Pacta sunt servanda
Silver
Musk har väl alltid varit ett uppenbart troll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det ligger nån planering bakom stör jag mig på det där med att han helt plötsligt skriver det där om att det drar energi. Kan han inte prata med Bitcoin då? Men han går till Dodge för skojs skull typ. Men fult att skriva "det är för det drar energi" som om att han fick reda på det förra veckan när alla vet att så inte är fallet. Dessutom påverkar det ju marknaden enormt när han twittrar (vilket såklart inte enbart är hans fel)Det är väl bara business
Exakt. Folk tror att Musk är bara ”fun and games”, men man kommer inte till hans position om man inte är en slipad affärsman.Det är väl bara business
Håller med, han gör väl det han kan för att tjäna så mycket som möjligtExakt. Folk tror att Musk är bara ”fun and games”, men man kommer inte till hans position om man inte är en slipad affärsman.
Man kan se det från flera håll, det har inte varit många som klagat när han haussat bitcoin utan någon som helst förklaring. Det går ju åt båda hållen, han vill trycka ner för att köpa och trycka upp för att säljaOm det ligger nån planering bakom stör jag mig på det där med att han helt plötsligt skriver det där om att det drar energi. Kan han inte prata med Bitcoin då? Men han går till Dodge för skojs skull typ. Men fult att skriva "det är för det drar energi" som om att han fick reda på det förra veckan när alla vet att så inte är fallet. Dessutom påverkar det ju marknaden enormt när han twittrar (vilket såklart inte enbart är hans fel)
![]()
Nu skriver han om potentiellt samarbete med Dogecoin istället. Riktigt tröttsamt hur han håller på. Varför är han då oärlig ang. BTC? Han vet nog exakt hur mycket energi som går ut på mining. Det var ok för nån månad sen men sen plötsligt inte? Nu känns det som allt är för att han bara gillar memes och vill få upp Dogecoin för skojs skull typ.
![]()
![]()
Jo men jag syftar inte enbart på det ekonomiska. Hela grejen som är tokig och blir irriterad på Elon och hela spektaklet. Han har fått för mycket makt över krypto, vilket ju går emot mycket vad det står för.Man kan se det från flera håll, det har inte varit många som klagat när han haussat bitcoin utan någon som helst förklaring. Det går ju åt båda hållen, han vill trycka ner för att köpa och trycka upp för att sälja
Makalöst. Gött att höra!Lite helt apropå så fick jag reda på i går att en i bekantskapskretsen (37 år är han) gjorde exit nu i början av året. Gammal datornörd som hodlat sedan han/vi först hörde talas om bitcoin.
Oklart hur mycket han hade (så pass känner vi inte varandra), men han realiserade i alla fall det mesta, och satte in på ”normalt” spar, och sa sedan upp sig från mellanchefsjobbet på en processindustri.
Skönt med pension före 40.
Jag är genuint glad för hans skull, lite avis så klart, men ändå glad.
Hört linkande historier dock som inte slutade lika lyckligt som din väns. Hörde ett reportage på P1 där man intervjuade flera stycken som har miljarder i värde av btc men inte kan inte minnas sina uppgifter man fick från allra börja. Dem flesta höll på med IT.Lite helt apropå så fick jag reda på i går att en i bekantskapskretsen (37 år är han) gjorde exit nu i början av året. Gammal datornörd som hodlat sedan han/vi först hörde talas om bitcoin.
Oklart hur mycket han hade (så pass känner vi inte varandra), men han realiserade i alla fall det mesta, och satte in på ”normalt” spar, och sa sedan upp sig från mellanchefsjobbet på en processindustri.
Lite helt apropå så fick jag reda på i går att en i bekantskapskretsen (37 år är han) gjorde exit nu i början av året. Gammal datornörd som hodlat sedan han/vi först hörde talas om bitcoin.
Hört linkande historier dock som inte slutade lika lyckligt som din väns. Hörde ett reportage på P1 där man intervjuade flera stycken som har miljarder i värde av btc men inte kan inte minnas sina uppgifter man fick från allra börja. Dem flesta höll på med IT.
Måste kännas riktigt jobbig att vara i deras sits.
