• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bitcoin, Ether och andra kryptovalutor

ScubaKing

Audemars
Hur kommer det sig att du vill köpa stort om den går ner till 26-28k? Vad har ändrat sig jämfört med några månader sedan då priset låg där? Går vi tillbaka ett år var ju en bitcoin värd 8-10k ungefär och aktiviteten i den här tråden var ju nära noll.

Och för att förtydliga här, jag är genuint nyfiken och hoppas kunna lära mig något genom att fråga, på inget sätt försöker jag klanka ner på någon här. Ligger själv sen länge inne med lite pengar i ETH som än så länge varit en ruggigt fin investering.
Helt enkelt för att jag inte tror det går lägre än det. Jag tror många köper på dessa nivåer.
 
H

Hysteria

Guest
Jag ändrade texten. Angående nyheten så är det en stor nyhet som absolut kommer påverka kursen, källan kan du se i min länk. Se från 14:26 i denna video..

Pro tip; titta inte på ”finans-videos” på YT där rubriken är all caps. Pro tip 2: absolut inte tolka det som någon trovärdig källa. Vad är ”källan” ens? Allt snubben sitter och gapar om är att Biden vill ha skattepengar?
Köp inte på dig mer än du har råd att förlora - du skriver själv i tråden att du inte har pengar/psyke att ligga tungt i en tillgångsklass som btc pga hög volla. Nu ska du gå in ännu mer? Finns inga garantier på att vi inte kommer se än mer tapp mtp all FUD just nu.

Det är bara spekulation om man inte vet vad man håller på med, som det så fint heter=)
 

ScubaKing

Audemars
Pro tip; titta inte på ”finans-videos” på YT där rubriken är all caps. Pro tip 2: absolut inte tolka det som någon trovärdig källa. Vad är ”källan” ens? Allt snubben sitter och gapar om är att Biden vill ha skattepengar?
Köp inte på dig mer än du har råd att förlora - du skriver själv i tråden att du inte har pengar/psyke att ligga tungt i en tillgångsklass som btc pga hög volla. Nu ska du gå in ännu mer? Finns inga garantier på att vi inte kommer se än mer tapp mtp all FUD just nu.

Det är bara spekulation om man inte vet vad man håller på med, som det så fint heter=)

Du har rätt i allt, jag är inte gjord för detta. Samtidigt vill jag vara med på ett hörn och kan inte hålla mig borta. Jag tycker det är superintressant och spännande. Till saken hör att Crypto är det enda jag kan investera i just nu. Inte aktier, obligationer och övrigt. Sedan har jag ju råd att förlora det jag gått in med, jag går inte under ekonomiskt, men givetvis så känns det ordentligt men så är det ju för alla troligen.
 

Bally

Cartier
Lite såhär känns det idag
1621666321764.png
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Självklart sitter man bara lugnt, jag gissar de flesta inte köpt BTC kortsiktigt för att försöka tajma stora ras/uppgångar.
Bara i januari 2021 var ju detta (32k) ATH så vet inte om jag skulle kalla det bottenlöst direkt!
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
ETH brukade vara 10% av BTC, och kommer att hamna där så småningom, inte för att jag har ETH utan att det går uppåt :)
 

Kessler

Rolex
Vilket jävla drag på ADA.

Från 25kr till 600kr idag :eek:
Screenshot_20210823-194549_Avanza.jpg


Bugg såklart men hade kunnat vara på riktigt mtp. vad den sticker iväg. Glad att jag höll på mina. Visste inte att det fanns som certifikat förrän idag.
 
Topp