men kommer givetvis inte ersätta mig en krona då det i botten var mitt fel och jag råkade ut för tredjeparts scam. Som sagt, jag betraktar mig normalt sätt inte som en idiot, men denna gång blev jag ordentligt blåst.

Slut med Bitcoins för mig, plockar ut det jag har på mitt andra konto och lägger ner det helt, tappat lusten.
Vad trist att bli av med sina BTC på det där sättet. Lider med dig.
Någonstans har jag läst att man kan svartlista Bitcoins, då blir det svårare att handla med dom. Inte fördjupat mig i det dock.
Jag hittar ingenstans på Blockchain att dom skulle ha e-post som andra faktor. Däremot SMS, engångskoder och Yubikey. Antagligen därför det blev möjligt för asen att tömma kontot så fort "och enkelt", du hade nog ingen andra faktor påslagen överhuvudtaget.

Nytt spel i crypto-sfären:
Behöver Tronlink eller Klever/Tronwallet för att koppla ihop en wallet som du kan ta ut vinster till och skicka "open market" egg's från

Eggies är ett pokemon-liknande spel, så tillvida att du kan levla upp dina monster genom battles.
När du loggar in för första gången får du ett gratis EGG, som man under en period kan tjäna på genom att aktivt använda. Tror inte det kommer vara så länge dock, då det finns flera olika sorters egg som kostar att köpa (via Telegram Dex's eller ingame i "Marketplace")
Man kan också sälja items (som man kan få som belöning efter vunnen battle) av olika raritet, vissa är redan värda en del
När ditt monster kommer upp i 100 (kan bli höjt till 150) Eggpower får du ta del av en stakingpott (random val av egg-typ, alla som har den typen delar på potten) som dras flera gånger/dag
Går att skapa "klaner" för fler förtjänstmöjligheter osv
De har en bra plan för framtida utökningar där det diskuterats flera expansions, som möjlighet att gå runt (igen, likt Pokemon) med monstret och annat.
Jag spelade under första betan och även nyligen då det var closed beta för V2, och det är hyfsat kul och aningen beroendeframkallande. Nu är det öppen beta inför storskaligt släpp. Teamet bakom har lagt in runt 100.000 TRX i potten och mer kommer till när spelare säljer/köper items och monsters

Jag har ett så kallat JELLYEGG över som jag kan tänka mig bli av med om någon vill spela aktivt, då det inte är ett gratis/starter EGG så kan man tjäna med det.
Just ja, man tjänar i ORBZ som är 100:1 mot TRX (fler kedjor ska integreras) som man kan ta ut till sin TRX-wallet som man kopplat mot spelet.

Finns ett par medium-artiklar för den som vill läsa mer samt telegram grupp

Lider med dig :( ...

Thats life. Fick ett kort svar från Blockchain idag. Dem friskriver sig givetvis från allt och förklarar att det inte finns några garantier eller dylika när man handlar med kryptovaluta. Dem känner till dessa sidor och ansvaret ligger på användaren av tjänsten hos dem.

Ska plocka ut det andra via Safello. Får jag strul där kanske någon vill köpa lite Bitcoins?

@ScubaKing det skulle vara intressant att se om man kan göra några intressanta kopplingar till den walleten dit dina BTC fördes över.
Om du vill dela med dig av din walletadress kikar jag gärna på det. Om inte så har jag full förståelse.

Kan konstatera att man skulle ha gått in med mer.. Men.. Hur ser folks exit plans ut? Kommer ni köpa på er mer?
Jag sätter varenda krona jag har i bitcoin nu(som inte är i klockor och mitt boende). Jag planerar att sälja när "stock to flow model" säger att det är dags, sedan köpa efter den igen när den säger att det är dags. Jag har varit med sedan typ 12000, men inte med samma vikt som nu.

Jag sätter varenda krona jag har i bitcoin nu(som inte är i klockor och mitt boende). Jag planerar att sälja när "stock to flow model" säger att det är dags, sedan köpa efter den igen när den säger att det är dags. Jag har varit med sedan typ 12000, men inte med samma vikt som nu.
Jag hoppas verkligen på en blänkare från ditt håll till tråden när "stock to flow model" säger att det är dags...
Jag är helt inne på andra valutor. Jag är helt införstådd på att det här är ett pramidspel, och det som stiger mest procentuellt och är hyfsat säkert (i min lilla begränsade värld) är ETH, ADA och DOT.

Jag hoppas verkligen på en blänkare från ditt håll till tråden när "stock to flow model" säger att det är dags...
Jag är helt inne på andra valutor. Jag är helt införstådd på att det här är ett pramidspel, och det som stiger mest procentuellt och är hyfsat säkert (i min lilla begränsade värld) är ETH, ADA och DOT.
Ska försöka komma ihåg att skriva när jag säljer, jag kommer sälja i samma veva som denna kille https://www.youtube.com/c/ConquerTrading/videos Han har levt på sin trading i många år. Finns mycket att lära från honom anser jag.

Ska man kliva in i doge igen?

oc5exh5dhsf61 (1).jpg

ngb05tky7sf61.jpg

Tillbaka
Topp