Skönt att det inte var jag som sa detJag kan omöjligt bli glad på sådana människor. Jag blir arg, sur, avundsjuk och missunnsam.......![]()
Och trevligt med lite empati. HeheSådant här däremot kan man bli uppriktigt glad över att höra!! Skönt att jag inte är en av dem![]()
Jag kan omöjligt bli glad på sådana människor. Jag blir arg, sur, avundsjuk och missunnsam.......![]()
HahaSådant här däremot kan man bli uppriktigt glad över att höra!! Skönt att jag inte är en av dem![]()
Alltid lätt att vara efterklok. Jag kör lite blandat idag för skojs skull. Hade man lagt in från allra början hade man troligtvis tagit ut långt innan dagens värde skulle jag tro.Jag tänkte lägga in ett par tusen runt 2013 tror jag det var och skickade in bild på mitt körkort men det godkändes inte då vissa inte accepterar det och hade inget pass då. "Äh skitsamma, dum investering ändå och vill inte ha mitt ID på nån internetgrej" Sen hade jag en polare som snackade om mining "Så jag ska lägga typ alla pengar jag har på datorer som gör... vad? Haha är du dum i huvudet?" Sen hade jag dålig ekonomi åren efter det så investerade inte öht. då alla pengar gick åt.
Bitter? Ja. Men man vet aldrig, hade kanske plockat ut när det dubblat i värde eller nånting (värsta scenariot är ju det där jappdapi skriver om ovan) och jag är mer ekonomisk idag med bättre ekonomi och tycker det är kul att hålla på lite med krypto nuMen det är ju oundvikligt med "tänk om jag.."
Source står 2020, men "Data source" är från 2018?Mer politiskt larv om miljöförstöring. Om man säger det ofta och får mäktiga personer att säga det så tror till slut folk att det är sant. Ska Tesla sluta ta emot pengar öht?![]()
Jag tror på dem. Har ändå sett helt ok ut på senare tid.Vad tror vi om Ripple,(XRP) är det helt kört?
Ok? Och? Ligger bankerna lägre?Source står 2020, men "Data source" är från 2018?
![]()
Om det stämmer låg energikonsumtionen för Bitcoin mining 2018 på ca 32.56 TWh, idag ligger det på ca 129 TWh och växer hela tiden.
I dagsläget ligger det med andra ord ungefär på samma nivå som Norge (https://www.visualcapitalist.com/visualizing-the-power-consumption-of-bitcoin-mining/)
Norge som syns längst upp till höger från länken i din källa ovan:
![]()
Frågan är hur länge, ner totalt 25% nu på väldigt kort tid. Och det ser ju ut att fortsätta.@ScubaKing hodl som kidsen säger. Är ADA som gör att jag inte ligger back just nu. Men har inga planer att sälja på ett tag men fortsätter det såhär blir det jobbigt.
Jag sitter kvar. Tänkte köra allt eller inget och ha det på längre sikt.Sitter ni kvar eller har ni sålt av i och med raset sista tiden?
Vad är ner 25% ? Inget drygt menat, undrar seriöst.Frågan är hur länge, ner totalt 25% nu på väldigt kort tid. Och det ser ju ut att fortsätta.
Jag är minst 25% ner på insatta pengar i Bitcoin på senaste tiden. Visst får man räkna med dippar, men detta är ganska grovt just nu...Vad är ner 25% ? Inget drygt menat, undrar seriöst.
Jag har investerat det jag tänkt ta ut om flera år och (på riktigt) kan förlora så är ganska lugn i båten.
Hur många kunder / användare har bankerna?Ok? Och? Ligger bankerna lägre?
Varför är den intetsägande när Tesla tar emot fiatpengar som drar en sjuhelvetes mycket mer energi än krypto men slutar ta emot bitcoin pga. energiförbrukning?Hur många kunder / användare har bankerna?
Hur många använder bitcoin?
Och då menar jag inte användare likt mig som köpt för flera år sedan och sedan bara sitter på det; utan användare som faktiskt gör transaktioner regelbundet.
Intressant, men rätt intetsägande och missvisande jämförelse som jag kan se det.
Ja att Elon var ute efter att tjäna pengar, det kan vi säkert enas om i alla fall.Varför är den intetsägande när Tesla tar emot fiatpengar som drar en sjuhelvetes mycket mer energi än krypto men slutar ta emot bitcoin pga. energiförbrukning?
Det är ju inte transaktionerna det snackas om. Utan mining.
Att Elon twittrade det han gjorde och skyller på miljön är såklart skitsnack. Som att han inte hade koll på det några veckor tidigare.